Iemand schade zien maken, (waar) melden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-11 00:08

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb gister iemand schade zien maken tijdens het parkeren. Haar eigen auto was erger beschadigd dan de auto waar ze tegenaan reed. Toen ze uitstapte keek de bestuurster alleen naar haar eigen schade, zei 'ik ben al te laat voor een examen' en liep weg zonder een briefje achter te laten of andere vormen van actie te ondernemen. Ik heb ook niet het gevoel dat ze dit van plan was na het examen wel te doen.

De schade aan haar eigen auto:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/MOSAOKA.jpg

De schade aan de andere auto:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Mzz5WjO.jpg

Verder was de spiegel van deze auto naar voren geklapt, maar deze kon gewoon teruggeduwd worden naar de normale positie.

Ik heb ook een foto waar te zien is dat beide auto's naast elkaar staan, met de kentekens goed leesbaar.

De locatie waar het gebeurd is: https://www.google.com/ma...e0!7i13312!8i6656!5m1!1e1

Naar mijn weten is dit terrein van de gemeente. Iedereen kan hier gratis parkeren (mits in de vakken, wat niet iedereen heeft gedaan op de streetviewfoto :P )

Nu mijn vraag, moet ik dit ergens melden, en zo ja, waar?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Update 1: KofjeKoppie in "Iemand schade zien maken, (waar) melden?"
Update 2: KofjeKoppie in "Iemand schade zien maken, (waar) melden?"
Update 3: KofjeKoppie in "Iemand schade zien maken, (waar) melden?"

[ Voor 9% gewijzigd door KofjeKoppie op 30-06-2018 08:22 ]

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Beste antwoord (via KofjeKoppie op 30-06-2018 08:28)

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-11 14:35
Om de kans te maximaliseren dat de schade van het slachtoffer vergoed wordt doe je dus beide: briefje onder de ruitenwisser en melding bij de politie.

Alle reacties

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:29
Volgens mij is het heel simpel. Melding maken bij de politie (en daarbij vermelden welke foto's je hebt en welk kenteken het was). Die pakken het dan verder op!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Simpel: 0900-8844, aangifte online of politiebureau. Ik heb dit zelf ook eens meegemaakt en gewoon bij politie gemeld. Die hebben netjes de eigenaar van de auto opgespoord en het verder afgehandeld.

[ Voor 58% gewijzigd door triet op 26-06-2018 10:19 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:48
Kenteken opschrijven op een briefje, dit onder de ruitenwisser van de rode auto leggen met de melding erbij dat je gezien hebt dat ze er tegenaan hebben gezeten.

En je eigen telefoonnummer erbij mochten ze je nodig hebben als getuige.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:09

Mavamaarten

Omdat het kan!

ThinkPadd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:18:
Kenteken opschrijven op een briefje, dit onder de ruitenwisser van de rode auto leggen met de melding erbij dat je gezien hebt dat ze er tegenaan hebben gezeten.

Dat lijkt mij inderdaad de beste optie. Tenzij je zelf klacht indient doet te Politie hier zelf niets mee. Bron: heb zelf al eens hetzelfde meegemaakt.

Android developer & dürüm-liefhebber

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Dit is de beste optie!

Youtube: DashcamNL

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Topicstarter
@ThinkPad

Ik ben morgen weer op die locatie, zal dan even kijken of ik de auto terug kan vinden om een briefje achter te laten.

Ik zal verdere vorderingen hier neerzetten.

Iedereen bedankt voor de reacties!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:44

Standeman

Prutser 1e klasse

Doorrijden na een ongeval is een misdrijf. Dus zeker bij de politie melden.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Standeman schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:33:
Doorrijden na een ongeval is een misdrijf. Dus zeker bij de politie melden.
'ik ben al te laat voor een examen' en liep weg
Ze is dan ook niet doorgereden ;)

@TS: Heel goed dat je dit niet zomaar laat gebeuren d:)b
Rukapul schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:40:
Niet zomaar wat roepen, maar de wet lezen. In dit geval o.a. art 7. van de wegenverkeerswet die gaat over het verlaten plaats ongeval.
offtopic:
Niet zomaar wat roepen is inderdaad een goed advies, ook van toepassing op het reageren op een grapje.

[ Voor 43% gewijzigd door fsfikke op 26-06-2018 10:41 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:53
Niet zomaar wat roepen, maar de wet lezen. In dit geval o.a. art 7. van de wegenverkeerswet die gaat over het verlaten plaats ongeval.

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-11 22:00

DirtyBird

Praktiserend denker

Dit lijkt me geen ongeval, eerder al dan niet bewuste vernieling.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 17:22

.je

Mavamaarten schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:22:
[...]

Dat lijkt mij inderdaad de beste optie. Tenzij je zelf klacht indient doet te Politie hier zelf niets mee. Bron: heb zelf al eens hetzelfde meegemaakt.
Ook ooit meegemaakt, brief geschreven, wat door de veroorzaker later bleek te zijn verwijderd en verscheurd. Helaas stond dat toen op mn IPcamera (vanuit flat de auto in de gaten kunnen houden).

Ook 0900-8844 gebeld en gebeuren opgestuurd. Nooit meer iets van gehoord.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

@KofjeKoppie Als ervaringsdeskundige in een soortgelijk geval (iemand had tegen mijn auto gezeten toen die geparkeerd stond, overbuurman had dat gezien): schrijf een briefje en laat dit achter op de geraakte auto. Schrijf daar wel je telefoonnummer op, want als je echt wilt helpen zul je moeten getuigen (mocht het slachtoffer aangifte doen).

Ik heb zelf 1x op het bureau gezeten als slachtoffer om mijn verklaring af te geven, en ook de getuige heeft met de politie gepraat (weet even niet of dit bij hun thuis of op het politiebureau was).
Uiteindelijk is dankzij de getuigeverklaring mijn schade vergoed.

Dus: briefje schrijven met wanneer/wat je gezien hebt, het kenteken van de andere auto er op en jouw telefoonnummer erbij en ergens op die andere auto plakken met een plakbandje zodat hij niet wegwaait.

[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 26-06-2018 13:36 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:14
Je kunt bij de politie melding maken van wat je hebt gezien. Dat is iets anders dan aangifte.

Bij een melding zetten ze jouw verhaal in het systeem en komt er pas papierwerk bij als het om een andere reden tot een aangifte wordt (bijvoorbeeld van de eigenaar).

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11 10:57
Nee niet gelijk de politie er bij halen.

Dit vind ik een betere oplossing.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
mugenmarco schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:23:
Nee niet gelijk de politie er bij halen.
Vanwaar die stelligheid in het buitenhouden van de politie?

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-10 12:26
Ook al meegemaakt, heb toen mijn gegevens aan het 'slachtoffer' gegeven. Kreeg een week later de vraag van de verzekeringsfirma om een verklaring via mail door te sturen, heb er nadien nooit meer iets van gehoord.
Wel jammer, had op zn minst een dankjewel verwacht voor mijn goede daad :')

De politie erbij halen heeft geen zin, dit is iets wat de verzekeringsfirmas onder elkaar gaan uitvechten.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Napo schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:25:
[...]

Omdat de politie er niets mee doet als de eigenaar geen aangifte komt doen, en de eigenaar zal niet zo snel aangifte komen doen omdat die verwacht dat niemand het gezien heeft en dat dus kansloos zou zijn.

Door een briefje achter te laten kan je met zijn tweeen naar de politie en heeft het van allebei de kanten zin om naar de politie te gaan.

• Napo
  • Niet online
Xanthine schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:26:
De politie erbij halen heeft geen zin, dit is iets wat de verzekeringsfirmas onder elkaar gaan uitvechten.
Wat moet je doen
Rijd je per ongeluk tegen een paaltje of iets dergelijks, meld dit dan direct bij de politie voor je wegrijdt. Doe je dit niet en een getuige meldt dit bij de politie, dan ben je verdachte van een misdrijf. In principe is straatmeubilair van de gemeente of provincie en zul je met die gemeente of provincie de schade af moeten wikkelen.
Rijd je tegen een stilstaande auto aan, probeer dan de eigenaar te achterhalen. Lukt dat niet, laat dan je gegevens achter onder de ruitenwisser van de auto en meld je aanrijding bij de politie via telefoon 0900-8844.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@KofjeKoppie Melden bij Politie, die vertellen je welke stappen je moet nemen.

Kan ook via Facebook, Twitter etc https://www.politie.nl/contact

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 26-06-2018 13:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gomez12 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:28:
[...]

Omdat de politie er niets mee doet als de eigenaar geen aangifte komt doen, en de eigenaar zal niet zo snel aangifte komen doen omdat die verwacht dat niemand het gezien heeft en dat dus kansloos zou zijn.

Door een briefje achter te laten kan je met zijn tweeen naar de politie en heeft het van allebei de kanten zin om naar de politie te gaan.
Dit klopt niet, de politie doet wel degelijk wat. Zelfde soort situatie, getuigen meldt zich bij de politie waarop de politie contact opneemt met beide partijen met het verzoek (op verschillende tijdstippen)naar het bureau te komen.

*spreek als ervaring deskundige. O-) en nee ik heb geen plaats van ongeval verlaten, want daar valt dit wel degelijk onder en is strafbaar is mij toen der tijd uitgelegd.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 26-06-2018 13:41 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

_Dune_ schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:39:
[...]

Dit klopt niet, de politie doet wel degelijk wat. Zelfde soort situatie, getuigen meldt zich bij de politie waarop de politie contact opneemt met beide partijen met het verzoek (op verschillende tijdstippen)naar het bureau te komen.

*spreek als ervaring deskundige. O-) en nee ik heb geen plaats van ongeval verlaten, want daar valt dit wel degelijk onder en is strafbaar is mij toen der tijd uitgelegd.
Ze doen er soms wat mee, hangt af van de prioriteit.

Ik heb zelf een aanrijding meegemaakt waarbij de dader is doorgereden. Ik had aardig wat krassen en haar spiegel lag uit elkaar, dat mis je niet. Heeft mij heel veel tijd gekost (bellen, verklaring afleggen, bellen,...) met weken doorlooptijd en het enige resultaat is dat de dader gebeld is door de politie en alsnog een schadeformulier in moest vullen. Het doorrijden had geen enkel gevolg voor haar en ik was er uiteindelijk meer tijd en moeite aan kwijt dan zij.

@KofjeKoppie Desondanks zou ik me wel melden bij de politie als getuige. Dat kan via het normale nummer, je kan dan aangeven wat je geconstateerd hebt. Ze zullen naar alle waarschijnlijkheid wel contact opnemen met de eigenaar.
Je zou eventueel ook met je eigen verzekeraar contact op kunnen nemen, wellicht kunnen die ook een bericht doorsturen naar de verzekeraar van het slachtoffer. De kans is namelijk zeer groot dat het slachtoffer zelf geen aangifte zal doen omdat de tegenpartij onbekend is.

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 26-06-2018 15:05 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Doe de eigenaar van de auto waar deze dame tegenaan is gereden inderaad een groot plezier en wees getuige mocht dat nodig zijn.

Een onafhankelijke getuige is doorslaggevend in situaties als deze waarbij het achteraf moeilijk kan zijn om aan te tonen dat deze mevrouw het ook echt gedaan heeft.

Het hebben van deze foto's zegt op zichzelf namelijk nog niets. Ook niet dat je een foto hebt waarbij deze twee auto's naast elkaar staan, tenzij je precies de foto hebt waarbij de auto van deze dame de andere auto raakt.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• mugenmarco
Napo schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:25:
[...]

Ten 1e krijgt dit soort zaken lage prioriteit
Ten 2e heeft de politie al mensen tekort
Ten 3e zijn er belangrijkere/ergere dingen in de wereld waar de politie zich op moet focussen
Ten 4e wat heeft de politie eraan als van de oorspronkelijke eigenaar geen aangifte word gedaan?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
mugenmarco schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:59:
[...]

Ten 3e zijn er belangrijkere/ergere dingen in de wereld waar de politie zich op moet focussen
Ten 4e wat heeft de politie eraan als van de oorspronkelijke eigenaar geen aangifte word gedaan?
Allemaal drogredenen

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Napo
  • Niet online
[...]

En desondanks klagen we steen en been dat de samenleving individulistischer wordt, dit soort dingen niet gemeld worden en dat het geen prioriteit krijgt maar anderzijds nemen we niet de moeite om dit soort handelingen zichtbaar te maken. Al met al blijft het uiteindelijk onzichtbaar en kan de politiek besluiten dat het niet verslechtert/gelijk blijft en zal de prioriteit er nooit komen.

Naar alle waarschijnlijkheid doe je het enkel voor de statistiek en wellicht om een medemens te helpen. IMHO reden genoeg om het te registeren.

Niets doen is het in stand houden van de eerste 2 redeneringen waarom je het niet zou doen.

Verwijderd

[...]

Fijn dat jij wel even beslist wat voor de politie belangrijk is. En het zal ook maar net aan de regio liggen hoe 'druk' het allemaal is.

Gewoon melden, het kan inderdaad zo zijn dat er niks mee gebeurt. Dan heb je wel in ieder geval gedaan wat je zelf kunt doen om iemand te helpen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]
Een ongeluk veroorzaken en weglopen is gewoon een misdrijf, of het slachtoffer nou aangifte van de schade doet of niet. Als je vindt dat de politie alleen wetten moet handhaven die jij belangrijk acht moet je de politiek in gaan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Napo schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:04:
[...]

En desondanks klagen we steen en been dat de samenleving individulistischer wordt, dit soort dingen niet gemeld worden en dat het geen prioriteit krijgt maar anderzijds nemen we niet de moeite om dit soort handelingen zichtbaar te maken. Al met al blijft het uiteindelijk onzichtbaar en kan de politiek besluiten dat het niet verslechtert/gelijk blijft en zal de prioriteit er nooit komen.

Naar alle waarschijnlijkheid doe je het enkel voor de statistiek en wellicht om een medemens te helpen. IMHO reden genoeg om het te registeren.

Niets doen is het in stand houden van de eerste 2 redeneringen waarom je het niet zou doen.
Ik lees er juist expliciet geen niks doen in. Ik las er juist in dat je een briefje met jouw contact gegevens op de auto van het slachtoffer zou leggen. Zodat je het slachtoffer de keuze geeft om er iets mee te doen of niet.

• mugenmarco
Napo schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:04:
[...]

Je doet al wat door een briefje onder de ruitenwissers te leggen met je telefoonnummer.

• Napo
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:19:
[...]

Ik lees er juist expliciet geen niks doen in. Ik las er juist in dat je een briefje met jouw contact gegevens op de auto van het slachtoffer zou leggen. Zodat je het slachtoffer de keuze geeft om er iets mee te doen of niet.
mugenmarco schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:25:
[...]

Je doet al wat door een briefje onder de ruitenwissers te leggen met je telefoonnummer.
Chapeau, het niets doen refereert hierin geen melding maken bij de daarvoor aangewzen hulpverleners (politie in dezen) en niet verder niets doen. Lessen begrijpend lezen gemist?

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:06
Er dient altijd aangifte bij de Politie te worden gedaan indien een onbekend gemotoriseerd voertuig schade aanricht. Mijn leasemaatschappij neemt mij schademelding anders helemaal niet in behandeling, omdat de verzekering het anders niet wil vergoeden. Enkele weken geleden hetzelfde meegemaakt helaas.

• mugenmarco
Napo schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:28:
[...]

[...]

Chapeau, het niets doen refereert hierin geen melding maken bij de daarvoor aangewzen hulpverleners (politie in dezen) en niet verder niets doen. Lessen begrijpend lezen gemist?
Niets doen in het algemeen houd in dat je het wel ziet maar er niks aan doet, ik doel in dit geval dus niet op het niets doen als in niet melden bij de politie maar dat je in ieder geval IETS doen. Een briefje met je telefoonnummer in combinatie met foto's van het bewijs en van het kenteken help je iemand ook erg mee hoor.

• Napo
  • Niet online
mugenmarco schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:46:
[...]

Niets doen in het algemeen houd in dat je het wel ziet maar er niks aan doet, ik doel in dit geval dus niet op het niets doen als in niet melden bij de politie maar dat je in ieder geval IETS doen. Een briefje met je telefoonnummer in combinatie met foto's van het bewijs en van het kenteken help je iemand ook erg mee hoor.
En dus begrijpend lezen. Het hele stuk ging over het wel of niet aangifte doen bij de politie. Overige zaken waren buiten de scope gehouden en om hem helemaal volledig te maken. Het zou de combinatie moeten zijn van EN aangifte doen EN het plaatsen van een briefje.

Het enkel plaatsen van een briefje is niet zonder risico aangezien de kans bestaat dat of de veroorzaker of het weer of andere omstandigheden er voor zorgen dat het briefje niet meer bruikbaar is voor de bezitter van de auto. De aangifte bij de politie zorgt er voor dat de gegevens zeker beschikbaar zijn voor de persoon die de schade aan zijn auto heeft mogen ontvangen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zou het bij de politie melden. Het verlaten van de plek van een ongeval is een misdrijf (geen overtreding), mag best iets tegen gedaan worden.

Schade veroorzaken door een foutje kan gebeuren, we zijn allemaal mensen. Maar heb dan op zijn minst het basale fatsoen om je gegevens achter te laten of je ergens te melden. Maar dat fatoen is bij velen, zo ook deze dader blijkbaar, ver te zoeken helaas.

Virussen? Scan ze hier!

• Xeodopel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-11 21:51
Wij hebben dit zelf vorige week ook meegemaakt. Onze geparkeerde auto was aangereden, gelukkig geen schade te zien, dader natuurlijk gewoon weg gereden. Maar er was wel een getuige die het had zien gebeuren en het was een aardige klap. Ze had kentekens genoteerd en politie gebeld. Wij hadden het zelf niet door. Wij kregen daarna thuis een belletje van de politie dat onze auto was aangereden en dat er een getuige was en dat kentekens bekend waren bij politie. Of we onze auto wouden controleren op schade en zo ja terug bellen zodat ze de aangifte konden opnemen. Wij hadden uiteindelijke geen schade.

Dus melden bij polite met alle kentekens en je eigen gegevens als getuige. Polite gaat gewoon aan de hand van kenteken de eigenaar bellen zodat die aangifte kan doen in geval van schade.

Verwijderd

triet schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:18:
Simpel: 0900-8844, aangifte online of politiebureau. Ik heb dit zelf ook eens meegemaakt en gewoon bij politie gemeld. Die hebben netjes de eigenaar van de auto opgespoord en het verder afgehandeld.
Wat ik zo vervelend vind aan dit nummer is dat je er geld voor betaald buiten je eigen minuten om. Terwijl je dit nummer juist vaak gebruikt wanneer je ergens zelf geen baat bij hebt, maar juist iemand anders of de samenleving.

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

Als mevrouw vaker dit soort dingen flikt, dan komt het echt wel hoger op het prioriteiten lijstje. Als je dit niet doorgeeft dan bestaat probleem het ook gewoon niet.

😆 - Denk ook eens om ;)

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:03

HugoBoss1985

Xenotech

Off-topic reactie die niet echt nodig is... als je niets inhoudelijks te melden hebt, post dan ook niks.

[ Voor 92% gewijzigd door deepbass909 op 26-06-2018 18:45 ]

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:39

-36-

Trust me. I'm an amateur

Om niet in herhaling te vallen van wat hier al diverse malen gemeld is, hier staat het hele verhaal over hoe en wat: https://www.politie.nl/ni...en-na-een-aanrijding.html

Mijn ervaring is dat de politie hier wel degelijk wat mee doet. Het is immers een relatief simpel en snel op te lossen misdrijf. (Is goed voor de politie statistieken :+) Zou het dus zeker even melden (+ briefje onder andere auto).
@Verwijderd En ja dat gaat ongeveer 20ct aan belkosten kosten. Maar lijkt me geen reden om het niet te doen

[ Voor 7% gewijzigd door -36- op 26-06-2018 17:10 ]

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-11 12:09
Gewoon via het contactformulier van de politie een melding maken of even bellen naar het nummer van de politie 09008844, aan de hand van de melding krijg je een berichtje terug of je aangifte moet doen, of dat de politie het zo oppakt. Kan ook zijn dat de politie aangeeft niets te doen, al schat ik die kans eigenlijk vrij klein.

Overigens vind ik het advies om geen aangifte te doen 'want de politie doet toch niets met aangiftes'/'hebben het al druk genoeg' een erg slecht advies. Al is het maar voor de statistiek altijd meldingen of aangiftes doen bij de politie.

Juist die statistiek is ook bepalend om vast te stellen of de politie voldoende capaciteit heeft criminaliteit op te pakken en kan ook gebruikt worden om die capaciteit te vergroten. Als iedereen steeds maar stopt met aangiftes doen krijgen we alleen maar leuke verhalen in de media dat criminaliteit al zoveel jaar op een rij aan het dalen is terwijl eigenlijk de bereidwilligheid om aangiftes te doen aan het dalen is.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-11 22:39

Part

Helemaal niets.....

Politie pakt doorrijden naar aanrijding of schade altijd goed op.

Gewoon melden via 0900-8844
De veroorzaker wil nog wel eens terug komen om een briefje weg te halen dus niet alleen een briefje achterlaten.

Ik heb tot nu 4x een schade doorgegeven op deze manier en in alle 4 keer ben ik door de politie terug gebeld met informatie over het verloop.
In 2 gevallen kwam zelfs de motoragent langs om het ook nog eens persoonlijk te vertellen en te bedanken.

In tegen stelling tot Marktplaats oplichting pakt de politie dit soort overtredingen zeer goed aan.

Acties:
  • Beste antwoord

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-11 14:35
Om de kans te maximaliseren dat de schade van het slachtoffer vergoed wordt doe je dus beide: briefje onder de ruitenwisser en melding bij de politie.

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Topicstarter
Kleine update: ik heb de auto teruggevonden en een briefje achtergelaten. Nog geen melding gedaan bij de politie, dit doe ik als ik niks hoor van de eigenaar van de auto of in overleg. Ik hou jullie op de hoogte :)

• CMos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:22
En wat als de dader eerder terug komt en dat briefje weghaalt. Die weet in dit geval zeker dat iemand het gezien heeft en zal dat misschien dan ook wel controleren als ze terug komt.

Edit; ik zie nu dat Part mij al voor was; maar ik zou het dus ook gewoon melden bij de politie.

[ Voor 23% gewijzigd door CMos op 27-06-2018 12:13 ]

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 02:43
[...]

1. Als de eigenaar van de auto met schade zich meldt, wordt deze zaak opgelost. En ja, daar doet de politie weldegelijk iets. Zelf meegemaakt als getuige (schade: 10 euro)
2. Dat is waar, maar niet jouw probleem. Drogreden dus.
3. Ook dat is waar, maar eveneens drogreden.
4. Weet jij of die eigenaar aangifte doet? Voor schadevergoeding via waarborgfonds is een aangifte noodzakelijk. Kans is best aanwezig dat er aangifte gedaan zal worden.

daarnaast, doorrijden na zoiets is tokkiegedrag. Laat de politie het opnemen. Ik geloof wel enigzins in karma. Als een agent een overtreding constateert, volgt er dan wellicht een boete in plaats van waarschuwing. Karma!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Topicstarter
Kleine update #2: Het is gemeld bij de politie.

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Topicstarter
Update 3: ik ben gister teruggebeld door de politie. Ze bedankten me voor de melding en vertelde dat ze de eigenaar van de rode auto niet kunnen bereiken. Wel gaan ze contact opnemen met de grijze auto en om uitleg vragen, en eventueel zelfs langs huis gaan. Ook is het in het systeem gezet, dus mocht er alsnog een melding van worden gemaakt kan het verder worden behandeld.

Iedereen, bedankt voor de reacties :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mooi resultaat! Hopelijk pakken ze die verkeershufter in die grijze auto goed aan, en krijgt uiteindelijk het slachtoffer in de rode auto zijn/haar schade toch nog netjes vergoed.

Virussen? Scan ze hier!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01
Zelf ook eens een briefje onder mijn ruitenwisser gevonden van iemand die had gezien dat een ander schade had gemaakt. Zijn telefoonnummer erbij en de toezegging dat ik hem als getuige mocht opvoeren bij een aangifte.

Was ik enorm blij mee.
De schade bleek echter dusdanig minimaal dat ik er niets mee heb gedaan, behalve even gebeld om hartelijk te bedanken.

[ Voor 37% gewijzigd door frickY op 30-06-2018 09:42 ]

Verwijderd

Ik zal gewoon zo laten.
Als ik de foto's bekijk dan is de schade echt zo minimaal dat ik zelfs bang bent dat de eigenaar van de auto het nog eens niet opvalt.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:12

LankHoar

Langharig tuig

Een pluimpie voor @KofjeKoppie! :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dank dat je de moeite neemt om dit tot een goed einde te brengen. Mijn eigen auto heeft in 4 jaar tijd 5 parkeerschades te verduren gehad. Allen zonder briefje natuurlijk.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Freekers schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 16:27:
Dank dat je de moeite neemt om dit tot een goed einde te brengen. Mijn eigen auto heeft in 4 jaar tijd 5 parkeerschades te verduren gehad. Allen zonder briefje natuurlijk.
"Zonder briefje natuurijk" -> het zou niet eens in mij opkomen om het niet te melden. Je moet wel heel erg aan geld zijn gehecht wil je iemand anders zo benadelen, treurig van diegenen.

🌞🍃

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@KofjeKoppie Mooi dat de politie je zo op de hoogte houdt, dat zie je vaak in (gevallen die veel meer aandacht behoeven) niet tot nauwelijks gebeuren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:55

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Hackus schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 23:17:
@KofjeKoppie Mooi dat de politie je zo op de hoogte houdt, dat zie je vaak in (gevallen die veel meer aandacht behoeven) niet tot nauwelijks gebeuren
Wat veel mensen niet weten...

"Politievrijwilliger
Achter het ‘blauwe werk’ op straat schuilt een grote politieorganisatie met veel verschillenden afdelingen. De politie kent afdelingen die u in elke willekeurige organisatie tegenkomt: administratie, facilitair, communicatie, et cetera. Ook hier kan de politie extra hulp gebruiken. Met deze extra collega’s kan de politie de service en dienstverlening naar de burger vergroten. Zij zorgen er bijvoorbeeld voor dat mensen die aangifte hebben gedaan op de hoogte gehouden worden van de voortgang. Of geven in een wijk preventietips tegen woninginbraak. Maar denk ook aan de verzorging en het controleren van arrestanten in het cellencomplex of achter de balie op het bureau bezoekers te woord te staan. "
Linkje

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Pagina: 1