Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone voor zowel zakelijk als prive gebruik.

Ik zoek een?
Ik zoek een Android smartphone die dual sim functionaliteit moet hebben, liefst waterdicht en lekker snel. Ik denk dat ik uitkom op de One Plus 6. En de GPS moet wel goed zijn.

Wat is je budget?
Budget is geen factor.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het liefst zou ik 2 gebruikerprofielen op de telefoon gebruiken: 1 voor privegebruik met mijn prive-sim en 1 voor zakelijkgebruik met de zakelijke-sim en apps die ik voor werk gebruik (analytics, social media, mail, etc). Dit zodat ik bij binnenkomst op kantoor mijn telefoon kan omzetten naar het zakelijke profiel en na werktijd kan omzetten naar prive-profiel, zonder te veel gedoe. Het is iets wat ik immers (bijna) dagelijks zal doen. Het dus niet de bedoeling dat ik dan in mijn prive-tijd telefoontjes krijg van mijn zaken-sim, en visa versa.

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua smartphone ben ik al uitgekomen op de Android One Plus 6: lekker snel en goed betaalbaar. Echter qua functionaliteitswensen weet ik niet of deze voldoet.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft misschien iemand hier al ervaringen in? Of welicht een andere pragmatische oplossing als tip voor mij?

Ik hoor graag wat jullie advies is :D

Beste antwoord (via rens-br op 26-06-2018 13:53)

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:30
Is de Huawei mate 10 Pro niet iets? De Huawei heeft de Private Space modus, waarmee je feitelijk 2 profielen hebt.

Aan een profiel kan je een Vingerafdruk koppelen, waarmee je erg makkelijk van profiel kan switchen.

YouTube: How to Use Private Space on Huawei Mate 10, Mate 10 Pro to Create Tw...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jordan
Is de Huawei mate 10 Pro niet iets? De Huawei heeft de Private Space modus, waarmee je feitelijk 2 profielen hebt.

Aan een profiel kan je een Vingerafdruk koppelen, waarmee je erg makkelijk van profiel kan switchen.

YouTube: How to Use Private Space on Huawei Mate 10, Mate 10 Pro to Create Tw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dat ziet er uit als een mooie oplossing. Bedankt hiervoor !

Weet jij ook of je dan op het tweede profiel gemakkelijk een 2e simkaart kan instellen, die alleen op dat profiel werkt?
En dan dus ook Whatsapp icm die simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
Whatsapp op de 2e simkaart kan sowieso. Zelfs binnen een profiel kan je 2 whatsapp installaties draaien, dus in een apart profiel is het helemaal geen probleem om de whatsapp voor de bijbehorende situatie te gebruiken.

De setting voor actieve simkaart is ook opgeslagen in het profiel, dit "lijkt" me dus ook automatisch goed te gaan, en anders is dat met een app als Tasker wel snel te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord!
Ik heb de telefoon besteld op jouw aanraden, dus ga hem van de week testen.
Ben benieuwd! Ik zal wel even laten weten of het allemaal goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd ik verplaats je topic even van AND naar ATT, aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Samsung Note 8 Dual Sim al bekeken (Single Sim is hier alleen via grijze import verkrijgbaar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 06:37:
Bedankt voor je antwoord!
Ik heb de telefoon besteld op jouw aanraden, dus ga hem van de week testen.
Ben benieuwd! Ik zal wel even laten weten of het allemaal goed werkt.
En, voldoet de telefoon aan je verwachting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Huawei Mate 10 Pro nu bijna een week in gebruik.
Ligt lekker in de hand en is super snel vergeleken bij mijn vorige (fairphone 2).
Ook de camera maakt mooie plaatjes en de batterij gaat bijzonder lang mee.

Ik heb een tweede gebruiker aangemaakt om als 'werkprofiel' te gebruiken.
En ik heb een tweede simkaart, met nieuw nummer en abonnement en in de telefoon gedaan.
Ik zie dat ik bij de tweede gebruiker zga niks kan instellen bij Dualsim-instellingen.
Dus ik moet nog even uitzoeken hoe ik het voor elkaar krijg dat:

1. De simkaarten eenvoudig aan en uit te zetten zijn, voor zowel data als telefonie, op beide profielen/gebruikers.
2. Het liefst heb ik dat de switch van simkaarten automatisch gaat, als ik tussen de gebuikers wissel. En als het niet automatisch kan, dan liever iets van een wizard, waardoor ik met 1 druk op de knop kan switchen.

Heeft iemand nog tips?
Jordan, jij noemde de app Tasker? Ik zie dat dit een betaalde app is. Geen probleem, als het echt werkt ;).
Is dit zoiets als de app 'If this then that' (IFTTT)..?

De Samsung Note 8 Dual Sim hou ik even in mijn achterhoofd, mocht deze Huawei toch niet bevallen.
Maar tot nu toe dik tevreden.

Alsnog en alvast enorm bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Whatsapp werkt overigens wel prima op het tweede profiel met de tweede simkaart.
Dat leek van te voren nog een dingetje te zijn, maar werkt goed.
Pagina: 1