Welke netwerk moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lennert_S
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-01 14:36
Beste tweakers,

Ik ben sinds kort verhuisd naar een huurwoning waar helaas geen bekabeld netwerk mogelijk is. Mijn systeem beschikt niet over de mogelijkheid om te verbinden met het WIFI netwerk. Daarom zou ik graag jullie advies willen vragen over een netwerkkaart. Ik heb de sticky gelezen binnen di subforum en daar wordt deze aangeraden: [url="pricewatch: TP-Link TL-WN822N"]pricewatch: TP-Link TL-WN822N[/url]. Zijn jullie het daar mee eens?

Hartelijk dank alvast.

Ik zoek een?
Netwerkkaart. USB of PCI

Wat is je budget?
Ongeveer 50 maar hoop en denk dat het voor minder kan

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
En een ziggo connectbox met Ziggo start (40 Mbit/s). De modem staat beneden en op de verdieping daarboven staat mijn PC.[/i]

[ Voor 59% gewijzigd door Lennert_S op 25-06-2018 17:04 ]

Alle reacties

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 19:42
Mijn persoonlijke ervaring is dat wifi over verdiepingen heen nogal zwak is. Dat kan waarschijnlijk best geöptimaliseerd worden, maar is een powerline aansluiting geen optie voor jou?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:52
Kun je wat meer een situatie schetsen van het huis?
Is het een modern huis? Zijn de muren/plafonds dik? Wat voor router gebruik je? Wat is de snelheid van je internetabonnement? Voor hoeverre is het haalbaar om alsnog lankabels door je huis te trekken? Lopen er misschien coaxkabels door je huis waar je een moca-oplossing op los kunt laten?

• Lennert_S
NaliXL schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:56:
Mijn persoonlijke ervaring is dat wifi over verdiepingen heen nogal zwak is. Dat kan waarschijnlijk best geöptimaliseerd worden, maar is een powerline aansluiting geen optie voor jou?
Ik denk het wel. Waar hangt het vanaf of dat kan? Ik zit nu overigens met mijn laptop in dezelfde kamer en dat werkt prima. Over de wifi dus.
Kun je wat meer een situatie schetsen van het huis?
Is het een modern huis? Zijn de muren/plafonds dik? Wat voor router gebruik je? Wat is de snelheid van je internetabonnement? Voor hoeverre is het haalbaar om alsnog lankabels door je huis te trekken? Lopen er misschien coaxkabels door je huis waar je een moca-oplossing op los kunt laten?
Het huis is ongeveer 15 jaar oud. Ik gebruik geen router. Alleen de modem van Ziggo https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/. Met Ziggo start (40Mbit/s). Het is helaas niet mogelijk om een lan kabel te trekken en op de kamer waar de pc komt zit ook geen coax kabel.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Je modem/router ondersteund AC, het is dan ook raadzaam om voor een AC ontvanger te gaan in plaats van een N ontvanger. Hoe sneller hoe beter. Een PCI-E kaart heeft meestal meer zendvermogen dan een USB adapter. Een goede optie naar mijn mening zou de pricewatch: TP-Link AC1300 Draadloze Dual Band PCI Express Adapter Archer T6E zijn.

• Lennert_S
Ok bedankt. En zijn er dan nog andere zaken naast AC en PCI-E waar ik op dien te letten?

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-01 23:32
Je zou nog kunnen kijken of de PCI kaart ook een verlengkabeltje heeft voor de antenne.
Vaak wordt de PC weg gestopt en de achterkant vlak langs de muur, wat de WiFi ontvangst ook niet ten goede komt.
Dan kun je met zo'n verlengkabeltje de antenne zodanig plaatsen dat dit positief uitpakt voor het bereik.

• Lennert_S
En zit er nog veel verschil tussen de verschillende merken of duurdere en goedkopere?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:31

SpamLame

niks

Ja er is verschil zoals met de meeste dingen (al kan dat marginaal zijn, denk aan meegeleverde drivers e/o tooling).

Let wel dat 5Ghz Wifi (A & AC) in een betonnen huis minder bereik heeft dan 2.4Ghz (B/G/N).
Als je slecht bereik hebt op 5Ghz test dan eens op 2.4Ghz.
Indien je 2.4Ghz gaat doen, kijk ook naar, als de connectbox dat ondersteunt, welke kanalen er in jouw buurt veel gebruikt worden en stel je radio in op het minst gebruikte kanaal (1,5,9 of 13 ivm overlap).

• Lennert_S
En als ik 5ghz doe dienen alle apparaten op de wifi dat te ondersteunen of niet?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:45
Nee want de connectbox doet dualband dus tegelijk 2.4 en 5ghz

• Lennert_S
Ok bedankt allemaal. Dan ga ik die zoeken.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

NaliXL schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:56:
Wat @NaliXL zegt kun je ook even onderzoeken.
Huis is 15 jaar oud geef je aan dus stroomkabels zijn niet erg oud. Kun je zoiets wellicht gebruiken.
categorie: Powerline
Ik gebruik zelf een mod van devolo en werkt zeer snel bij mij.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:29
@Lennert_S Ik heb best goede ervaringen met een draadloze netwerkadapter in m'n PC. Een aantal jaar heb ik draadloos gegamed met over een verbinding tussen m'n Asus RT-AC68U router en Asus PCE-AC68 adapter. Dwars door een gewapend betonnen vloer en muur heen.

Ik zou in ieder geval voor een PCIe adapter gaan vanwege de lagere latency en hogere bandbreedte. Ook een netwerkkaart met externe antennes helpen erg veel. Ik zou nog steeds voor de Asus PCE-AC68 gaan, maar als je iets wilt besparen zijn de TP-Link Archer T9E en Archer T8E ook goede keuzes.

• Lennert_S
Toch nog 1 vraag beste tweakers. Zou ik ook deze TL-WR1043ND als een bridge of access point kunnen gebruiken? Die ligt nog ergens bij mijn ouders. Dus die ergens boven zetten in de buurt van mijn PC dat die dan het WIFI signaal opvangt en dan simpelweg een kabeltje tussen de TP Link en de PC? Ik zag net dit filmpje namelijk: YouTube: 2. Het installeren van TP-Link router als access point (bridge modus)

Geen AC of 5Ghz maar als tijdelijk iets zou het moeten kunnen toch?
Pagina: 1