Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een nieuwe game PC ter vervanging van mijn Lenovo y50-70 met een GTX 960m, i7-4720HQ, 16GB ram, 500 GB SSD. Ik krijg een nieuwe convertible laptop waar ik niet op kan gamen. Daarom wil ik mijn y50-70 verkopen en daarvoor een desktop neerzetten. Uiteraard wil ik er in prestaties wel op vooruit gaan.
Eisen:
Een vooruitgang op mijn huidige laptop
Op 1080p rond de 50-60 frames zitten. High of hoger is fijn, Medium is prima.
Zwaarste wat ik nu speel is BF1, Witcher 3, soms GTA V. BF 5 misschien in de toekomst.
Ik wil er 2-3 jaar mee vooruit kunnen, daarna zien we wel verder.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs is niet absoluut, maar liever niet meer dan €700,00 excl. scherm. Ik ga losse onderdelen bestellen en deze zelf in elkaar zetten. Nog nooit een compleet systeem gebouwd, maar dat moet lukken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een Logitech G9 muis, G15 Toetsenbord, en een oud 1050p Scherm. Het scherm ga ik evt. vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is mijn eerste keuze, het lijkt te kunnen voldoen aan mijn eisen, al biedt het weinig ruimte.
Dit lijkt mij een prima instap setup. Ik heb de meeste onderdelen uit het basis game systeem topic gehaald en naar mijn wensen aangepast.
De CPU en GPU lijken goed bij elkaar te passen, de een zou de ander niet te erg bottlenecken en beide zouden een goede prijs/prestatie verhouding hebben.
Moederbord heb ik geen verstand van dus gewoon overgenomen.
Werkgeheugen nu gekozen voor 2x 4GB voor dualchannel. Met een 1050 Ti zou 8 GB nog geen probleem moeten zijn? Klopt dit?
Mijn tweede keuze is dit systeem:
Dit systeem biedt wat meer ruimte om over 2-3? jaar te upgraden.
Dezelfde GPU, voldoende voor mijn eisen en ik denk hier over 2-3 jaar meer bang-for-buck te kunnen krijgen.
Stuk sterkere CPU, hierdoor kan ik in de toekomst i.p.v. een compleet nieuw systeem een nieuwe GPU kunnen aanschaffen.
Ander moederbord, hier kan ik gemakkelijker nog 8gb bij prikken.
Scherm:
Indien ik een nieuw scherm koop ga ik voor een 1080p scherm. Hier heb ik geen verstand van, maar ik heb enkele opties gevonden:
Bovenste iilyama heeft een verstelbare voet, wel prettig.
2e iilyama zou volgens de naamgeving geschikt moeten zijn.
3e is een budget optie, ziet er niet echt fraai uit.
Zit ik in de goede richting of zijn er in deze prijsklasse betere opties?
Liever geen rood randje zoals bij veel AOC monitoren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alle merken zijn prima. Maar het lijkt dat puur voor gaming Intel op dit moment de betere keuze is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet/mag dicht zijn, ik hoef niet alle componenten te zien. De kast mag ook een maatje kleiner dan deze, maar ik zou niet weten welke (en voor deze prijs).
Ga je overklokken?
Nee, voor zover ik weet niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil zoveel mogelijk bang-for-buck. Ik wil graag weten of met mijn instap systeem mijn wensen haalbaar zijn of dat ik toch net 1 stapje erboven moet gaan zitten. Op dit moment wel een sterkere voorkeur voor het goedkopere model.
Ook zou ik graag weten hoeveel meerwaarde een nieuw scherm heeft, en of ik die €150 beter in het scherm of in de PC kan investeren.
2e hands al wel naar gekeken, maar lijkt in deze prijsklasse niet bijzonder veel te schelen en ik ben er niet fan van.
Indien mogelijk graag ook een indicatie hoeveel ik hiermee vooruit ga op mijn huidige laptop.
Ik zoek een nieuwe game PC ter vervanging van mijn Lenovo y50-70 met een GTX 960m, i7-4720HQ, 16GB ram, 500 GB SSD. Ik krijg een nieuwe convertible laptop waar ik niet op kan gamen. Daarom wil ik mijn y50-70 verkopen en daarvoor een desktop neerzetten. Uiteraard wil ik er in prestaties wel op vooruit gaan.
Eisen:
Een vooruitgang op mijn huidige laptop
Op 1080p rond de 50-60 frames zitten. High of hoger is fijn, Medium is prima.
Zwaarste wat ik nu speel is BF1, Witcher 3, soms GTA V. BF 5 misschien in de toekomst.
Ik wil er 2-3 jaar mee vooruit kunnen, daarna zien we wel verder.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs is niet absoluut, maar liever niet meer dan €700,00 excl. scherm. Ik ga losse onderdelen bestellen en deze zelf in elkaar zetten. Nog nooit een compleet systeem gebouwd, maar dat moet lukken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een Logitech G9 muis, G15 Toetsenbord, en een oud 1050p Scherm. Het scherm ga ik evt. vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is mijn eerste keuze, het lijkt te kunnen voldoen aan mijn eisen, al biedt het weinig ruimte.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-8100 Boxed | € 110,- | € 110,- |
| 1 | Asus Prime H310M-K | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 Ti Aero ITX 4G OCV1 | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 38,99 | € 38,99 |
| 1 | BitFenix NOVA Zwart | € 29,- | € 29,- |
| 1 | G.Skill Aegis F4-2400C17D-8GIS | € 83,90 | € 83,90 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 49,87 | € 49,87 |
| 1 | Samsung 860 EVO 250GB | € 64,90 | € 64,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 611,65 | |
Dit lijkt mij een prima instap setup. Ik heb de meeste onderdelen uit het basis game systeem topic gehaald en naar mijn wensen aangepast.
De CPU en GPU lijken goed bij elkaar te passen, de een zou de ander niet te erg bottlenecken en beide zouden een goede prijs/prestatie verhouding hebben.
Moederbord heb ik geen verstand van dus gewoon overgenomen.
Werkgeheugen nu gekozen voor 2x 4GB voor dualchannel. Met een 1050 Ti zou 8 GB nog geen probleem moeten zijn? Klopt dit?
Mijn tweede keuze is dit systeem:
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 173,85 | € 173,85 |
| 1 | ASRock B360M Pro4 | € 83,01 | € 83,01 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 Ti Aero ITX 4G OCV1 | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 38,99 | € 38,99 |
| 1 | BitFenix NOVA Zwart | € 29,- | € 29,- |
| 1 | Gelid Solutions Tornado | € 19,99 | € 19,99 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-2400C17D-8GIS | € 83,90 | € 83,90 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 49,87 | € 49,87 |
| 1 | Samsung 860 EVO 250GB | € 64,90 | € 64,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 718,51 | |
Dit systeem biedt wat meer ruimte om over 2-3? jaar te upgraden.
Dezelfde GPU, voldoende voor mijn eisen en ik denk hier over 2-3 jaar meer bang-for-buck te kunnen krijgen.
Stuk sterkere CPU, hierdoor kan ik in de toekomst i.p.v. een compleet nieuw systeem een nieuwe GPU kunnen aanschaffen.
Ander moederbord, hier kan ik gemakkelijker nog 8gb bij prikken.
Scherm:
Indien ik een nieuw scherm koop ga ik voor een 1080p scherm. Hier heb ik geen verstand van, maar ik heb enkele opties gevonden:
| 1 | Iiyama B2483HS-B3 Zwart | € 152,77 | € 152,77 |
| 1 | Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart | € 138,50 | € 138,50 |
| 1 | LG 24M47VQ Zwart | € 99,- | € 99,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 390,27 | |
Bovenste iilyama heeft een verstelbare voet, wel prettig.
2e iilyama zou volgens de naamgeving geschikt moeten zijn.
3e is een budget optie, ziet er niet echt fraai uit.
Zit ik in de goede richting of zijn er in deze prijsklasse betere opties?
Liever geen rood randje zoals bij veel AOC monitoren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alle merken zijn prima. Maar het lijkt dat puur voor gaming Intel op dit moment de betere keuze is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet/mag dicht zijn, ik hoef niet alle componenten te zien. De kast mag ook een maatje kleiner dan deze, maar ik zou niet weten welke (en voor deze prijs).
Ga je overklokken?
Nee, voor zover ik weet niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil zoveel mogelijk bang-for-buck. Ik wil graag weten of met mijn instap systeem mijn wensen haalbaar zijn of dat ik toch net 1 stapje erboven moet gaan zitten. Op dit moment wel een sterkere voorkeur voor het goedkopere model.
Ook zou ik graag weten hoeveel meerwaarde een nieuw scherm heeft, en of ik die €150 beter in het scherm of in de PC kan investeren.
2e hands al wel naar gekeken, maar lijkt in deze prijsklasse niet bijzonder veel te schelen en ik ben er niet fan van.
Indien mogelijk graag ook een indicatie hoeveel ik hiermee vooruit ga op mijn huidige laptop.