Custom in-ear monitoren, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keipi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:09
Hallo allemaal!

Ik kom hier om aankoopadvies, ik ben op zoek naar enigzins betaalbare custom in-ear monitoren. Ik kom al snel Ultimate Ears en Ears4U tegen, maar die lijken allemaal wel op 450€ te beginnen.

Op het moment heb ik Shure SE215's en qua audio kwaliteit ben ik er zeer blij mee! Veel meer vraag ik ook niet.

Waarom zoek ik dan custom in-ears? Ik heb nou eenmaal (relatief) kleine en, laten we het gewoon zeggen, vette oren. Hierdoor zitten oordopjes nooit lekker, ze gaan er altijd en beetje uithangen en na verloop van tijd vallen ze uit mijn oor. Vooral bij het hardlopen of andere sporten is het irritant dat mijn oortjes er steeds uit vallen.

Een koptelefoon vind ik niks, veel te zwaar en lomp om mee te nemen en ze zitten zo op/om je oor, dat gaat irriteren. Tevens is er geen optie om maar één oortje in te doen.

Nu zat ik dus te denken aan custom in-ear monitors, maar de prijzen zijn wel erg veel hoger. Zijn er custom-in-ears voor de mens die wat minder audiokwaliteit eist? En stel ik geef er 300€ aan uit (toch een beetje mijn max), mis ik dan heel veel kwaliteit zonder externe-dac als ik Spotify op hoge kwaliteit aan heb?

Alvast bedankt! Voor vragen hoor ik het graag :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in het daarvoor bestemde subforum: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:17
Ik heb zelf custom inears van ears4u en ben erg tevreden (beste investering die ik als muzikant in jaren heb gedaan); ik denk wel dat je niet echt in de doelgroep past, het doel van inears op maat is vooral om zoveel mogelijk geluid van buitenaf tegen te houden, en dit doen ze goed. Je hoort dus vrij weinig van wat er om je heen gebeurt als je ze in hebt, ik zou ze bijvoorbeeld nooit in het verkeer in doen.

Ik heb destijds wel wat rondgekeken maar de (start)prijzen zijn overal ongeveer gelijk. Wat ik bij ears4u heel fijn vond is dat je vooraf kunt luisteren hoe de verschillende modellen klinken, mocht je toch hiervoor kiezen zou ik dat zeker doen, ga dan ook blind luisteren (dus zonder dat je weet waarnaar je luistert), zodat je jezelf niet voor de gek houdt, duurder is niet perse beter.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42
Ik twijfel of custom dopjes gaan werken. De dopjes blijven doorgaans beter zitten als ze dieper in het oor gaan. Dat geldt ook voor custom. Mijn eigen (niet-audio) dopjes gaan een goede cm het oor in, dat meer dan het gemiddelde siliconen dopje.

[ Voor 177% gewijzigd door LA-384 op 26-06-2018 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:17
LA-384 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 07:54:
De dopjes blijven doorgaans beter zitten als ze dieper in het oor gaan. Dat geldt ook voor custom.
Gaat bij mijn customs totaal niet op, meer of minder diep is niet van toepassing, ze passen maar op één manier, de manier waarop ze gegoten zijn; customs zullen zeker goed blijven zitten.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ik heb geen monitoren, wel custom dempers voor concertenbezoek. Ik heb ze in Soesterberg gehaald. Is dit niks? https://www.alpine.nl/product-categorie/muzikanten/ Zo te zien ook "muzikanten" spul :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Pagina: 1