Vloercoating werkruimte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bill_E
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-04 01:13
Binnenkort ga ik verhuizen, en in mijn nieuwe werkruimte wil ik graag vloercoating.
Er ligt nu nog laminaat, ik weet niet precies wat ik eronder aantref. Maar ik ben bang dat als ik niet als eerste de vloercoating doe nadat het laminaat eruit it het er nooit van komt.

In de ruimte ga ik hout en metaal bewerking doen, dus moet wel tegen een stootje kunnen.
Ik vond redelijk wat info bij epoxywinkel.nl waar een coating met basis laag me 350 euro kost voor 50m²
Maar is een coating wel het beste voor een werkplaats? Of kan ik beter meer geld uitgeven en voor een epoxy gaan ( +900 euro op de eerder genoemde prijs)

Zijn er mensen met ervaringen, waar op te letten, en waar het beste te halen ?

Edit: Hobbymatige werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05 22:14
Coating gaat er meestal aan. Overigens, let wel op de gladheid. Sommige vloeren kan je erg glad maken met zo'n coating. Met wat zaagsel op de vloer is het snel spekglad.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bill_E
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-04 01:13
Dus die antisliplaag is zeker wel een aanbeveling dan? ( mocht het coating worden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-04 09:59
Als het laminaat er uit is moet je even kijken hoe vlak de vloer is. Als het een erg ongelijke vloer is, vloer eerst uitvlakken met egaline.

Daarna afwerken met 2 lagen epoxy coating verf (dat is iets anders dan een epoxy vloer, dan giet je het uit op de vloer, voor een hobbyruimte is dat niet nodig). Op marktplaats heb je wel wat aanbieders die goedkoper zijn.

Ik heb zelf een hobbyruimte voorzien van egaline + 2 lagen epoxy en ik ervaar het niet als spekglad.

Je kunt de natte coating ook instrooien met verfvlokken, geeft esthetisch een leuk effect en zorgt dat de vloer ook iets stroever wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door elmerblues op 25-06-2018 15:24 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
van alabastine de garage coating pakken, evt met snippers als anti slip, werkt perfect. en vocht werend voor olievlekken e,d,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:08
Let wel op, als je met metaal etc gaat slepen of iets schuift dan heb je heel snel krassen in zo'n vloer. Ik ben al best wel lang aan het orienteren op zo'n vloer en heb een aantal mensen bezocht die een epoxy vloer hebben laten aanbrengen. Naar mijn mening beschadigd het toch te snel en ik denk dat ik zelf voor PVC tegels ga. Deze klik je aan elkaar en zijn behalve olie / vocht bestendig ook oersterk. Ander voordeel is, mocht je ooit verhuizen, neem je je vloer weer mee.

Mocht je toch voor een epoxyvloer willen gaan en niet gelijk een hoop geld willen verspijkeren, mijn collega heeft wel goede ervaring met een kant-en-klaar pakket van rust-oleum.

[ Voor 3% gewijzigd door virtualJac op 26-06-2018 09:47 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Neem geen epoxy op waterbasis , dat is minder sterk en heeft een levensduur van 10 jaar. Hetzelfde met al die gietvloeren waar 10 jaar garantie op wordt gegeven.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wat voor vloer ligt eronder?

Indien enigszins vlakke betonvloer dan is een twee componenten betonverf misschien een optie?
Pagina: 1