Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars.h4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-03 00:32
Ik ben (bijna) afgestudeerd, en na wat eerdere werkervaring bij een detacheerder ben ik tot de conclusie gekomen dat ik liever in-house bij een bedrijf zit om software te ontwikkelen. Ik ben dus op zoek gegaan naar interessante vacatures, maar als ik kijk op verschillende vacature-sites dan kom ik nagenoeg alleen maar advertenties van detacheerders en consultancy clubs.

Kijk ik wellicht op de verkeerde plek? Hoe doen jullie dit? Welke sites gebruiken jullie hiervoor?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:19
LinkedIn.

Zet in je koptekst dat je zoekende bent naar <functie X>, zet in je profiel wat goede steekwoorden zodat je gevonden wordt en wacht tot de reacties binnenstromen :)

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 26-06-2018 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:04
Uit welke omgeving kom je? Naast de LinkedIn methode helpt het ook vaak om gewoon via Google te zoeken.

Had toevallig afgelopen week nog een sollicitant op bezoek die ons had gevonden via Google. Geloof dat hij plaatsnaam en ICT fzo gebruikte.

Overigens nu je nog maar kort aan het zoeken bent, ik zou in eerste instantie nooit met een recruitement bureau in zee gaan, want het bedrijf waar ze je dan willen plaatsen moet dan tussen de 6000 en 12000 voor je betalen mochten ze je aannemen. Als ze je echt nodig hebben is dat geen probleem, maar als het een twijfel geval is dan zullen ze eerder geneigd zijn om het te doen wanneer je rechtstreeks komt.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:57
Lars.h4 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:07:
Ik ben (bijna) afgestudeerd, en na wat eerdere werkervaring bij een detacheerder ben ik tot de conclusie gekomen dat ik liever in-house bij een bedrijf zit om software te ontwikkelen. Ik ben dus op zoek gegaan naar interessante vacatures, maar als ik kijk op verschillende vacature-sites dan kom ik nagenoeg alleen maar advertenties van detacheerders en consultancy clubs.

Kijk ik wellicht op de verkeerde plek? Hoe doen jullie dit? Welke sites gebruiken jullie hiervoor?
Voor In house functies werkt Stackoverflow Jobs of de vacature functie van LinkedIn goed. Ik zie dat je in de regio Utrecht zoekt. Dan zou je bijvoorbeeld ook nog een IT Traineeship bij de Rabobank o.i.d. kunnen overwegen.

Verder ligt het er ook aan wat je wilt ontwikkelen? Full stack, Java, .NET, Webapplicaties of Embedded software dat maakt nog al een verschil hoe je moet gaan zoeken.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Software bedrijven in de buurt zoeken met Google en dan kijken of ze vacatures hebben.
Groot voordeel is dat je dan rechtstreeks bij het bedrijf solliciteert en er geen recruiter tussen zit. Vaak is je reistijd dan ook een heel stuk korter.

Je profiel aanpassen op Linkedin zou ik nog even mee wachten aangezien je na het aanpassen direct een berg mail van recruiters krijgt waar je maar weinig aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars.h4
  • Laatst online: 01-03 00:32
Ik heb inderdaad ook op LinkedIn aangegeven zoekende te zijn. Het is alleen nog even wachten tot dat echt vruchten afwerpt. Tot nu toe vooral nietszeggende copy-paste berichtjes gehad die de match met mijn profiel totaal missen.

Ik ben op zoek naar iets in omgeving Utrecht. Ik zou natuurlijk zelf ook het liefst zonder recruitment firma te werk gaan, maar het probleem is dat ik dan de bedrijven en vacatures gewoonweg niet vindt. Met Googlen kom ik ook vooral uit de vacature-sites en recruitment bureas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik zou uit de buurt van recruiters blijven en het lekker zelf gaan zoeken. Vacaturesites afgaan, via connecties met mensen in het bedrijfsleven kijken of zij plek hebben. Als een bedrijf je interessant lijkt, kijk eens op hun eigen website of ze vacatures hebben.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:07

Wish

ingwell

Lars.h4 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:21:
Ik heb inderdaad ook op LinkedIn aangegeven zoekende te zijn. Het is alleen nog even wachten tot dat echt vruchten afwerpt. Tot nu toe vooral nietszeggende copy-paste berichtjes gehad die de match met mijn profiel totaal missen.

Ik ben op zoek naar iets in omgeving Utrecht. Ik zou natuurlijk zelf ook het liefst zonder recruitment firma te werk gaan, maar het probleem is dat ik dan de bedrijven en vacatures gewoonweg niet vindt. Met Googlen kom ik ook vooral uit de vacature-sites en recruitment bureas.
Heb je wel expliciet aangegeven dat je op zoek bent naar een in-house functie / eindklant? Dat zou een beetje moeten helpen. En zoek inderdaad bij verschillende bedrijven in de buurt - er zitten best grote eindklanten die wellicht wat voor je kunnen zijn.

Ik stuur je wat suggesties richting je DM

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 17:22

.je

Wish schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:28:
[...]

Heb je wel expliciet aangegeven dat je op zoek bent naar een in-house functie / eindklant? Dat zou een beetje moeten helpen. En zoek inderdaad bij verschillende bedrijven in de buurt - er zitten best grote eindklanten die wellicht wat voor je kunnen zijn.

Ik stuur je wat suggesties richting je DM
Of je het nou wel of niet aangeeft, ervaring met LinkedIn laat zien dat het niet uitmaakt. De hoeveelheid spam die je krijgt op basis van je kennis zonder dat men echt je profiel leest is hoog.

* .je heeft overigens wel z'n nieuwe baan via LinkedIn gevonden, dus het werkt wel.

Je zal je alleen door behoorlijk wat bemiddelaars moeten vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Op de website van https://www.dutchdigitalagencies.com staan vacatures. Dat zijn allemaal bureaus die aangesloten zijn bij de branchevereniging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 08:50

unclero

MB EQA ftw \o/

Rondvragen bij vrienden helpt vaak. Ook MeetUps bezoeken wil nog wel eens werken. LinkedIn is al genoemt.
Als andere optie kun je ook gewoon op google maps gaan kijken of er bedrijven in de buurt zitten. Dat wil vaak nog wel eens lonen. (zeker als je iedere ochtend gewoon naar je werk wil wandelen ofzo ;) )

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

Een goed werving en selectiebureau kan ook veel voor je doen, maar dan moet je wel een goede hebben inderdaad. Voor jou regio weet ik dat niet, maar in regio Zuid-Oost wel eens gebruik hiervan gemaakt en was heel erg tevreden over hun aanpak. Was een vacature overigens die niet via andere wegen gecommuniceerd was.

Verder ook de regionale vacaturesites in de gaten houden, zeker bedrijven die een in-house ICT-er zoeken, zoeken eerder in de regio zelf en zijn vaak meer bekend met de lokale vormen van adverteren.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Het probleem met W&S bureaus is niet dat ze geld kosten. Werkgevers die met moelijk vervulbare vacatures zitten, leggen daarvoor een budget aan. Niet jouw probleem.

Wat wel een probleem is: recruiters zoeken mensen voor de baan die ze op dat moment willen staffen. Ze zoeken geen banen voor de mensen die op zoek zijn naar een baan. Daar komen nog een paar eigenschappen bij die je vaak terugziet. Veel van die recruiters zijn pushy, geldgedreven en weten niet veel van het vakgebied waarin ze bemiddelen (en in veel gevallen ontbreekt het ook aan arbeidsmarktkennis).

Laat je job search over aan deze mensen en ik betwijfel of je in de juiste functie zult terechtkomen.

Ik adviseer iedereen om goed na te denken welke functie en welke organisatie bij jou past, en zelf de regie te houden. Niet achterover leunen en verwachten dat de recruiters jouw probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04:02
Gynnad schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:17:
Overigens nu je nog maar kort aan het zoeken bent, ik zou in eerste instantie nooit met een recruitement bureau in zee gaan, want het bedrijf waar ze je dan willen plaatsen moet dan tussen de 6000 en 12000 voor je betalen mochten ze je aannemen. Als ze je echt nodig hebben is dat geen probleem, maar als het een twijfel geval is dan zullen ze eerder geneigd zijn om het te doen wanneer je rechtstreeks komt.
Ik zou recruiters zelf echt vermijden tot je tot de conclusie komt dat je zelf niks passends kan vinden, of er moet toevallig een recruiter voorbij komen die echt met 'de match' komt.

Voor een recruiter maakt het financieel niet uit of de match maar matig is, gemiddeld gezien hebben ze er juist baat bij dat mensen zo vaak mogelijk van baan wisselen.

Met een beetje zoeken zou je als het goed is tientallen relevante vacatures en/of bedrijven moeten kunnen vinden en bij elke sollicitatie die je doet is het enige belang de wederzijdse match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 11:49

Basszje

Reisvaap!]

Ernemmer schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:21:
Software bedrijven in de buurt zoeken met Google en dan kijken of ze vacatures hebben.
Groot voordeel is dat je dan rechtstreeks bij het bedrijf solliciteert en er geen recruiter tussen zit. Vaak is je reistijd dan ook een heel stuk korter.
^^ Dit is een goede methode. Je kan eventueel bedrijven ( wat grotere ) ook gewoon 'koud' (zonder vacature) aanschrijven. Dan heb je wellicht niet meteen een baan maar het komt enthousiast over ( 'zou graag hier willen werken' ) en als er toevallig iets is / iets komt dan lig je niet ergens in de stapel.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arcastin
  • Laatst online: 16-05-2022
Wat ook een idee is: je geeft aan nu nog op school te zitten. Zij hebben vrijwel zeker een lijst met mogelijk plekken voor afstudeerstages, die kun je natuurlijk ook raadplegen voor een eventuele job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
nog een tip: vacatures op sites e.d. zijn echt maar een deel van al het werk/de banen die er zijn. Er zijn ook heel veel bedrijven die mensen zoeken maar nog geen vacature hebben uitgeschreven, of bijv. een nieuwe functie die alleen nog in het hoofd van een manager bestaat etc.

kortom: rondvragen, je netwerk gebruiken, bedrijven googlen en benanderen/vragen om kennismaking etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Er is meer dan genoeg werk voor software ontwikkelaars, vooral als je nog jong en goedkoop bent. Je zal op elk moment wel uit 10 verschillende banen kunnen kiezen. Er zijn ook meer dan genoeg vacatures te vinden op LinkedIn etc. Op traditionele vacaturesites zoals indeed zit er veel recruiter spam en detacheringsaanbod tussen maar daar is ook nog wel wat aanbod van betere kwaliteit te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:11
Er zijn zelfs bedrijven die hun vacature in hun signature zetten. Echt bizar :+

Maargoed, een goede zoekterm in Google laat je ook landen bij feitelijke bedrijven ipv recruiters en detacheerders.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Zoals gezegd niet op recruiters reageren. Als er een andere kandidaat is die direct gesolliciteerd heeft zal die aangenomen worden aangezien een recuiter 15 - 20.000 euro kost. Bovendien geven recruiters vaak foutieve informatie door of pimpen ze je CV.

Gewoon de Jobs functie van LinkedIn gebruiken, het e-mailadres van het bedrijf opzoeken en direct een sollicitatiebrief sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roosm
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-08 11:31
Zorg ervoor dat recruiters nooit aan je telefoonnummer komen, want dan heb je geen rust meer. Ik zou sowieso in eerste instantie geen zaken doen met recruiters, tenzij ze inhouse zijn.

Een tip is dat er veel verborgen vacatures zijn. Ik zou dus interessante bedrijven in de buurt in kaart brengen en gewoon bellen. Ook als hebben ze geen vacatures op de website staan. Brief schrijven is zo ouderwetsch.
Als een bedrijf eenmaal vacatures op de website hebben staan, dan worden ze gespamd met recruiters met de beste kandidaten.
Pagina: 1