Mijn vraag:
Ik heb een server gekregen met Windows en moest deze wissen en er een ander besturingssysteem opzetten. In het begin ging dit goed, totdat ik met de boot order ging klooien, waarna Windows (ik weet niet wat precies) zich weer 'herstelde', elke keer dat ik opnieuw Ubuntu installeerde 'herstelde' Windows zich weer en na van alles geprobeerd te hebben terug te veranderen in de boot order en andere dingen aangepast te hebben in de BIOS, lukt het niet de Ubuntu installatie te gebruiken. Hoe kan ik Windows permanent verwijderen en standaard in Ubuntu blijven booten?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- 3 Harde schijven in RAID
- Windows server 2008 Small bussiness
- Ubuntu (Weet zo snel de versie niet)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Boot order veranderen in vele samenstellingen
- BIOS resetten
- Linux installeren en Windows wissen
- Dual booten
- 1 grote partitie maken van alle partities en dan installeren
Ik heb een server gekregen met Windows en moest deze wissen en er een ander besturingssysteem opzetten. In het begin ging dit goed, totdat ik met de boot order ging klooien, waarna Windows (ik weet niet wat precies) zich weer 'herstelde', elke keer dat ik opnieuw Ubuntu installeerde 'herstelde' Windows zich weer en na van alles geprobeerd te hebben terug te veranderen in de boot order en andere dingen aangepast te hebben in de BIOS, lukt het niet de Ubuntu installatie te gebruiken. Hoe kan ik Windows permanent verwijderen en standaard in Ubuntu blijven booten?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- 3 Harde schijven in RAID
- Windows server 2008 Small bussiness
- Ubuntu (Weet zo snel de versie niet)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Boot order veranderen in vele samenstellingen
- BIOS resetten
- Linux installeren en Windows wissen
- Dual booten
- 1 grote partitie maken van alle partities en dan installeren