Wel kijken niet kopieren...

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 17:58
Heyz,
Laatst had in win2000 opnieuw geinstaleerd en had ik m'n harde schijf gedeeld met alleen-lezen toegang. Even later zat ik bij de buurman en bropeerden wij op mijn pc te komen, we konden er wel op komen (directories zien enzo) maar we konden nix van mijn HD naar die van hem kopieren. Mijn partities zijn NTFS maar de "speciale" beveiliging van NTFS staat helemaal goed..
Please help

• iworx
  • Laatst online: 20-08 09:35
via welk medium ?

rechtstreeks networked / cable / xdsl / ??

This space intentionally left blank.

• RavenLord
  • Laatst online: 05-08 08:09

RavenLord

Live to Ride, Ride to Live

Maar als je alleen lezen aan zet, dan kan je toch alleen lezen? Logisch toch dat je dan geen copies kan maken. Onder Win Mil gaat dat tenminste wel zo. Dus je zal denk ik toch volledige toegang moeten geven.
Mocht ik uit mijn nek lullen dan sorry ;(

psn: splettervlek

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ravenlord, maar als die schijf dus alleen kan lezen zou een andere schijf ook van die schijf moeten kunnen lezen en dan kan die andere schijf ook kopieren.
maar ik vergeef het je :)

Niet?
[Specs]

• Sabbath
neej, op pc1 heb ik C: gedeeld met alleen-lezen toegang... zodat je er dus wel van kan lezen maar niet naar toe kan schrijven. Als ik nu op pc2 zit kan ik wel de directorie's van pc1\\C:\ zien maar ik kan ze niet naar pc2 kopieren... Snappie??

• Sabbath
En dat is dus allemaal via een gewoon UTP netwerk 3pc's -=> Switch -=> Switch -=> 3pc's

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Twee pc's met win2000, elk met een Administrator en een gebruikersaccount, met ook dezelfde wachtwoorden.

Onder Administrator kan ik overal lezen + schrijven. Onder die gebruiker kan ik wel de bestandsnamen zien op een andere computer, maar niks openen of kopieren. Als ik instel, dat je mag lezen en schrijven, dan kan ik wel alles openen, maarja.. ook deleten. En dat wil ik niet. (Dat ze op de andere pc niet mijn MP3's wegsmijten.)

M.a.w. ik ben ook reuze benieuwd wat ik moet doen om dit te fixen. (Ja, ik heb SP2)

Siditamentis astuentis pactum.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

alleen lezen is naar mijn id ook niet kopieren... dus je moet hem ook nog rechten geven om te kunnen kopieren

blup

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Je kunt twee dingen instellen in win2000:

1. Full Acces (read+write)
2. Read only

Siditamentis astuentis pactum.

• Sabbath
idd, als je een fat partitie hebt kan je 2 dingen instellen. Als je een NTFS partitie hebt kan je meerdere dingen instellen... maar dan werkt het dus nog niet...
wat kan je dat goed uitleggen varienaja :)

Verwijderd

Kies bij delen dat voor read-only (kopieren is lezen). Zorg ervoor dat bij security (zit ook op zo'n tabblad) dat 'everybody' rechten heeft om files te lezen, niet alleen list files. Zoiets had ik dus ook, maar met een beetje klikken werkt het.

• Sabbath
Is precies wat ik gedaan heb.. en alles staat goed ook onder het tab security.
Ik snap er echt helemaal nix van |:(

• Sabbath
Is hier dan niemand die het antwoord weet??

• JeroenT
  • Laatst online: 21:37

JeroenT

hoi!

[b]Op dinsdag 17 juli 2001 14:46 Even later zat ik bij de buurman en >bropeerden< wij op mijn pc te komen
[Zeikmode] heh? [/Zeikmode]

• Sabbath
hehe

Verwijderd

Kun je ff aangeven hoe je e.e.a. precies deelt ?

Volgens mij probeer je de administrative shares te gebruiken, daar staan op Share (!) nivo bepaalde rechten op. Deze share-level rechten overrulen de permissies op bestandsnivo.

Maak eens een nieuwe share aan (standaard Share rechten Everyone full control)en voeg dan het useraccount van je buurman toe op file-nivo.

Eventuele workaround is gewoon de administrative shares gebruiken maar dan de optie "Connect As" kiezen. Dus vanaf je buurman's PC maak je de netwerkverbinding als jezelf.

• Sabbath
ik had al een nieuwe share gemaakt maar dat werkt dus juist niet....
Pagina: 1