Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Ik heb een Dell Precision 5510 en ik werk meestal via een TB16 of D3100 dock. Aangezien ik de nodige issues heb met het Thunderbolt dock had ik gisteren alles maar eens bijgewerkt naar de laatste drivers en firmware. Helaas waren de problemen daarna niet opgelost, maar het systeem leek wel te werken.

Vanmorgen kwam ik op kantoor en de laptop wou niet meer starten. Het DELL logo verscheen, maar verder helemaal niets. Na twee reboots kwam het scherm dat er een "automatic repair" uitgevoerd werd, maar dit bleef ook hangen.

Gelukkig had ik mij gerealiseerd dat ik de dag ervoor de Thunderbolt drivers/firmware had geupdatet, dus maar eens in de BIOS gedoken en dat uitgezet. En daarna deed het systeem het weer. Nu heb ik alleen mijn Thunderbolt devices (monitor, toetsenbord, ...) niet beschikbaar tot het systeem volledig is opgestart, maar dat lijkt te overzien.

Aangezien de Precision 5510 en de XPS 15 technisch nauw aan elkaar verwant zijn vroeg ik mij af of er meer mensen de XPS of Precision gebruikt i.c.m. het TB16 dock en wat hun ervaringen zijn.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al meer dan een jaar een 7480 met een TB16 dock. Nooit gedoe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:11:
Ik gebruik al meer dan een jaar een 7480 met een TB16 dock. Nooit gedoe mee.
Ik heb elke keer problemen dat het zeker 1-2 minuten duurt voordat mijn LAN verbinding tot stand komt na een reboot. Maar het grootste issue is eigenlijk dat een shutdown gewoon niet werkt. De computer blijft aan staan, ondanks dat het scherm op zwart gaat. Erg irritant, want ik moet de laptop nu elke keer geforceerd uitzetten.

En na de laatste firmware updates heb ik dus problemen dat mijn laptop het niet meer goed doet als ik de TB boot opties in de BIOS aanzet. Blijkbaar toch specifiek voor mijn laptop. Had eigenlijk gehoopt dat het een algemeen issue was, zodat het vlotter werd opgepakt. Dell doet niets met dit soort meldingen (als de garantie is verlopen).

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:35
Heb sinds de Win10 1803 op mijn 5520 het probleem dat de LAN van mijn dock niets meer doet als ik de computer lock. Moet hem dan losmaken en opnieuw inpluggen voor het weer werkt, mega irritant.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:26
Ik ben ook aan de wonderlijke thunderbolt reis begonnen met de Dell XPS 15 en een oude MacBook Air (2012/2013). Alle kabels en toebehoren zijn super duur, en het werkt zo-zo. Ik wacht nog op 1 thunderbolt 2 kabel.

Heb nu de volgende setup (in gedachten):

thunderbolt 3 naar thunderbolt 2 verloopstukje (alleen voor Dell XPS 15, Macbook air is thunderbolt 2)
thunderbolt 2 kabel naar monitor 1 (LG ultrawide 34 inch)
thunderbolt 2 kabel van monitor 1 naar Caldigit thunderbolt 2 dock
hdmi van Caldigit thunderbolt 2 dock naar HDMI switch
hdmi van switch naar monitor 2 (Lg 27 inch) (andere ingang naar desktop PC, welke ook via hdmi verbonden is met monitor 1)

In de USB van monitor 1 zitten mijn toetsenbord en muis. Daarnaast gaat er een USB3 kabel naar mijn desktop, welke via HDMI verbonden is met monitor 1. Door de input op monitor 1 te schakelen, schakelen mijn toetsenbord en muis vanzelf mee van laptop naar desktop. Door de HDMI switch te schakelen kan ik monitor 2 schakelen tussen laptop/desktop.

Mijn ervaring tot nu toe is dat de macbook air alleen vanaf een cold boot thunderbolt 2 ondersteund. Vanuit sleep knippert het scherm alleen maar (muis + toetsenbord werken wel...). Het tweede scherm via de caldigit dock kon ik nog niet aansluiten, 2e thunderbolt 2 kabel is onderweg...

Ik hoop echt dat dit gaat werken anders heb ik €300 weg gegooid, maar de eerste ervaringen met de macbook zijn alvast bagger...

EDIT: Ik krijg vanmiddag de nieuwe dell xps 15, dus zal dan even testen hoe dat werkt :)

[ Voor 3% gewijzigd door gabn88 op 25-06-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BugBoy schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:15:
[...]

Ik heb elke keer problemen dat het zeker 1-2 minuten duurt voordat mijn LAN verbinding tot stand komt na een reboot. Maar het grootste issue is eigenlijk dat een shutdown gewoon niet werkt. De computer blijft aan staan, ondanks dat het scherm op zwart gaat. Erg irritant, want ik moet de laptop nu elke keer geforceerd uitzetten.

En na de laatste firmware updates heb ik dus problemen dat mijn laptop het niet meer goed doet als ik de TB boot opties in de BIOS aanzet. Blijkbaar toch specifiek voor mijn laptop. Had eigenlijk gehoopt dat het een algemeen issue was, zodat het vlotter werd opgepakt. Dell doet niets met dit soort meldingen (als de garantie is verlopen).
Oh, niet gemerkt. Net getest en ook nergens last van.

Ik had in het begin last van een keyboard wat het pa na de boot deed, dat kan je in de BIOS aanpassen. Aangezien ik Bitlocker gebruik was dat een must. Maar dat was dan ook alles wat mis ging.

Heb je de TB16 ook bijgewerkt? Ik meen dat daar ook nog een firmware update voor is gekomen het laatste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:30:
Ik had in het begin last van een keyboard wat het pa na de boot deed, dat kan je in de BIOS aanpassen. Aangezien ik Bitlocker gebruik was dat een must. Maar dat was dan ook alles wat mis ging.

Heb je de TB16 ook bijgewerkt? Ik meen dat daar ook nog een firmware update voor is gekomen het laatste jaar.
Ik heb mijn TB16 ook bijgewerkt. Helaas moet ik nu juist die BIOS aanpassing terugzetten, waardoor het toetsenbord het niet doet tijdens het booten. Dat geeft met Bitlocker dus de nodige ellende. Wellicht dat ik een keer een re-install moet doen, maar dat is ook weer zo'n gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BugBoy schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:00:
[...]

Ik heb mijn TB16 ook bijgewerkt. Helaas moet ik nu juist die BIOS aanpassing terugzetten, waardoor het toetsenbord het niet doet tijdens het booten. Dat geeft met Bitlocker dus de nodige ellende. Wellicht dat ik een keer een re-install moet doen, maar dat is ook weer zo'n gedoe...
Lijkt me ook wat overdreven, klinkt eerder als een BIOS update of driver die niet helemaal lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:09:
Lijkt me ook wat overdreven, klinkt eerder als een BIOS update of driver die niet helemaal lekker zit.
Klopt. Daarom had ik gisteren ook de BIOS, drivers en firmware geupdatet. Vervolgens werden de problemen alleen maar erger. Of er moet iets hardware-matig verkeerd hebben. Het is vrij irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BugBoy schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:23:
[...]

Klopt. Daarom had ik gisteren ook de BIOS, drivers en firmware geupdatet. Vervolgens werden de problemen alleen maar erger. Of er moet iets hardware-matig verkeerd hebben. Het is vrij irritant...
Hardwarematig lijkt me niet, het werkt of werkt niet.

Vind het heel vreemd, kan het niet plaatsen sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
Wat zegt Dell als je ze belt?
Een 5510 heeft in de meeste gevallen support en als je werkgever lief is zelfs prosupport.

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1