Delid tool waar kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 637597

Topicstarter
Beste,

ik zou graag mijn 8700k willen delidden.

Iemand die weet waar ik dit kan kopen? Bijna overal uitverkocht of niet leverbaar naar BE...

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Anoniem: 637597 op 26-06-2018 15:21)

• TFBlunt
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-05 13:57
Let op dat de IHS van Intel ook gemaakt is van koper, alleen dan met een laagje nikkel eroverheen (om idd te beschermen tegen oxidatie). De liquid metal zal het koper niet beschadigen. Je moet uitkijken met aluminium, daar vreet het spul wel aan. Liquid metal is dus geen risico voor gebruik tussen je cpu die en je IHS, maar misschien wel als je ook liquid metal bijvoorbeeld voor je koeler wil gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 13:01
Je kunt ook eens vragen of iemand het wil delidden voor jou?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The_Greater schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:54:
Je kunt ook eens vragen of iemand het wil delidden voor jou?
Al naar gezocht, maar ik kan mijn pc niet missen aangezien ik zelfstandig ben. Zou het graag zelf doen zodat het op 1 dag klaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:42

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:03:
..kan mijn pc niet missen aangezien ik zelfstandig ben..
Ondanks dat het niet vaak fout gaat, is het niet risico loos. Zeker als je zelf nog geen(?) ervaring hebt.

Heb mijn PC ook laten delidden door een mee tweaker, (de-)monteren, half uurtje heen en weer rijden en ter plekke ook een uurtje. Binnen 3 uur kon ik mijn pc weer gebruiken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

SpamLame

niks

Je kan wellicht regelen met een van de delid aanbieders in V&A, dat jij alvast een gedelidde CPU gestuurt krijgt en jij je CPU terugstuurt.
Als daar ook nog eens onderpand verleent wordt (lees geldstroom over en weer) lijkt me dat een koud kunstje.
V&A aangeboden: Shroudster's special delidded Intel Core i7-8700K Boxed Is bv een delidded CPU gelijk aan de jouwe van iemand met ervaring + feedback

En anders https://www.highflow.nl/w...id-die-mate-v2.html?sl=nl

[ Voor 26% gewijzigd door SpamLame op 26-06-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DukeBox schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:06:
[...]

Ondanks dat het niet vaak fout gaat, is het niet risico loos. Zeker als je zelf nog geen(?) ervaring hebt.

Heb mijn PC ook laten delidden door een mee tweaker, (de-)monteren, half uurtje heen en weer rijden en ter plekke ook een uurtje. Binnen 3 uur kon ik mijn pc weer gebruiken.
Ben handig genoeg, ben zelfstandig in herstelling pc's & smartphones. Dat zal geen probleem vormen.

Ik ben van BE, had al gezocht naar mensen dit het kunnen doen voor mij maar allemaal te ver rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:03:
[...]

Al naar gezocht, maar ik kan mijn pc niet missen aangezien ik zelfstandig ben. Zou het graag zelf doen zodat het op 1 dag klaar is.
Dan zou ik het gewoon neit doen !
Dit soort dingen zijn leuk als hobby experimentje.
Maar dat moet je dus niet doen op hardware waar je afhankelijk van bent.

Wat als je hem per ongeluk molt ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SpamLame schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:07:
Je kan wellicht regelen met een van de delid aanbieders in V&A, dat jij alvast een gedelidde CPU gestuurt krijgt en jij je CPU terugstuurt.
Als daar ook nog eens onderpand verleent wordt (lees geldstroom over en weer) lijkt me dat een koud kunstje.
V&A aangeboden: Shroudster's special delidded Intel Core i7-8700K Boxed Is bv een delidded CPU gelijk aan de jouwe van iemand met ervaring + feedback

En anders https://www.highflow.nl/w...id-die-mate-v2.html?sl=nl
Is opzich wel een goed idee maar mijn CPU kan 5ghz draaien en dat kunnen de 8700k niet allemaal. Dus dat zou dan weer negatief zijn als die maar 4.8ghz zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heuveltje schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:09:
[...]

Dan zou ik het gewoon neit doen !
Dit soort dingen zijn leuk als hobby experimentje.
Maar dat moet je dus niet doen op hardware waar je afhankelijk van bent.

Wat als je hem per ongeluk molt ?
Dit is voor mij nodig als ik aan het gamen ben, nu maakt die voor mij te veel lawaai en zou dus graag de temps naar beneden krijgen met die delid. Vriend van mij zelfde gedaan, 30-40 fps meer en zo stil als iets.

Als ik hem mol dan koop ik een nieuwe? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Anders koop je voor 2 tientjes een tijdelijke CPU.. heb je ook backup mocht het toch fout gaan.

[ Voor 77% gewijzigd door DukeBox op 26-06-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DukeBox schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:12:
Anders koop je voor 2 tientjes een tijdelijke CPU.. heb je ook backup mocht het toch fout gaan.

Lawaai zal niet heel veel afnemen, delid zorgt wel voor beter koeling maar uiteindelijk moet dezelfde warmte worden afgevoerd uit je kast. Zo niet meer omdat je CPU meer verbruikt omdat ie hogere turbo's haalt.
Heb al noctuas besteld voor op mijn waterkoeling en dan met die delid zal het lawaai zeker wel erg afnemen.
Nu draaien mijn fans van de corsair h80i soms naar de 2200rpm als ik aan het gamen ben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:15:
..met die delid zal het lawaai zeker wel erg afnemen.
Lawaai zal niet heel veel afnemen, delid zorgt wel voor betere koeling maar uiteindelijk moet dezelfde warmte worden afgevoerd uit je kast, zo niet meer omdat je CPU meer verbruikt omdat ie gedurende langere tijd hogere turbo's haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:10:
[...]

Is opzich wel een goed idee maar mijn CPU kan 5ghz draaien en dat kunnen de 8700k niet allemaal. Dus dat zou dan weer negatief zijn als die maar 4.8ghz zou halen.
Je kan natuurlijk vragen naar een 5Ghz+ exemplaar, nee heb je, ja kan je krijgen.
Anders zelf een tool kopen, zie link in eerder post van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFBlunt
Alternatief voor de DerBauer tool: https://rockitcool.myshopify.com/. Hier vind je ook de liquid metal koelpasta en lijm om je IHS weer te bevestigen! Het enige wat je dan nog mist is iets om je cpu mee tegen kortsluiting te beschermen (heb zelf nagellak gebruikt).

Hiermee heb ik mijn 8700k een paar weken terug gedelid. Toen was de DerBauer tool niet goed leverbaar (volgens mij nog steeds niet). Je betaalt echter wel extra verzendkosten gezien allemaal het uit de VS moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SpamLame schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:16:
[...]

Je kan natuurlijk vragen naar een 5Ghz+ exemplaar, nee heb je, ja kan je krijgen.
Anders zelf een tool kopen, zie link in eerder post van mij.
is niet meer op voorraad... Al alles afgezocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TFBlunt schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:16:
Alternatief voor de DerBauer tool: https://rockitcool.myshopify.com/. Hier vind je ook de liquid metal koelpasta en lijm om je IHS weer te bevestigen! Het enige wat je dan nog mist is iets om je cpu mee tegen kortsluiting te beschermen (heb zelf nagellak gebruikt).

Hiermee heb ik mijn 8700k een paar weken terug gedelid. Toen was de DerBauer tool niet goed leverbaar (volgens mij nog steeds niet). Je betaalt echter wel extra verzendkosten gezien allemaal het uit de VS moet komen.
Idd ook naar gekeken maar komt op een 25$ verzendkosten, is mij net wat te veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:48

BiLo

PSN: toiletcleaner

Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:18:
[...]

Idd ook naar gekeken maar komt op een 25$ verzendkosten, is mij net wat te veel...
Dit is helaas de hele tijd zo.. ik ben ook al een tijdje opzoek, de thermal grizzly en uhu lijm liggen hier al ruim 3mnd.

Bij Highflow heb ik ze eens op voorraad gezien, paar uur later was het weer weg.

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DylanE schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:21:
[...]

Dit is helaas de hele tijd zo.. ik ben ook al een tijdje opzoek, de thermal grizzly en uhu lijm liggen hier al ruim 3mnd.

Bij Highflow heb ik ze eens op voorraad gezien, paar uur later was het weer weg.
Ja idd, de conductonaut heb ik liggen. Silliconen blijkbaar niet altijd nodig, de socket is sterk genoeg om ze samen te houden. Maar ga er toch ook wel sillicon aan doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Tja als aangedragen opties niet acceptabel zijn rest alleen het wachten op beschikbaarheid van een delid tool tegen een voor jouw schappelijke prijs of een service bij jouw in de buurt.

In Breda kan je terecht trouwens V&A aangeboden: Delid service omgeving Breda

[ Voor 40% gewijzigd door SpamLame op 26-06-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SpamLame schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:29:
Tja als aangedragen opties niet acceptabel zijn rest alleen het wachten op beschikbaarheid van een delid tool tegen een voor jouw schappelijke prijs of een service bij jouw in de buurt.

In Breda kan je terecht trouwens V&A aangeboden: Delid service omgeving Breda
Kijk al 2 weken alle dagen naar webshops maar nooit in voorraad..

Breda is beetje ver hehe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:05:
[...]

Kijk al 2 weken alle dagen naar webshops maar nooit in voorraad..

Breda is beetje ver hehe
Tja choose your poison;

-ver rijden maar wel gedelid.
-ruil overwegen met risico dat de gedelidde retour cpu niet de 5GHz aantikt.
-jouw CPU laten delidden met langere wachttijd.
-wachten op beschikbaarheid van een delid tool (of service) in de regio tegen een schappelijke prijs
-nu delid tool kopen en shipping voor lief nemen
-MacGyveren, siliconen doorsnijden, IHS beetje opwarmen zodat de pasta wat vloeibaarder wordt en profit
-delid tool in backoder laten plaatsen bij je favo shop + wachten
-?

[ Voor 4% gewijzigd door SpamLame op 26-06-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TFBlunt schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:16:
Ik heb hier de delid tool besteld toen ik ging delidden voor vrienden van mij en mijzelf. De liquid metal heb ik er niet besteld, de liquid metal van Thermal Grizzly is in NL shops net zo duur, maar de prestaties zijn wel net even wat beter. Geldt ook voor de koelpasta die je tussen IHS en (in dit geval) waterkoeler doet.

Echter zou ik niet de delid tool bestellen om 1 CPU ermee te delidden, dat is gewoon zonde van het geld, wat mij betreft. Waar woon je, @Anoniem: 637597 en hoever ben je bereid eventueel te reizen? Ik woon in midden Nederland (Amersfoort), wellicht kan ik wat voor je betekenen? :)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 26-06-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:15

MsG

Forumzwerver

Zelf 3D-printen?

https://www.thingiverse.com/thing:1630652

Blijkbaar heb je alle andere opties al afgeketst :-P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SpamLame schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:12:
[...]

Tja choose your poison;

-ver rijden maar wel gedelid.
-ruil overwegen met risico dat de gedelidde retour cpu niet de 5GHz aantikt.
-jouw CPU laten delidden met langere wachttijd.
-wachten op beschikbaarheid van een delid tool (of service) in de regio tegen een schappelijke prijs
-nu delid tool kopen en shipping voor lief nemen
-MacGyveren, siliconen doorsnijden, IHS beetje opwarmen zodat de pasta wat vloeibaarder wordt en profit
-delid tool in backoder laten plaatsen bij je favo shop + wachten
-?
- ver rijden niet echt een optie omdat ik hier geen tijd voor heb
- ruil kan niet gebeuren, heb hem gepmd
- langere wachttijd is niet mogelijk door zelfstandige activiteit-gaming
- beschikbaarheid delid tool kan ik nog lang op wachten :D
- Idd zal wss gewoon shipping betalen :D
- Idd met scherp mesje kan je er blijkbaar ook door geraken, wel niet zonder risico.
- Meeste shops zeggen wel 2-3 dagen backorder maar als je ze dan belt kan het 2 weken zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MsG schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:22:
Zelf 3D-printen?

https://www.thingiverse.com/thing:1630652

Blijkbaar heb je alle andere opties al afgeketst :-P.
Heb deze idd op ebay ook al gevonden voor 15 euro. Zou dit werken denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:15

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:25:
[...]

https://www.thingiverse.com/thing:1630652/comments

Blijkbaar werkt dat prima.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:19:
[...]
Ik heb hier de delid tool besteld toen ik ging delidden voor vrienden van mij en mijzelf. De liquid metal heb ik er niet besteld, de liquid metal van Thermal Grizzly is in NL shops net zo duur, maar de prestaties zijn wel net even wat beter. Geldt ook voor de koelpasta die je tussen IHS en (in dit geval) waterkoeler doet.

Echter zou ik niet de delid tool bestellen om 1 CPU ermee te delidden, dat is gewoon zonde van het geld, wat mij betreft. Waar woon je, @Anoniem: 637597 en hoever ben je bereid eventueel te reizen? Ik woon in midden Nederland (Amersfoort), wellicht kan ik wat voor je betekenen? :)
Ik woon in Gent dus dat is 2u30 rijden, is mij te ver :D Ik werk 7/7 dus daarom dat ik het echt zelf wil uitvoeren door gebrek aan tijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:25:
Ik zou zelf dergelijk 3D geprinte tools niet zomaar vertrouwen, je weet niet welk spul ze gebruiken om uiteindelijk die delid tool te maken.
Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:26:
Ik woon in Gent dus dat is 2u30 rijden, is mij te ver :D Ik werk 7/7 dus daarom dat ik het echt zelf wil uitvoeren door gebrek aan tijd...
Ah oke, dat is dan wat lastig inderdaad. Door het drogen van de lijm moet je sowieso minimaal een uur wachten, weet niet of dat een probleem is voor je? Als ik jou zo lees krijg ik namelijk het idee van wel en is het verstandiger om niet te delidden.

Overigens heb ik nog geen CPU's gezien die dankzij delidden opeens wel op 5GHz overclocken. Zeker niet met een all in one watercoolingsetje en een degelijke spanning.

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 26-06-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:26:
[...]
Ik zou zelf dergelijk 3D geprinte tools niet zomaar vertrouwen, je weet niet welk spul ze gebruiken om uiteindelijk die delid tool te maken.
Ja ben ik idd ook bang voor...

Zie wel goeie reviews bij sommige ebay verkopers::

https://feedback.benl.eba...ack&ftab=FeedbackAsSeller

https://www.benl.ebay.be/...f098cd:g:WPAAAOSwHYpZ-Qr9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En waarom moet het per se allemaal snel snel snel in huis zijn dan? :?
Lijkt me dat de haast 0 is, zolang je de spullen niet in huis hebt? Ik zou in elk geval zeker niet overhaasten met dit. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 26-06-2018 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:29:
En waarom moet het per se allemaal snel snel snel in huis zijn dan? :? Lijkt me dat de haast 0 is, zolang je de spullen niet in huis hebt?
Moet voor mij niet snel snel in huis zijn. Wil alleen wel op voorraad kunnen bestellen. Aangezien ze bij backorders zeggen 2-3 dagen maar werkelijkheid is dat 2 weken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:30:
[...]

Moet voor mij niet snel snel in huis zijn. Wil alleen wel op voorraad kunnen bestellen. Aangezien ze bij backorders zeggen 2-3 dagen maar werkelijkheid is dat 2 weken
Het moet niet snel snel, maar het moet wel op voorraad zijn? :? Right.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:23:
[...]

- ver rijden niet echt een optie omdat ik hier geen tijd voor heb
- ruil kan niet gebeuren, heb hem gepmd
- langere wachttijd is niet mogelijk door zelfstandige activiteit-gaming
- beschikbaarheid delid tool kan ik nog lang op wachten :D
- Idd zal wss gewoon shipping betalen :D
- Idd met scherp mesje kan je er blijkbaar ook door geraken, wel niet zonder risico.
- Meeste shops zeggen wel 2-3 dagen backorder maar als je ze dan belt kan het 2 weken zijn...
Ok duidelijk
Note delidden is per definitie met risico, met een mesje siliconen doorsnijden kan met beleid, dus hoe handig en handvast ben jij?
Teveel risico voor jouw, ja dan betalen voor shipping voor verminderd risico.
CH4OS schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:30:
[...]
Het moet niet snel snel, maar het moet wel op voorraad zijn? :? Right.
Ik denk dat het meer gaat om het risico van een backorder hebben waarbij keer op keer de afleverdatum verplaatst wordt. Persoonlijk lijkt mij dat niet prettig en snap ik de insteek van bestellen waar op voorraad (hoewel de voorraad status ook niet altijd hoeft te kloppen).

[ Voor 22% gewijzigd door SpamLame op 26-06-2018 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Overigens; mocht je bij Rockitcool bestellen en de copper custom IHS willen, bestel dan ook de aangepaste mal gelijk mee. Was ik vergeten en daardoor had ik een i7 7700k naar de Filistijnen geholpen... :X 8)7
SpamLame schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:31:
Ik denk dat het meer gaat om het risico van een backorder hebben waarbij keer op keer de afleverdatum verplaatst wordt. Persoonlijk lijkt mij dat niet prettig en snap ik de insteek van bestellen waar op voorraad (hoewel de voorraad status ook niet altijd hoeft te kloppen).
Ah, op die manier. Toen ik bij Rockitcool bestelde, werd de volgende werkdag alles verzonden en 2 a 3 dagen later had ik alles in huis. :)

Als de rest allemaal geen leverdatum heeft, zou ik de hogere verzendkosten voor lief nemen.
EDIT;
Op de Vraag en Aanbod staan erg interessante advertenties;

Omgeving Breda - V&A aangeboden: Delid service omgeving Breda
Omgeving Vlaardingen - V&A aangeboden: Duizelingwekkende Delid Service aangeboden
Omgeving Aalst - V&A aangeboden: Professionele CPU delid service

De laatste lijkt me voor jou het interessantste, dat is een half uur rijden aldus Google Maps. Als je dus een uur rijden (in totaal) en een uur wachten op het drogen van de lijm al teveel van jouw tijd vind, dan moet je gewoon niet aan delidden beginnen.

[ Voor 94% gewijzigd door CH4OS op 26-06-2018 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:34:
Overigens; mocht je bij Rockitcool bestellen en de copper custom IHS willen, bestel dan ook de aangepaste mal gelijk mee. Was ik vergeten en daardoor had ik een i7 7700k naar de Filistijnen geholpen... :X 8)7
[...]
Ah, op die manier. Toen ik bij Rockitcool bestelde, werd de volgende werkdag alles verzonden en 2 a 3 dagen later had ik alles in huis. :)

Als de rest allemaal geen leverdatum heeft, zou ik de hogere verzendkosten voor lief nemen.
EDIT;
Op de Vraag en Aanbod staan erg interessante advertenties;

Omgeving Breda - V&A aangeboden: Delid service omgeving Breda
Omgeving Vlaardingen - V&A aangeboden: Duizelingwekkende Delid Service aangeboden
Omgeving Aalst - V&A aangeboden: Professionele CPU delid service

De laatste lijkt me voor jou het interessantste, dat is een half uur rijden aldus Google Maps. Als je dus een uur rijden en een uur wachten op het drogen van de lijm al teveel van de tijd vind, dan moet je gewoon niet aan delidden beginnen.
Aalst had ik een afspraak mee, opeens kan hij niet meer wegens persoonlijke redenen. Iemand op een ander forum had ook een afspraak maar vertrouwde het boeltje niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:42:
Aalst had ik een afspraak mee, opeens kan hij niet meer wegens persoonlijke redenen. Iemand op een ander forum had ook een afspraak maar vertrouwde het boeltje niet.
Dan zijn de advertenties van Vlaardingen en Oosterhout (omgeving Breda is dat) er nog, die dan nog enigszins in de buurt zijn.

Anders zou ik gewoon de Rockitcool bestellen, al lijkt me dat duurder dan de brandstofkosten en tijd, maar goed.

Wel de liquid metal en thermal paste van Thermal Grizzly elders bestellen, dan heb je dat alvast binnen;
pricewatch: Thermal Grizzly Conductonaut Liquid Metal (1 gram)
en
pricewatch: Thermal Grizzly Kryonaut (1 gram)

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 26-06-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:44:
[...]
Dan zijn de advertenties van Vlaardingen en Oosterhout (omgeving Breda is dat) er nog, die dan nog enigszins in de buurt zijn.

Anders zou ik gewoon de Rockitcool bestellen, al lijkt me dat duurder dan de brandstofkosten en tijd, maar goed.

Wel de liquid metal en thermal paste van Thermal Grizzly elders bestellen, dan heb je dat alvast binnen;
pricewatch: Thermal Grizzly Conductonaut Liquid Metal (1 gram)
en
pricewatch: Thermal Grizzly Kryonaut (1 gram)
Ga idd gwn die rockit bestellen, misschien kan ik mijn geld eruit halen door andere mensen te helpen.
Die krytonaut ook zws gebruiken? Of zijn bv goede artic silvers ook genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou de Kryonaut gebruiken, die hebben een net wat hogere warmte afvoer dan Arctic Silver.

Als je delid als dienst wil gaan aanbieden, is het misschien een idee om de grotere varianten te halen van beiden. Met 1 gram liquid metal kun je ongeveer 5 a 6 delids doen, van de thermal paste geen idee, die heb ik nog maar 1 keer hoeven te gebruiken. ;)

[ Voor 58% gewijzigd door CH4OS op 26-06-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:54:
Ik zou de Kryonaut gebruiken, die hebben een net wat hogere warmte afvoer dan Arctic Silver.

Als je delid als dienst wil gaan aanbieden, is het misschien een idee om de grotere varianten te halen van beiden. Met 1 gram liquid metal kun je ongeveer 5 a 6 delids doen, van de thermal paste geen idee, die heb ik nog maar 1 keer hoeven te gebruiken. ;)
En welke sillicon gebruik ik dan het best?

Want op hun website staat er ook 1 op maar die heeft 8 uren tijd nodig

https://rockitcool.myshop...ucts/permatex-ultra-black

btw: zit bij die conductonaut ook zo een staafje enzo om alles mooi uit te vloeien?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 637597 op 26-06-2018 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je met sillicon de lijm bedoeld, ik heb https://rockitcool.myshop...te-super-glue-gel-control genomen. werkt super. Als eea snel moet of haast heeft, ik hou als absolute minimum 1 uur lijm drogen aan, vanaf 2 of meer hou ik echter aan.

En ja, bij beiden zit een staafje zodat je eea kan uitsmeren. Voor beiden geldt; zo weinig mogelijk!
Bij de liquid metal zitten drie dopjes. Eentje om af te sluiten, eentje met een wat groter gat en eentje met een heel klein gat. Daarvan zou ik de laatste, met het kleinste gat dus, gebruiken. Daarmee kun je het beste de liquid metal aanbrengen aangezien je echt maar een super kleine druppel nodig hebt en die kan uitsmeren met een van de twee meegelerde staafjes.

[ Voor 80% gewijzigd door CH4OS op 26-06-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:57:
Als je met sillicon de lijm bedoeld, ik heb https://rockitcool.myshop...te-super-glue-gel-control genomen. werkt super. Als eea snel moet of haast heeft, ik hou als absolute minimum 1 uur lijm drogen aan, vanaf 2 of meer hou ik echter aan.
Velen raden lijm niet aan... De bekendere delidders gebruiken zelf niks, omdat die perfect vast zit in de socket...

En bedankt voor je uitleg! Heb al wat vids gezien en zal wel lukken ;)

Moet nu juist de keuze maken lijm/sillicon of helemaal niks

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 637597 op 26-06-2018 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij is beiden aardig hetzelfde hoor, dus dat maakt echt 0 verschil. Niets gebruiken kan ook, maar is wat lastiger met installeren als je de CPU terugdoet in het moederbord. En niet vergeten, dat zuurstof er dan beter bij kan. Gebruik je de standaard IHS, gaat die oxideren. Met de koperen custom IHS van Rockitcool heb je daar minder last van, al oxideert koper uit zichzelf dan al, maar aangezien er weinig zuurstof bij komt, is dat effect ook vele malen minder.

Als je dus de koperen custom IHS gaat gebruiken, kun je die eventueel voordat je hem gaat installeren, schoonmaken met bijvoorbeeld commandant 4.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 26-06-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:02:
Volgens mij is beiden aardig hetzelfde hoor, dus dat maakt echt 0 verschil. Niets gebruiken kan ook, maar is wat lastiger met installeren als je de CPU terugdoet in het moederbord. En niet vergeten, dat zuurstof er dan beter bij kan. Gebruik je de standaard IHS, gaat die oxideren. Met de koperen custom IHS van Rockitcool heb je daar minder last van, al oxideert koper uit zichzelf dan al, maar aangezien er weinig zuurstof bij komt, is dat effect ook vele malen minder.
Dus je raad dat copper echt wel aan? Maar dan moet ik ook al een ander beugel bijbestellen?
Als dat maar 2-3 graden extra helpt doe ik het liever niet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De koperen IHS scheelt iets van 5 graden of zo, exacte cijfers weet ik niet meer. Maar doe het zelf meer om het oxideren wat te verminderen, aangezien liquid metal wel een aanslag achter laat op de standaard heat spreader. Dat is wel schoon te maken, maar moeilijk. Waar dat bij koper stukken minder + makkelijker is.
En ja, maakt het geheel wat duurder, maar heb je (naar mijn idee) wel veel profijt van.

Voordat je gaat delidden trouwens, wel even goed naar de tutorials kijken en alles drie keer controleren voordat je bepaalde dingen doet. Ikzelf heb de filmpjes van o.a. GamersNexus bekeken, al gebruiken zij wel wat veel liquid metal. Dan hoef je daarna ook niet aan de slag met blanke - niet geleidende - (nagel)lak om eea te beschermen tegen de eventueel vallende druppels van liquid metal.

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 26-06-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:05:
De koperen IHS scheelt iets van 5 graden of zo, exacte cijfers weet ik niet meer. Maar doe het zelf meer om het oxideren wat te verminderen, aangezien liquid metal wel een aanslag achter laat op de standaard heat spreader. Dat is wel schoon te maken, maar moeilijk. Waar dat bij koper stukken minder + makkelijker is.
En ja, maakt het geheel wat duurder, maar heb je (naar mijn idee) wel veel profijt van.

Voordat je gaat delidden trouwens, wel even goed naar de tutorials kijken en alles drie keer controleren voordat je bepaalde dingen doet. Ikzelf heb de filmpjes van o.a. GamersNexus bekeken, al gebruiken zij wel wat veel liquid metal.
Nja als ik het dan uitreken met verzendkosten kom ik een €80. Zonder de conduc & kyyp. Zit ik aan €100 voor een delid...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TFBlunt
Let op dat de IHS van Intel ook gemaakt is van koper, alleen dan met een laagje nikkel eroverheen (om idd te beschermen tegen oxidatie). De liquid metal zal het koper niet beschadigen. Je moet uitkijken met aluminium, daar vreet het spul wel aan. Liquid metal is dus geen risico voor gebruik tussen je cpu die en je IHS, maar misschien wel als je ook liquid metal bijvoorbeeld voor je koeler wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TFBlunt schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:14:
Oké dan doe ik het zonder dat koper ;)

Kryonaut is dat dan ook liquid metal? Of gewoon een goeie koelpasta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kryonaut is zeer goede koelpasta, geen liquid metal!
Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:12:
Nja als ik het dan uitreken met verzendkosten kom ik een €80. Zonder de conduc & kyyp. Zit ik aan €100 voor een delid...
Waarom denk je dat ik de spullen samen met vrienden kocht? ;)

[ Voor 84% gewijzigd door CH4OS op 26-06-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Ik kwam hier even terecht ;)

Wat zijn nou de werkelijke kosten voor zo'n Delidder, tijd en kosten extra materiaal? Ik heb inderdaad al een paar op V&A gezien tussen de €25,- en €40,- per stuk met "Intel ziet het niet!" Garantie.

Anders doe ik het voor de fun en lever ik het netjes af.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
XRayXI schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:50:
Ik kwam hier even terecht ;)

Wat zijn nou de werkelijke kosten voor zo'n Delidder, tijd en kosten extra materiaal? Ik heb inderdaad al een paar op V&A gezien tussen de €25,- en €40,- per stuk met "Intel ziet het niet!" Garantie.

Anders doe ik het voor de fun en lever ik het netjes af.
Heb ongeveer 60 euro betaald voor tool + glue + verzendkost en dan nog 2x 10 voor de conductonaut en kryonaut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:58
Ik heb de Delid Diemate 2 vorige jaar gehaald bij Caseking.de :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:09

ByteDelight

Retro computing is alive!

LTX18 dacht ik aan, met delidding-workshop.
Zou er best naartoe willen ;)

Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/5a61078b2aeba5b63ff9dec0/t/5adfb7ef8a922d758d0ec1b2/1524611074925/BOOTHS-01-01.png?format=2500w

[ Voor 41% gewijzigd door ByteDelight op 04-07-2018 02:13 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Anoniem: 637597 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:07:
[...]

Heb ongeveer 60 euro betaald voor tool + glue + verzendkost en dan nog 2x 10 voor de conductonaut en kryonaut
Dank :)
Zou ik je via DM je ervaring mogen horen?

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XRayXI schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:20:
[...]

Dank :)
Zou ik je via DM je ervaring mogen horen?
Zeker, stuur me gerust
Pagina: 1