Toon posts:

Een uitdaging voor zelfs de beste tweakers... help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister begon mijn dag als ieder ander, nog niet bewust van het kwaad dat zou gaan gaan geschieden. Ik besloot een geluidskaartje te kopen gezien mijn onboard audio niet werkte naar mijn wensen (mijn wensen zijn: geluid dat niet hapert en uitvalt, wat het dus deed). Ik ben te lui om dit probleem op te lossen, ik kocht dus een goedkoop 128I PCI kaartje en stak deze in mijn Pc. Audiokabel van de CD-rom erin, de onboard uitzetten in de bios en opstarten maar...

Pieeeeuw, zap klabem. Plots staar ik tegen een 640X480 scherm met 16 kleuren. Paniek. Ik pak de CD-rom met drivers voor mijn Geforce 2 MX en installeer de hap opnieuw. Niks, nog steeds een vreemd scherm. Alles geprobeerd, in configuratiescherm krijg ik enkel de keuze uit 640X480 16kleur. O jee.

Geluidskaart eruit, onboard weer inschakelen. De PC roept nu dat de beeldschermadapter niet goed is, en dat dat even verholpen moet worden. Hij zoekt naar apparaten en komt tot de conclusie dat ik iets aan mijn "advanced BIOS en nog wat" moet doen. Ik zeg Ždoe maar, tis jouw dagŽ. MAar helaas, het probleem kan niet opgelost, want het zit zo:

Kan niet laden, er zijn 2 acpi.sys bestanden aanwezig. contact your hardware dealer for updated BIOS.

Hm, ja. Geen zin in, ik formatteer de hap wel. Hup, emergency boot disk erin... hee, wat is dit? De floppydrive werkt niet meer. Bij het opstarten zegt hij "floppy disk failure (40)", press F1 to continue. Okay, dat doen we dan maar. Een blik in mijn verkenner laat mij zien dat de CDrom het ook niet doet. Oeps... en mijn internet auch nicht.... hoe moet ik nu BIOS binnen krijgen als alle ingangen dicht zitten? Hoe kan ik nu formatteren? Maar snel naar de Gathering of Tweakers, misschien weten die lui wel wat... *D

Verwijderd

Voor dat hij boot (als hij het mem aan het tellen is) kun je al op esc of op delete drukken om in het bios te gaan.
Voor de floppy lijkt me stug dat hij kapot is check je kabels.
Zit er nog een schijfje in of zo?

suc6 verder

Verwijderd

Okay, eerst dmv jumpertje bios clearen.
boot sequense op cdrom-a-c, windows 98cdrom of floppy er in, computer opstart met cd rom ondersteuning, zo komt je dus in dos modus. Vervolgens kun je windows er OVERHEEN knallen, dan zal je internet weer werken, vervolgens een bios update downloaden, en die dropknallen. pas als dat gebeurt is!!!! de pci-audio kaart erin doen.

Wat je eerst moet proberen is in de bios ACPI uitzetten!!!

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 14:28 schreef arjo_kamp het volgende:
Wat je eerst moet proberen is in de bios ACPI uitzetten!!!
als ik dat doe, loopt heel m'n windows niet meer...

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 14:33 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

als ik dat doe, loopt heel m'n windows niet meer...
of dat bestand wat 2 x voorkomt, opsporen en wegknallen.

maar heb je al een clear bios geprobeert? voor dat ding uit te schakelen?!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dank u allen voor uw respons. Ik moet ff weg, maar zal later alle adviezen eens door dat apparaat heenjagen. Mocht het allen niet baten, heb ik een puzzel te koop voor computer experts ;)

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Floppy: Code 40, ik d8 dat dit betekende dat er iets met datacorruptie aan de hand is (oftewel je kabel zit niet vast ;))

Veel suc7 verder

Happy Blessings <3

Verwijderd

ehm ja gewoon je bios resetten..

haal desnoods de batterij effe voor 5 minuten eruit

als het dan nog niet lukt .. dan is je bios vern%^kt en moet je de bios chip vervangen..

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Jammer van dat mooie weer..:)
Pagina: 1