We wonen nu bijna een half jaar in onze nieuwbouwwoning en paar weken geleden lag er na een grote hoosbui met veel regen een beetje water op de vloer van een slaapkamer 1e verdieping. Aan buitenkant heeft daar de BG een uitbouw van 1,2 meter. Voor zover we hebben gezien is het water niet langs de muur naar beneden gegaan maar waarschijnlijk heeft het met de uitbouw te maken. We denken dat er door de vele regen met harde wind water via loodslab naar binnen is gekomen. De regenpijp van schuine dak mondt uit op plat dak dus er is waarschijnlijk erg veel water op uitbouw geweest i.c.m. hard wind. Hieronder een detail van de bouw:

Dit is een foto van het platte dak waar de kamer op 1e aan grenst waar water op vloer lag (circa 0,5 m2):

Bouwer heeft na bellen gezegd dat we eerst moeten weten waar water vandaan komt: via vloer of vanaf plafond voordat ze komen...
Mij vraag is: Wat zijn zaken om te onderzoeken & op te letten wanneer ik de uitbouw en loodslab bekijk?
Ik weet dat aannemer verantwoordelijk is, maar het is een verschrikkelijk bedrijf waar ik weinig van verwacht eerlijk gezegd. Eventueel zelf iets (laten) doen waarmee ik geen gevecht hoef aan te gaan is zeker een optie voor ons.

Dit is een foto van het platte dak waar de kamer op 1e aan grenst waar water op vloer lag (circa 0,5 m2):

Bouwer heeft na bellen gezegd dat we eerst moeten weten waar water vandaan komt: via vloer of vanaf plafond voordat ze komen...
Mij vraag is: Wat zijn zaken om te onderzoeken & op te letten wanneer ik de uitbouw en loodslab bekijk?
Ik weet dat aannemer verantwoordelijk is, maar het is een verschrikkelijk bedrijf waar ik weinig van verwacht eerlijk gezegd. Eventueel zelf iets (laten) doen waarmee ik geen gevecht hoef aan te gaan is zeker een optie voor ons.
[ Voor 7% gewijzigd door vandermark op 26-06-2018 12:01 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock