Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:27
Situatie : windows server 2012 geupdated tot vandaag 2 2 terra raid config, 32 gig wekgeheugen ad
werstation 7 pro (diversen) en windows 10 pro (4 stuks)
probleem :
Op de server draaid een applicatie deze applicatie heeft wat poorten nodig om goed te kunnen functioneren.
Lokaal werkt de applicatie goed en ,ook via de werkstations . Echter deze applicatie kan ook op tablets en telefoons ect werken hiervoor moet poort 9993 opengezet worden (aldus leverancier) . ik heb verwoede pogingen ondernomen om te kijken waar het probleem in zit want dit lukt dus niet . Als ik de firewall (als test )uitzet en ik stuur via telnet een commando naar deze poort dan werkt hij niet . (terwijl de service van de applicatie wel actief is . Als ik bijvoorbeeld telnet 192.168.1.1 110 doe of 3389 dan krijg ik netjes een reactie maar als ik (vanaf een client ) telnet 192.168.1.1 9993 dan krijg ik geen reactie .

IK heb op google in mijn zoektocht hierna een progje gevond (poortqry) die laat ook niet zien dat hij open staat en via netstat -a -n -o
geeft hij hem ook niet weer .
NU is het zo dat er randsomware op heeft gestaan dat is redelijke wijze verwijderd. Tenminste file en printer sharing werkt naar behoren. Ik sluit niet uit dat tocht het register hierdoor wat beschadigingen heeft opgelopen en dat het daardoor niet werkt.

Wellicht heeft 1 van jullie een idee want een herinstallatie is wel de laatste optie waar de klant aan zit te denken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 22:16
Telnet werkt alleen op TCP poorten, wat geeft de leverancier aan wat voor type poort het is, TCP of UDP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:23
Hoe test je op je telefoon via een app? Op het wifi netwerk? op 4G? Als je op Wifi test zou het ook moeten kunnen werken als je netwerk goed is. Als je niet op Wifi test dan zou de netwerk firewall nog wel eens een ding kunnen zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door HKLM_ op 26-06-2018 10:54 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
NU is het zo dat er randsomware op heeft gestaan
Malware op de server = herinstallatie, geen uitzonderingen...
Begin daar eerst maar mee, zoals je zelf al zegt kan (en is er waarschijnlijk) allerlei troep achter zijn gebleven, leuk op een server...
192.168.1.1 is (neem ik aan) het IP van je router en niet de server, of is de server met RRAS ook nog eens de router?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
Welke firewall ? Welke provider ? Waar heb je de port forward gemaakt ?

Lijkt me gewoon een port forward die ontbreekt ?
Of zitten die tablet en gsm's op de lan via wifi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

benprint schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:04:
...
Wellicht heeft 1 van jullie een idee want een herinstallatie is wel de laatste optie waar de klant aan zit te denken
Heeft het serverprogramma een configuratie-interface? Wellicht kun je hier een andere port kiezen? Of misschien heeft iemand anders dat al voor je gedaan. Doe anders een complete portscan op de server ( 1 t/m 65535 )

Ga ondertussen je klant vertellen dat er een nieuwe server moet komen en dat jij de server rollen één voor één over gaat zetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1