Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop aanschaffen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Theotto
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-04-2021
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop om de nieuwe expansion van WoW (Battle For Azeroth) en Fortnite op te gaan spelen. Ik lees dat de nieuwe expansion grafisch aardig wat te verlangen heeft, echter geeft een bekende van mij aan dat hij Legion op een vrij normale laptop op medium - high speelt. Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen, ik wil graag op medium - high spelen en dat het spel dan ook vloeiend loopt. Ik heb absoluut geen verstand van de hardwarematige kant van gaming.

Ik heb zelf al wel wat rondgekeken op Bol.com bijvoorbeeld en bij de mediamarkt wat geinformeerd, ik weet dat ik tenminste een i5 processor nodig heb, 8gb werkgeheugen en een NVIDIA videokaart. Maar ook hier krijg ik dus hele gemixte feedback over.

Mijn vraag is dan ook, moet ik per se een i7 en alle andere specs aanhouden of kan een i5 met 8 gb werkgeheugen en een NVIDIA videokaart prima om op de settings te spelen die ik aangegeven heb?

Hieronder een overzicht van de specs.
http://www.wowhead.com/ne...ments-for-windows-and-mac

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil gaan gamen, games zoals WoW BFA en Fortnite.

Wat is je budget?
Tot en met 750 of 800. Ik heb nog een VVV bon van 100 euro die ik zou willen uitgeven aan de laptop als het lukt

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe, maar dit zal voor mij geen meespelende factor zijn. Tenminste 15 inch zou wel prettig zijn, gewicht maakt niet uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeuren.

[ Voor 22% gewijzigd door Theotto op 25-06-2018 16:04 ]

Beste antwoord (via Theotto op 25-06-2018 17:24)

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:56
reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2018

Hier kan je mogelijk ook wat mee. Kijk vooral even naar de Acer Aspire 7 A715. Die schijnt het goed te doen.

I5 is voldoende. 8 GB is ook voldoende en is vaak uitbreidbaar. Videokaart is niet merk gebonden, maar een GTX 1050 2GB ( in geval van de Acer ) is vrij goed.

[ Voor 44% gewijzigd door corporalnl op 25-06-2018 16:04 ]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hier kun je zoeken naar wens: categorie: Laptops

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Theotto
Dit beantwoord mijn vraag alleen niet in hoeverre het klopt dat ik per se alle hoge specs moet aanhouden waarvan groep A zegt dat ik het wel moet of groep B zegt dat het niet moet. Mocht hier een laptop tussen staan kun je dan ook specifiek aangeven welke? Zoals ik al aangaf ben ik een leek op dit gebied.

Acties:
  • Beste antwoord

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:56

Hier kan je mogelijk ook wat mee. Kijk vooral even naar de Acer Aspire 7 A715. Die schijnt het goed te doen.

I5 is voldoende. 8 GB is ook voldoende en is vaak uitbreidbaar. Videokaart is niet merk gebonden, maar een GTX 1050 2GB ( in geval van de Acer ) is vrij goed.

[ Voor 44% gewijzigd door corporalnl op 25-06-2018 16:04 ]

• Theotto
corporalnl schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:02:

Ik lees een boel positieve reviews over dit product, deze ga ik zeker onthouden. Dankjewel!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Theotto schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:01:
[...]

Dit beantwoord mijn vraag alleen niet in hoeverre het klopt dat ik per se alle hoge specs moet aanhouden waarvan groep A zegt dat ik het wel moet of groep B zegt dat het niet moet. Mocht hier een laptop tussen staan kun je dan ook specifiek aangeven welke? Zoals ik al aangaf ben ik een leek op dit gebied.
min met 1050 videochip (wat volgens mij max is voor dit budget)
ik kom zo ff snel hier op pricewatch: Asus FX503VD DM002T

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1