Voor woon-werk (5x per week Amsterdam Noord - Amstelveen Zuid; 46 km retour volgens Google) + privegebruik (200 km per week) verkeer heb ik een auto van de zaak (Passat Variant) geregeld waar ik een eigen bijdrage voor moet afstaan (naast de bijtelling natuurlijk). Deze eigen bijdrage is gebaseerd op de uiteindelijke kosten, dus speelt de oplopende kilometerstand van de auto een rol hierin.
Nu blijkt de km stand wel erg hard omhoog te gaan, bijna 1/3 meer dan waar ik rekening mee hield.
Een van de dingen die mij opvielen is dat de snelheidsmeter de ‘bekende’ afwijking kent van rond of boven de 5%.
1) Klopt mijn aanname dat dit ook terug te vinden is in de kilometerstand?
2) En zo ja, kan ik dmv ijken hier vanaf komen?
3) En zo ja, waar zou zoiets kunnen?
4) Verder vroeg ik me af of hier ook mee gesjoemeld kan zijn door leasemaatschappijen, al dan niet in samenwerking met autodealers of fabrikanten.
Ik hoor graag jullie ervaringen en ideeën.
Nu blijkt de km stand wel erg hard omhoog te gaan, bijna 1/3 meer dan waar ik rekening mee hield.
Een van de dingen die mij opvielen is dat de snelheidsmeter de ‘bekende’ afwijking kent van rond of boven de 5%.
1) Klopt mijn aanname dat dit ook terug te vinden is in de kilometerstand?
2) En zo ja, kan ik dmv ijken hier vanaf komen?
3) En zo ja, waar zou zoiets kunnen?
4) Verder vroeg ik me af of hier ook mee gesjoemeld kan zijn door leasemaatschappijen, al dan niet in samenwerking met autodealers of fabrikanten.
Ik hoor graag jullie ervaringen en ideeën.