Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:53

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Dag medeTweakers,

Ik ben voor werk (en soms gaming) opzoek naar een goede bureaustoel.
Nu kwam ik al uit bij de DX racing gaming stoelen. Maar hier zijn erg veel gemengde meningen over.

Momenteel heb ik een tijdje aan een normale tafel in huis gewerkt, ook met normale stoelen. Maar begin toch wel wat last van mijn rug te krijgen. Nu thuis kantoor ingebouwd met verstelbaar bureau en de bureaustoel vanuit de slaapkamer waar de game PC staat. Deze bureaustoel is wel echt af, komt bij Leen&Bakker vandaan.

Het lijkt me dat je in de DX racing stoelen wel lekker kunt hangen. Je hebt verschillende versies hiervan, ook dat je hoofd er tegen kan rusten lijkt me wel super. Echter zou dit qua houding niet goed zijn, wat ik goed begrijp.

Nu heb ik wat gezocht naar echte bureaustoelen van goede merken, gericht op ergonomie. Dan kom je uit bij Ahrend, Herman Miller, Uchida en Eames (design). Sommige vond ik echter vrij duur als ik dat zo zie. Dus wil hier even posten wat ik gevonden had, om te checken of dit goede stoelen zijn:

Op Albeka vond ik deze stoelen (Ahrend en Uchida):
https://www.albeka.nl/geb...reaustoelen?staat=241_242

Van Vida nog een aantal stoelen (niet allemaal even mooi):
https://www.vidaxl.nl/e/8...ureaustoel-impress-cognac
https://www.vidaxl.nl/e/8...eaustoel-chief-hoog-grijs
https://www.vidaxl.nl/e/5...s-skive-bureaustoel-grijs

Herman Miller Mirra schijnen ook erg goed te zijn. Zijn 2e hands voor €350 te vinden. Wel wat prijzig, en niet super mooi naar mijn mening.

De Designstoelen van Eames spraken mij ook wel aan:
De top-grain modellen van de EA 219 serie:
https://dominidesign.com/...es-bureaustoel-ea219.html
https://furnpact.com/eames-bureaustoel-ea-219-cognac.html

Of een replica van de EA 119
Waarvan de replica's voor zo'n €100 te koop zijn, 2e hands

De Eames stoelen allemaal Replica's. Originele zijn mij even te duur.

Denken jullie dat hier wel/geen verstandige keuzes tussen zitten?
Andere alternatieven zijn altijd welkom.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:16
DX racers en andere 'gaming' stoelen hebben nagenoeg geen ergonomie, ze moeten er zelfs kussens in hangen om iets van steun in je onderrug te geven. Ik raad deze ten zeerste af.

Ik heb hier zelf een giroflex 353. Een basismodel met de 'spacerfabric' begint op hun site vanaf €410. Heb zelf ook deze rugleuning icm met wat andere opties, en deze voelt na 6 jaar (6-8 uur gebruik per dag) nog steeds aan als nieuw. Misschien kan je in een winkel een betere prijs krijgen en eens uitproberen, want dit is echt een enorme aanrader.

Verder is het best dat je de stoel eens kan uittesten, zien dat je onderrug een goede ondersteuning heeft en hoe meer dingen er kunnen versteld worden, hoe beter (hoogte/breedte armsteunen, helling/uitschuiven zitvlak, hoogte/hoek rugleuning etc...).
Veel mensen zijn trouwens reeds tevreden met een ikea stoel, hier ook gewoon kwestie van uit te proberen.

Van de merken die je hebt genoemd heb ik geen ervaring, buiten dat ik weet dat Herman Miller in de VS zowat een van de betere merken is, hier zijn deze echter minder actief/verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Kijk eens hier: https://www.gebruiktebureaustoel.nl

Ik heb toen voor ongeveer 100 euro bijvoorbeeld een Haworth comforto 77 gekocht. Prima stoel, ik heb hem ook op mijn werk.

Tweedehands. Beter dan welke "gamingstoel" dan ook, naar ik begrijp.

Ze hebben veel verschillende goede merken in verschillende prijsklassen. Maar er zijn meer firma's die tweedehandsstoelen leveren. Deze heb ik toevallig goede ervaring mee met 1 bestelling.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:57
Zag laatst een bericht dat Ikea een stoel op de markt gaat brengen die aangepast is naar je kont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je budget? Kijk eens naar Herman Miller stoelen, beter is er niet. Een Herman Miller Aeron bijvoorbeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:53

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:27:
Wat is je budget? Kijk eens naar Herman Miller stoelen, beter is er niet. Een Herman Miller Aeron bijvoorbeeld.
€100-400, €liever onder de 400 natuurlijk. Maar wil ook wel een stoel die er een beetje mooi uit ziet.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:27:
Klopt, maar dan zit je idd bij het 2e hands segment. voor €325 was een Herman Miller Mira te koop. Maar qua design vind ik dit dus niet echt mooi.

Dan spreekt dit mij veel meer aan: https://furnpact.com/eames-bureaustoel-ea-219-cognac.html
Die qua ergonomie ook goed is.

Beetje twijfel tussen Herman Miller Mira en Eames EA219 (replica). Ergonomie vs Design (hoewel beide ergonomie bovengemiddeld is, alleen de Herman Miller is natuurlijk superieur).

Gaming chair spreekt me deels aan vanwege de hoge leuning, maar weet eigenlijk al dat dit op lange termijn niet zo goed is voor de rug.

我的名字是Mirno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:20

Bullettooth

--VR--

DX racers kunnen hele fijne stoelen zijn, maar waar ik bij de mijne tegenaan gelopen ben na een jaar gebruiken is dat de zitting te smal is. Er zitten opstaande randen naast het zitgedeelte, en als je iets te breed in de heupen bent kom je hier redelijk klem tussen te zitten. Dat is killing als je langere periodes achter elkaar zit.

Let dus bij de DX racers vooral heel goed op de afmetingen, zowel ruglengte als zitvlak. Als dat goed is kunnen het echt hele prettige stoelen zijn verder. Hoewel de prijs voor mijn gevoel wel aan de hoge kant is.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

Bullettooth schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:37:
DX racers kunnen hele fijne stoelen zijn, maar waar ik bij de mijne tegenaan gelopen ben na een jaar gebruiken is dat de zitting te smal is. Er zitten opstaande randen naast het zitgedeelte, en als je iets te breed in de heupen bent kom je hier redelijk klem tussen te zitten. Dat is killing als je langere periodes achter elkaar zit.

Let dus bij de DX racers vooral heel goed op de afmetingen, zowel ruglengte als zitvlak. Als dat goed is kunnen het echt hele prettige stoelen zijn verder. Hoewel de prijs voor mijn gevoel wel aan de hoge kant is.
Zeker belangrijk inderdaad. Bij vrijwel alles boven de 1,80m (60-80 kilo) ga je niet meer passen in de standaard gaming chairs en kom je al snel uit bij de duurdere modellen, logisch, gezien deze ook echt een stuk forser en zwaarder zijn. De meeste fabrikanten vermelden dit overigens ook keurig op de website.

[ Voor 7% gewijzigd door Dhrax op 26-06-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Wat iedereen hier zegt kan ik alleen maar beamen. Ik had een DX achtige stoel. Lekker om in te hangen, maar een langzame sloopkogel voor je rug. Althans bij mij.
Terwijl ik er prima in paste, maar het gaf te weinig steun in de rug, de lenden etc. Ook niet met de kussentjes. Ik ging teveel met een bolle rug zitten en de bijbehorende rugpijn.

Nu bij Albeka een tweedehands Hag Futu gekocht. Moet nog binnenkomen. Ik kan je dus nog niets aanraden, maar met een gaming chair voor bureauwerk zou ik heel voorzichtig zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Stringer op 26-06-2018 20:51 ]

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

Stringer schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 20:46:
Wat iedereen hier zegt kan ik alleen maar beamen. Ik had een DX achtige stoel. Lekker om in te hangen, maar een langzame sloopkogel voor je rug. Althans bij mij.
Terwijl ik er prima in paste, maar het gaf te weinig steun in de rug, de lenden etc. Ook niet met de kussentjes. Ik ging teveel met een bolle rug zitten en de bijbehorende rugpijn.

Nu bij Albeka een tweedehands Hag Futu gekocht. Moet nog binnenkomen. Ik kan je dus nog niets aanraden, maar met een gaming chair voor bureauwerk zou ik heel voorzichtig zijn.
Inderdaad, voor een puur uurtjes (of iets meer) gamen per week kun je prima af met een gamechair.
Ik kan het gemis van een goede steun in de rug beamen.

Voor serieus pc werk zou ik eveneens een andere optie kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Ik heb mij een maandje geleden ook een nieuwe bureaustoel aangeschaft. Ik woon in België en vond niet direct een betaalbare levering voor een tweedehandsstoel van een premium merk. De afstand naar zo'n depot vond ik ook te groot om even een stoel te gaan halen.

Na wat zoeken heb ik mij een BenS 818 aangekocht, via bol.com. Na een maandje te gebruiken ben ik heel tevreden over deze stoel. De zitdiepte, armsteunen in hoogte en zijwaards verstelbaar en bovenal zit ie voor mij heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
Ik ben ook met een zoektocht begonnen en vroeg me af hoe ver @mirno inmiddels was gekomen :)

Sites die ik tot nu toe had genoteerd:
www.ahrend.nl
www.gispen.com
www.health2work.nl
www.osbykantoormeubelen.nl
www.scorenl.com
www.secondlifechairs.nl
Pagina: 1