W10 kleuren video verstoord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:40
Hoi. Ik heb vorige week W10 geïnstalleerd op een HP laptop. Werkt allemaal prima, maar één ding krijg ik niet opgelost. De kleuren bij het afspelen van video zijn erg verstoord. Ik heb van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet goed. Bij alle videospelers is geeft hij hetzelfde probleem. De video's spelen verder gewoon goed, alleen de kleur klopt voor geen meter. Zie ook de afbeelding hieronder. Hebben jullie een idee?

Ik heb Movies & TV, Windows Media Player en Gom player gebruikt. Windows is voorzien van alle updates en ik heb de AMD Radeon R5 Graphics drivers geüpdatet, ik heb een apart codec pack geprobeerd (K-Lite), maar niks helpt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TNRJnfn.png
grote versie

Mijn systeem
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/juJJ7hA.png
grote versie

Beste antwoord (via Skatespeare op 25-06-2018 16:00)

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 10:20
Ga eens naar het instellingenpaneel van je grafische driver, en zoek bij de instellingen van video -> color of er ergens een vinkje staat bij Color Management. Zo ja, is die aangevinkt of niet?

Ik kwam dit filmpje tegen namelijk, misschien is dit bij jou van toepassing.

[ Voor 26% gewijzigd door faraga op 25-06-2018 15:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
Ik heb van alles geprobeerd
Kun je daar wat duidelijker over zijn? Heb je bijvoorbeeld al verschillende drivers geprobeerd (dus ook eventueel oudere)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
faraga schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:45:
[...]

Kun je daar wat duidelijker over zijn? Heb je bijvoorbeeld al verschillende drivers geprobeerd (dus ook eventueel oudere)?
Dank voor je reactie.

Ik heb de drivers gebruikt die standaard in Windows zaten. Die werkten niet. Toen heb ik de AMD Radeon R5 drivers geïnstalleerd. Dat werkte ook niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• faraga
Ga eens naar het instellingenpaneel van je grafische driver, en zoek bij de instellingen van video -> color of er ergens een vinkje staat bij Color Management. Zo ja, is die aangevinkt of niet?

[ Voor 26% gewijzigd door faraga op 25-06-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
faraga schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:52:

[video]
_O_
Die stond aan idd. Uitgezet. Werkt weer.

Heel erg bedankt!