Intel Core i5 of i7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1088307

Topicstarter
Goedendag,

Voor mijn nieuwe schooljaar denk ik eraan om een nieuwe laptop aan te schaffen,
aangezien de mijne tegen het einde van zijn tijdperk zit. Ik ben geen echte kenner van computers,
bepaalde dingen kan ik hier en daar wel uitvogelen maar één vraag zit me dwars.
Ik heb namelijk geen idee of ik een i5 of een i7 moet.

Ik wil er gewoon word, powerpoint etc op kunnen doen zonder problemen.
Ik wil er graag spelletjes (denk aan sims 4, of een random bal spel) op kunnen downloaden, en graag zonder problemen kunnen spelen. Daarnaast, moet ik bepaalde programma kunnen downloaden. Het zijn geen zware programma's, gewoon een programma waar je een model kunt maken van een molecuul.

Graag hoor ik wat ik het beste kan nemen,
mensen in mijn omgeving zeggen constant wat anders.

Alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via Anoniem: 1088307 op 25-06-2018 16:53)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:14

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 1088307 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:46:
Koel. Dat kan op de goedkoopste Celeron, zonder enig probleem.
Ik wil er graag spelletjes (denk aan sims 4, of een random bal spel) op kunnen downloaden, en graag zonder problemen kunnen spelen.
Ah, dat wordt al lastiger. Maar Sims4 draait ook een een goedkope Pentium nog goed, nog geen enkele reden om überhaupt aan een i5, laat staan een i7 te denken.
Daarnaast, moet ik bepaalde programma kunnen downloaden. Het zijn geen zware programma's, gewoon een programma waar je een model kunt maken van een molecuul.
Het modeleren van moleculen valt wel degelijk onder "zware programmas". Hier valt dus geen enkele uitspraak over te doen zonder meer informatie over welk programma en hoeveel tijd je geduldig kunt wachten......

Het gros van je doelgebruik draait op iedere moderne computer. Wellicht de Qualcomm notebooks uitgezondert. Maar een 400-euro Celeron laptop doet dit allemaal zonder problemen (qua CPU dan tenminste....). En zelfs met die laatste is er nogsteeds geen enkel nut om een i7 er in te hangen. i5 is waarschijnlijk al gewoon overkill voor je.

Ofwel: Mischien moet je eens beter specificeren wat je gebruik is, goed op zoek gaan naar welke specs daar bij horen, in de Pricewatch gaan zoeken en dan een beter aankoopadvies topic openen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:14

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 1088307 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:46:
Koel. Dat kan op de goedkoopste Celeron, zonder enig probleem.
Ik wil er graag spelletjes (denk aan sims 4, of een random bal spel) op kunnen downloaden, en graag zonder problemen kunnen spelen.
Ah, dat wordt al lastiger. Maar Sims4 draait ook een een goedkope Pentium nog goed, nog geen enkele reden om überhaupt aan een i5, laat staan een i7 te denken.
Daarnaast, moet ik bepaalde programma kunnen downloaden. Het zijn geen zware programma's, gewoon een programma waar je een model kunt maken van een molecuul.
Het modeleren van moleculen valt wel degelijk onder "zware programmas". Hier valt dus geen enkele uitspraak over te doen zonder meer informatie over welk programma en hoeveel tijd je geduldig kunt wachten......

Het gros van je doelgebruik draait op iedere moderne computer. Wellicht de Qualcomm notebooks uitgezondert. Maar een 400-euro Celeron laptop doet dit allemaal zonder problemen (qua CPU dan tenminste....). En zelfs met die laatste is er nogsteeds geen enkel nut om een i7 er in te hangen. i5 is waarschijnlijk al gewoon overkill voor je.

Ofwel: Mischien moet je eens beter specificeren wat je gebruik is, goed op zoek gaan naar welke specs daar bij horen, in de Pricewatch gaan zoeken en dan een beter aankoopadvies topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1088307

Topicstarter
Super bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-07 21:25
Voor een chemische (technologie) opleiding hoef je doorgaans geen rekening te houden met programma's welke de kracht van een moderne laptop ontsteigen.

Verder is i5 of i7 praktisch gezien lood om oud ijzer in een laptop. Het verschil is kleiner dan verwacht als je desktops gewend bent.