Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Spiritus
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 16-05 10:22
Beste Tweakers,

Ik zit op het moment met een probleem en ik hoop dat een van jullie een slim idee heeft.

Ik heb ongeveer 6 maanden geleden 2 stuks Western Digital Red 4TB schijven uit een Xpenology pc'tje gehaald. Hierbij hebben de schijven in de Xpenology pc in BTRFS gestaan. Nu dacht ik dat ik de schijven netjes had geformatteerd toen ik ze in mijn nieuwe 1511+ had gestopt. Blijkbaar niet. Voor 6 maanden hebben de schijven gewoon gewerkt maar ik werd een paar dagen geleden begroet door een bleepende nas. De (enige) raid 1 BTRFS volume is gecrasht. Voor zover ik heb begrepen ondersteund de 1511+ geen BTRFS dus kan mijn huidige nas niets om de schijven weer leesbaar te krijgen. Nu wilde ik de schijven even terug koppelen aan mijn xpenology pc alleen om te migreren heb ik dezelfde versie nodig van DSM om dat te kunnen doen. Mijn 1511+ stond op DSM 6.2.x wat Xpenology niet ondersteund voor zover ik weet. Ik kan met de xpenology pc dus niet migreren om mijn bestanden te redden.

Ik heb ook contact gehad met Synology support. Die zegt dat ik een nas moet hebben die wel BTRFS ondersteund om een migratie te doen. Ik kreeg alleen niet duidelijk of ik na de migratie mijn package files kon redden. Mocht iemand in omgeving Arnhem iets te leen hebben hoor ik het ook graag!

Het belangrijkste voor mij is het terughalen van mijn settings en files van mijn packages(DSM apps). Dit kost mij namelijk vreselijk veel werk om weer compleet in te stellen.

Alvast bedankt!

Mike

Beste antwoord (via Spiritus op 25-06-2018 19:05)

• SpamLame
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:53
Restore een backup van je app en files?

Goedkoopste, snelst beschikbare Syno kopen die wel BTRFS support > https://www.synology.com/...ort_the_Btrfs_file_system al dan niet 2de hands, kan je die gelijk als externe backup destination opzetten (hypervault bv).

Bootable Linux distro met BTRFS support erbij pakken en kijken of je met btrfs restore aan de slag kan.

WoWs-id dionvdc_ wows numbers

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:53
Restore een backup van je app en files?

Goedkoopste, snelst beschikbare Syno kopen die wel BTRFS support > https://www.synology.com/...ort_the_Btrfs_file_system al dan niet 2de hands, kan je die gelijk als externe backup destination opzetten (hypervault bv).

Bootable Linux distro met BTRFS support erbij pakken en kijken of je met btrfs restore aan de slag kan.

WoWs-id dionvdc_ wows numbers

• Spiritus
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 16-05 10:22
Bedankt voor je reactie! Ik ga aan de slag. Ik laat het eventueel nog even weten als het is gelukt(of niet).

Mike

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Huawei

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True