Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beemsterman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-04 22:24
In de zoektocht naar een geschikte monitor voor mijn MacBook Pro, stelde ik de volgende vraag:
"Wat is het verschil tussen een tv en een monitor van 'ultra hd kwalitieit' en kan een tv net zo goed als monitor op mijn bureau (of aan de muur achter mijn bureau) fungeren zonder aan beeldkwaliteit in te boeten?"

Ik begrijp dat een smarttv extra software heeft waarmee je apps kunt gebruiken en dergelijke, maar is het echt aan te raden, of is het beeld net anders van een tv, zodat de kans bestaat dat je na een dagje werken hele 'vierkante ogen' krijgt?

Het waarom?
In een kleine ruimte is het esthetisch gezien mooier om een monitor vlak aan de muur te monteren. En op tv vlak is er meer keus dan de plastic schermen...

Alvast dank.

René

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

Het is helemaal afhankelijk van wat je er mee wilt doen. Wil je er enkel films en series op kijken? Dan is een tv prima. Wil je het als computermonitor gebruiken? Dan heb je er niets aan.
TV's hebben een hoge lichtopbrengst en dit werkt niet prettig als je aan het browsen, fotobewerken of andere normale computertaken aan het doen bent. Verder heeft een TV veel verschillende beeldverwerkingstechnieken aan boord wat films en series er mooier uit laat zien, maar het beeld van een computer compleet kan verpesten. Het is dus de vraag, wat wil je er op gaan doen? En kan je Macbook met een 4K resolutie overweg? In het geval van een TV heb je meestal HDMI 2.0 ondersteuning nodig, hier zijn in het geval van een macbook vaak verloopkabels voor nodig. Een computerscherm met een displayport aansluiting maakt het eenvoudiger. Maargoed dat is dus afhankelijk van je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:20

Praetextatus

the dutch_paki

HKS-Skyline schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:41:
Het is helemaal afhankelijk van wat je er mee wilt doen. Wil je er enkel films en series op kijken? Dan is een tv prima. Wil je het als computermonitor gebruiken? Dan heb je er niets aan.
TV's hebben een hoge lichtopbrengst en dit werkt niet prettig als je aan het browsen, fotobewerken of andere normale computertaken aan het doen bent. Verder heeft een TV veel verschillende beeldverwerkingstechnieken aan boord wat films en series er mooier uit laat zien, maar het beeld van een computer compleet kan verpesten. Het is dus de vraag, wat wil je er op gaan doen? En kan je Macbook met een 4K resolutie overweg? In het geval van een TV heb je meestal HDMI 2.0 ondersteuning nodig, hier zijn in het geval van een macbook vaak verloopkabels voor nodig. Een computerscherm met een displayport aansluiting maakt het eenvoudiger. Maargoed dat is dus afhankelijk van je laptop.
Eensch met @HKS-Skyline Daarnaast zijn de meeste 4k tv's ook vrij groot, as in ik heb niet veel geen enkele 27-32 inch 4k tv's gezien. Wil je ook met zo een lel van een ding op 50cm zitten is de vraag...?
Volgens de pricewatch bestaan geen kleine 4k tv's momenteel in ieder geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Praetextatus op 26-06-2018 13:49 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
@beemsterman Welke MacBook Pro heb je precies?