Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:45
Hallo allemaal,

al sinds de introductie van de Sony A350 heb ik er een in mijn bezit. Op zich ben ik er wel tevreden mee, maar hogere ISO waardes zijn nooit echt zijn ding geweest.

Nu heeft een collega van me een SLT A35 over waar hij voor een zacht prijsje van af wil (€100 incl. 18-55 kitlens en Sigma 70-300 telelens). Geen nieuwe camera, met een release date in 2011 en hoewel ik niet op zoek ben naar een nieuwe camera en er op dit moment ook zeker geen honderden euro's voor over heb, ben ik toch wel lichtelijk in verleiding gebracht.

Een groot verschil is natuurlijk de EVF en het feit dat de A350 nog een echte DSLR is. Dat verschil kan ik denk ik het beste merken door de camera gewoon eens uit te proberen, wat ook geen enkel probleem is.

Op dpreview.com heb ik de reviews van beide camera's vergeleken. Op hogere ISO waardes is de A35 inderdaad wel een stukje beter dan de rest, al schijnt de noise reduction wel stevig te zijn. Voordeel(tje) is dat de A35 meer focus point heeft en wat scherper lijkt te zijn volgens de reviews.

Kortweg komt het eigenlijk hier op neer: zal de A35 een upgrade zijn t.o.v. mijn oude A350 of kan ik 'm beter bij m'n collega laten liggen?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Beste antwoord (via RvL op 25-06-2018 13:49)

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:08

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Als ik je wensen zo lees die je wenst te behalen met de upgrade. Zou ik zeggen laat de upgrade nog even voor wat het is en spaar verder. Tot dat je iets grotere stap kunt maken met de Sony A.

Je geeft aan niet zo tevreden te zijn met de ruis prestaties. Heb je voorbeelden. Wellicht is dit op andere manier iets te verbeteren.
- exposing to the right (ETTR)
- Na bewerking

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 25-06-2018 12:23 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:37
Verschil zal klein zijn.

Als je een beetje zoekt kan je tweedehands een A77 vinden voor 300-350€, of een A77 II voor 650€.
Dan maak je een stap vooruit op ruisprestaties.

Zelf had ik de A300 voor de A77, en dat is toch wel een klasse hoger.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
Bedankt voor je input.

Het probleem zit 'm niet zozeer in het goed zoeken, dat lukt me wel. Ik heb er op dit moment alleen geen €300-350 voor over, laat staat €650 ;)

Daarom dacht ik, als dit een leuke upgrade zou zijn, is het nog wel een leuk prijsje om het te doen.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:08

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Als ik je wensen zo lees die je wenst te behalen met de upgrade. Zou ik zeggen laat de upgrade nog even voor wat het is en spaar verder. Tot dat je iets grotere stap kunt maken met de Sony A.

Je geeft aan niet zo tevreden te zijn met de ruis prestaties. Heb je voorbeelden. Wellicht is dit op andere manier iets te verbeteren.
- exposing to the right (ETTR)
- Na bewerking

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 25-06-2018 12:23 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
Goede tip! Nabewerking ben ik nooit zo mee bezig geweest, behalve wat spelen met schuifjes. Vreemd eigenlijk nu ik er achteraf over nadenken.

Maar kortom, de A35 is niet echt een upgrade voor de A350. Althans, geen noemenswaardige. Te zijner tijd meer budget vrijmaken is dan een beter alternatief.

[ Voor 8% gewijzigd door RvL op 25-06-2018 13:51 ]

Nu de dekens nog...