Toon posts:

Mediamarkt geeft continu verkeerd advies

Pagina: 1
Acties:
  • 5.496 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hebben meer mensen ervaring dat de Mediamarkt continue Philips afkraakt? Ik heb nu een derde Philips televisie gekocht maar bij de Mediamarkt kom je maar niet verder. Vorige week eentje gekocht voor in de slaapkamer. Eerst weer naar de Mediamarkt geweest om beelden te vergelijken. Ze beweren dat het slechte toestellen zijn enzovoorts.
Ik heb bijvoorbeeld de Philips 55PUS6561 en de Philips 49PUS6412. Echt goede toestellen.

Hiervoor Sony en Samsung gehad maar deze Philips vind ik toch echt beter en mooier. Buiten dat zijn de meeste toestellen dichtgetimmerd zodat je geen Kodi erop kan zetten. Dat kan met deze twee toestellen wel vanwege Android.

Ik vraag me af of Philips wel op de hoogte is van de negatieve reclame die de Mediamarkt verspreid over Philips? Dit is nu echt de derde keer dat ik het meemaak. Uiteindelijk gekocht bij andere winkels vanwege de valse informatie. Laatste aankoop was de 49PUS6412 voor in de slaapkamer. Bij de Mediamarkt beweerde ze absoluut geen Android TV. Ik liet hem de pagina via Google zien op mijn telefoon dat zijn informatie niet klopt en ook het kaartje eronder niet bij het product. Hij snapte er niets van. Hij wilde mij maar een Sony of een Samsung aansmeren.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 140% gewijzigd door _eLMo_ op 25-06-2018 20:02 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Omdat de Mediamarkt vermoedelijk minder marges ontvangt op Philips?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:17

HugoBoss1985

Xenotech

Ach tja zo zijn er wel meer winkels die niet over bepaalde merken te spreken zijn.

En verkopers die er de ballen verstand van hebben lopen ook overal :P
Ik heb er ooit eentje gesproken die hoog en laag beweerde dat "400 hz motion super duper plus extra vloeiend" geen marketing onzin was... en dat er "écht tv's met 400 hz bestaan".
Om maar een voorbeeld te noemen.

In winkels beeld vergelijken vind ik ook niet echt je van het (maarja, vaak kan je niet anders).
De input kan gemanipuleerd zijn en live beeld vind ik altijd anders dan een opname.
Heeft volgens mij ook te maken met wat de cpu van de tv te doen heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:56
Het is mij niet helemaal duidelijk wat het doel van het topic is.
Maar ik wel vaker gehoord dat het personeel bij Mediamarkt bonussen ontvangen van bepaalde merken wanneer ze een bepaald aantal verkocht hebben. Daar zou Samsung er één van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Touchdomex schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:08:
Omdat de Mediamarkt vermoedelijk minder marges ontvangt op Philips?
Dat is heel duidelijk en begrijpelijk. Bedankt.
Topic kan gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat in de Mediamarkt in Duitsland ook wel eens geconstateerd, maar uiteindelijk kun je beter zelf je onderzoek doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb ooit een mediamarkt medewerker gevraagd wat een ips scherm nou precies inhield, hij vertelde me met droge ogen dat deze schermen hittebestendig zijn....

Kortom, niet al teveel waarde aan hun 'adviezen' hechten.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 20:24
Printers werd nog wel eens commissie op gegeven (denk aan 1 á 2,-) om het personeel aan te sturen op bepaalde modellen met hogere marge te verkopen. Dat werkt bij printers zo goed omdat het den meeste klanten toch niet uit maakte wat een printer nou precies deed. Die gebruikten hem toch alleen om werkstukken van de kinderen uit te printen. Bij de televisies werkte het absoluut niet op een merk basis. Heel soms werd er een kleine commisie gegeven als je modellen verkocht die eruit moesten om plaats te maken voor nieuwe modellen. Daarnaast kon er misschien €2,50 gaan naar de verkoper die een top-of-the-line model verkocht. Gebeurde toch niet zo vaak en dan kon je als 16 jarige toch trots zijn op je sale. Het is echt niet zo dat verkopers geld krijgen voor elke Samsung sale, was het maar zo.

Waarschijnlijk zijn veel verkopers terughoudend in het verkopen van Philips omdat de merknaam de verwachting wekt dat het een 'echt Nederlands model' is. Toen TP Vision televisies begon te produceren met de merknaam Philips is de kwaliteit (in het begin, geen idee hoe het nu zit) om te huilen geweest. Echt ongeloofelijk hoe vaak die dingen terug kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:53

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Waarom überhaupt nog afgaan op "advies" van winkel personeel? Met alle online reviews en vergelijkingssites is het zeker voor TV's geen probleem om een goede keuze te maken voordat je naar de winkel gaat. Verkopers hebben altijd alternatieve beweegredenen voor bepaalde adviezen.
Ook voor het optisch beoordelen van de beeldkwaliteit heb je niets aan in de MM kijken, omdat je 1) de beeldinstellingen niet weet, 2) alles staat afgesteld op een fel verlichte winkelvloer en 3) niet weet wat het bronmateriaal is. Als je met dat soort instellingen thuis gaat kijken, moet je een zonnebril op.

P.S. Dat jij die Philips toestellen "echt goed" vindt, betekent niet dat ze in mijn situatie ook "echt goed" zijn. Budget, gebruiksomgeving, gebruiksdoel en enige mate van subjectiviteit spelen ook nog mee.

[ Voor 15% gewijzigd door SayWhatAgain! op 25-06-2018 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:12
@r!k schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:59:
Ik heb ooit een mediamarkt medewerker gevraagd wat een ips scherm nou precies inhield, hij vertelde me met droge ogen dat deze schermen hittebestendig zijn....

Dit dus, bij tv gevraagd welke 8 of 10 bit kleurdiepte had.
Alsof ie water zag branden.

Laat staan of ik (lees 15 jaar geleden) een AGP modem kon bestellen.....
Ja hoor volgende week krijg ik er 10 tallen binnen... |:(

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:08:
[...]

Dit dus, bij tv gevraagd welke 8 of 10 bit kleurdiepte had.
Alsof ie water zag branden.

Laat staan of ik (lees 15 jaar geleden) een AGP modem kon bestellen.....
Ja hoor volgende week krijg ik er 10 tallen binnen... |:(
Modem op Agp bus.............................Hahah

Moest even zoeken waar AGP ookalweer voor stond, komt Google met deze parel uit eigen doos :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 14:38

DirtyBird

Praktiserend denker

Inderdaad marge. Voor zover ik weet geeft samsung niet extra commissie, maar is de marge beter waardoor mediamarkt meer commissie geeft voor hun toestellen.

Ik heb zelf een jaar of 10 geleden bij bcc gewerkt en daar waren samsung ook populaire artikelen vanwege commissies. Wij waren overigens als personeel ook niet echt te spreken ove philips. Wellicht is het inmiddels beter, maar de vele beeldprocessing die ze toen gebruikte zorgde welliswaar voor mooie kleuren etc, maar bewegend beeld werd een drama. Bij het instellen van de showroommodellen zetten we toen ook vaak zoveel mogelijk uit zodat de tv's vloeiend beeld gaven bij de film die we er bij wijze van demo op afspeelden.
Alleen met de statische landschapsdemo's van philips zelf was het beeld mooier met alle features aan.

Op de high-end was de marge trouwens altijd goed. De tv's werden voornamelijk verkocht aan mensen die overwegende waarde hechtten aan ambilight.

[ Voor 8% gewijzigd door DirtyBird op 25-06-2018 13:46 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:18

SomerenV

It's something!

Money makes the world go round. Maar daarom krijg ik altijd jeuk als ik medewerkers in winkels als Mediamarkt advies hoor geven. Het gaat niet om wat voor de klant het beste is, of wat objectief gezien het beste product is voor een doel. Het grootste deel draait om marges zoals hierboven al een paar keer aangehaald is.

Toen m'n ouders een nieuwe televisie gingen halen ben ik mee gegaan voor wat ondersteuning. Zij gingen informatie inwinnen bij een medewerker, ik pakte mijn telefoon erbij om snel reviews en specs te kunnen checken. Qua prijs/kwaliteit sloeg de medewerker de plank volledig mis en ook qua wensen en welke producten daarop aansluiten sloeg de medewerker de plank volledig mis. Erger was nog dat de Mediamarkt toen een flink stuk van de benedenverdieping ingericht had als een soort Samsung-huiskamer. En alles wat die medewerker deed was erop gericht mijn ouders naar dat stuk te krijgen. En dan ging het niet alleen meer om de televisie, maar ook om accessoires zoals speakers en blu-ray spelers.

Mijn ouders wilde gewoon een fatsoenlijke tv, niet te groot, om televisie op te kijken. Ze kijken nauwelijks films of series maar gewoon wat er op tv is. Maar meneer de verkoper was flink aan het pushen naar het kopen van een 4K HDR televisie van 50+ inch met bijbehorende dure soundbar en blu-ray speler. Dan heb je het gewoon écht niet begrepen. Wensen van de klanten boeit niet; marges zijn alles.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar specifiek ook zaken waarom ze slecht zijn? Ja,verleden waren philips inderdaad slecht, maar ook de eerdere PUS modellen hadden behoorlijke latency, wel weer opgelost met firmware (Nouja.. Half), dus slecht is altijd relatief. Mooier is altijd relatief, mensen vinden bv televisies met helderheid/contract op 100 al snel het beeld heel erg mooi, zeker met die demozut die ze draaien.

Marge op sony is altijd flink geweest, samsung is het kastje van verkopen halen voor lagere inkoop (=commissie).

Maarja.. Verkopers, doen me altijd denken aan "die heb ik thuis ook" reclame.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 25-06-2018 15:14 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verkopers zijn er niet voor jou, verkopers zijn er voor hun werkgever en hun eigen bankrekening. Adviezen over welke producten je moet kopen kun je beter online bij onafhankelijke bronnen opzoeken dan de verkoper zijn praatje laten doen zodat je naar huis laat gaan met het model dat hem het meeste oplevert, of dat nu voor jou beter is of niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:14
SomerenV schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:06:
Money makes the world go round. Maar daarom krijg ik altijd jeuk als ik medewerkers verkopers in winkels als Mediamarkt advies hoor geven. Het gaat niet om wat voor de klant het beste is, of wat objectief gezien het beste product is voor een doel. Het grootste deel draait om marges zoals hierboven al een paar keer aangehaald is.
Maar ja daar zijn het toch ook verkopers voor. Die staan daar toch niet om bij gratie van de klant in het beste objectieve advies te voorzien. De vullen de behoefte van de klant zo goed als dat mogelijk is binnen de gestelde targets. Een verkoper heeft altijd baat bij het verkopen van een bepaald product of het nu oudheid, een marge model, laatste stuk of verdwijnend merk is. Een goede verkoper zal proberen de wensen van de klant zoveel mogelijk aan te laten sluiten bij het model dat hij graag wil verkopen. Maar de eerste keuze is altijd leidend.

Per productgroep hadden wij op de drukke dagen altijd één of twee speerpunten dat waren dan de modellen die extra veel verkocht moesten worden vanwege oudheid, voorraad of een goede deal met een leverancier. Je probeerde dan altijd om het speerpunt product te vinden die het beste bij de wensen van de klant past maar vaak heb je wel een product in het assortiment die 100% aansluit maar die wil je dan liever niet verkopen en noem je dan dus ook niet.

Verder heb je ook nog gewoon producten die je in je assortiment MOET hebben maar gewoon niet wilt verkopen. Zo moesten wij altijd TP-LINK en Devolo voeren in het assortiment vanwege afspraken met de leverancier. Maar eigenlijk wilde je veel liever Sitecom verkopen omdat je daar twee zoveel op verdiende. Dus zorgde je er altijd voor dat het TP-LINK spul onderaan stond en de voorraad in de winkel altijd bijna op was en alles in het magazijn lag. Als een klant er echt op stond dat hij die TP-LINK router ging krijgen dan kon je die altijd pakken, maar liever bood je meteen de Sitecom aan waarvan je er 300 in de kist van had liggen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:51
Naar de MM ga je niet voor de denderende adviezen, maar voor de beste deal voor precies het product wat jij graag wilt hebben. Volgens mij is dit altijd al zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:58

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Davidshadow13 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:22:
[...]

Maar ja daar zijn het toch ook verkopers voor. Die staan daar toch niet om bij gratie van de klant in het beste objectieve advies te voorzien. De vullen de behoefte van de klant zo goed als dat mogelijk is binnen de gestelde targets. Een verkoper heeft altijd baat bij het verkopen van een bepaald product of het nu oudheid, een marge model, laatste stuk of verdwijnend merk is. Een goede verkoper zal proberen de wensen van de klant zoveel mogelijk aan te laten sluiten bij het model dat hij graag wil verkopen. Maar de eerste keuze is altijd leidend.

Per productgroep hadden wij op de drukke dagen altijd één of twee speerpunten dat waren dan de modellen die extra veel verkocht moesten worden vanwege oudheid, voorraad of een goede deal met een leverancier. Je probeerde dan altijd om het speerpunt product te vinden die het beste bij de wensen van de klant past maar vaak heb je wel een product in het assortiment die 100% aansluit maar die wil je dan liever niet verkopen en noem je dan dus ook niet.

Verder heb je ook nog gewoon producten die je in je assortiment MOET hebben maar gewoon niet wilt verkopen. Zo moesten wij altijd TP-LINK en Devolo voeren in het assortiment vanwege afspraken met de leverancier. Maar eigenlijk wilde je veel liever Sitecom verkopen omdat je daar twee zoveel op verdiende. Dus zorgde je er altijd voor dat het TP-LINK spul onderaan stond en de voorraad in de winkel altijd bijna op was en alles in het magazijn lag. Als een klant er echt op stond dat hij die TP-LINK router ging krijgen dan kon je die altijd pakken, maar liever bood je meteen de Sitecom aan waarvan je er 300 in de kist van had liggen.
Precies bovenstaande (heb ook gewerkt in de elektronica retail als bijbaan). Alhoewel ik me nog wel voor de geest kan halen dat Philips tv's nadat ze overgenomen waren door TP-vision heel veel problemen hadden met name qua levensduur en die CI+ modules die je in de tv kan schuiven. Werk er nu al zo lang niet meer dat ik niks zinnigs kan zeggen over het heden. Wellicht dat het negatieve beeld nog is blijven hangen.. Alhoewel Philips tv's behalve Ambilight ook nergens in uitblinken volgens mij...

[ Voor 3% gewijzigd door Chrosser op 25-06-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:07

Oekol

waka waka hey hey

Naast het marge verhaal wat duidelijk is, is de titel verder niet echt objectief te noemen. Wat voor de 1 een goeie tv is voldoet voor de ander totaal niet of is ronduit slecht.

Mijn ouders hebben een philips tv gehad en nog nooit zoveel problemen gehad. Stof achter de glasplaat (hoe in hemelsnaam?), hebben 3 keer een monteur over de vloer gehad. Die nemen bijv nooit meer een philips tv. Maakt dat philips direct slecht? Nee, maar geeft wel weer wat er zou kunnen gebeuren.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 18:22

Standeman

Prutser 1e klasse

NMe schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:16:
Verkopers zijn er niet voor jou, verkopers zijn er voor hun werkgever en hun eigen bankrekening. Adviezen over welke producten je moet kopen kun je beter online bij onafhankelijke bronnen opzoeken dan de verkoper zijn praatje laten doen dat je naar huis laat gaan met het model dat hem het meeste oplevert, of dat nu voor jou beter is of niet.
Vroagah waren er nog wel winkel(tje)s met verkopers die je daadwerkelijk goed advies gaven doordat ze verstand van zaken hadden en in principe zelf inhoudelijke vakidioten waren. Kon soms wel uren met zo'n kerel kletsen. Ze waren misschien wel een paar procenten duurder

Maar ja, dergelijke winkeltjes moet je met een vergrootglas zoeken ;(

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:58

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Standeman schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:35:
[...]

Vroagah waren er nog wel winkel(tje)s met verkopers die je daadwerkelijk goed advies gaven doordat ze verstand van zaken hadden en in principe zelf inhoudelijke vakidioten waren. Kon soms wel uren met zo'n kerel kletsen. Ze waren misschien wel een paar procenten duurder

Maar ja, dergelijke winkeltjes moet je met een vergrootglas zoeken ;(
En als je ze vind, kunnen ze vaak niet meer leveren voor een prijs die een beetje interessant is. That's the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 18:54
Mogelijk zijn het inmiddels indianenverhalen, maar toen ik anderhalf jaar geleden aan het kijken was naar een nieuwe TV werd mij in meerdere winkels duurdere Philips afgeraden omdat ze met veel software storingen terugkwamen. Altijd bijzonder dat ze het dan wel verkopen, maar het viel me toen op dat het niet bij alleen de MediaMarkt en BCC werd gezegd.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk om je eigen ervaring en daar moet je dan ook vertrouwen in hebben. Elk toestel kan stuk gaan.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:22
Het is niet alleen Tv's, wilde een samsung SD kaartje halen (32gb) omdat die 16 euro waren, wordt een PNY van 25 euro aangesmeerd en hun beweren hoog en laag dat ze die samsung niet meer hadden. Ik kijk nog niet even om de hoek en ik zie die krengen op een totaal andere plek liggen.

Lekker makkelijk, ik heb wel een klacht ingediend, maar zal wel weer niks mee gedaan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 25-06-2018 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

@r!k schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:59:

Ik dacht dat IPS vuur vrij inhield, aangezien ik er nog nooit heb gehad die in brand stond. :+

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 14:15
Zoals genoemd door anderen alle anderen geven meer winst marges.

Philips rammen ze werkelijk de grond in en ik vind dat eerlijk gezegd niet kunnen.

En de demo's die ze opzetten zijn dan ook van superieur kwaliteit, 1e wat bezoekers zeggen is oooo wat een beeldkwaliteit 😀

Philips had wel een periode dat vooral hun software echt een drama was en bij duurdere tv's konden ze nog wel iets doen met updates maar goedkopere tv's niet.
Gelukkig is dit sinds 2015 echt veel beter geworden.

Overigens ik zocht vorige week een sd card en een meneer vroeg toevallig advies aan een medewerker.
Eerlijk waar hij smeerde de allerduurste Sandisk aan van 64gb met een lul verhaal wat niet eens de moeite waard om te typen.

De Mediamarkt van nu dus.

[ Voor 16% gewijzigd door beezjeh op 25-06-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Er zijn genoeg mensen met slechte ervaringen in de MM, kijk maar naar de shopreviews. Zelf ook een keer mijn vriendin naar de MM gestuurd om een extra Xbox360 controller te kopen. Die hangt met zo'n draadloos ontvangertje aan de PC. Die ontvanger had ik al, ook heel duidelijk aan mijn vriendin uitgelegd dat een gewone 360 controller voldoende was, omdat we al een receiver hadden.
Verkoper van de MM beweerde hoog en laag dat je de "PC versie" nodig had, omdat hij anders niet werkt op PC... (enige verschil is de prijs, en de receiver in de doos)

Dus toen kon mijn vriendin nog een keer heen en weer...

Ook al een keer problemen gehad met garantie op een DOA telefoon. MediaMarkt is een grote tent, met goedkoop personeel. Veel onkunde op de werkvloer is daar normaal.

[ Voor 12% gewijzigd door dragonhaertt op 25-06-2018 16:10 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Mijn schoonouders zijn een paar jaar geleden bij de MM naar buiten gegaan met voor 3500 euro aan tv's: 1x 65" voor de woonkamer, 1x 42" voor de slaapkamer. Toen we dat hoorden, zijn die apparaten linea recta teruggaan. Bij de BCC zijn we daarna op een nettere manier geholpen, we hebben daar een 55" UHD en 42" UHD gekocht voor ruim 1500 euro minder.

Ze zijn nog steeds erg blij hun tv's. Dit was typisch een voorbeeld van een verkoper die de kans greep om onwetende consumenten veel geld uit de zakken te kloppen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosskiss
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-02 14:22
beezjeh schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:09:
Overigens ik zocht vorige week een sd card en een meneer vroeg toevallig advies aan een medewerker.
Eerlijk waar hij smeerde de allerduurste Sandisk aan van 64gb met een lul verhaal wat niet eens de moeite waard om te typen.
Dit. Iemand die ik af en toe hielp met ict-zaken. Is naar de Mediamarkt gegaan met een oud Alcatel toestel met 1gb opslag dat constant vastliep omdat er geen geheugen meer was op het toestel. Kreeg ze een 64gb sd card aangesmeerd omdat ze aangaf graag foto's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Joris748 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:20:
Mijn schoonouders zijn een paar jaar geleden bij de MM naar buiten gegaan met voor 3500 euro aan tv's: 1x 65" voor de woonkamer, 1x 42" voor de slaapkamer. Toen we dat hoorden, zijn die apparaten linea recta teruggaan. Bij de BCC zijn we daarna op een nettere manier geholpen, we hebben daar een 55" UHD en 42" UHD gekocht voor ruim 1500 euro minder.

Ze zijn nog steeds erg blij hun tv's. Dit was typisch een voorbeeld van een verkoper die de kans greep om onwetende consumenten veel geld uit de zakken te kloppen.
Net of BCC beter is. Ze hebben allemaal hun (trucjes)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Je hebt je schoonouders een 10" kleinere TV aangesmeerd en dan zeg je:
Zie je wel, die kleinere is goedkoper? :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:04
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:04:
Hiervoor Sony en Samsung gehad maar deze Philips vind ik toch echt beter en mooier.
Dit is natuurlijk geheel subjectief en kun je eigenlijk niet als algemeen argument gebruiken.
Daarnaast is het over het algemeen ook niet ongebruikelijk dat een nieuw toestel beter is dan een oud(er) toestel.
Buiten dat zijn de meeste toestellen dichtgetimmerd zodat je geen Kodi erop kan zetten. Dat kan met deze twee toestellen wel vanwege Android.
Ook dat is natuurlijk zo subjectief als wat; het gros van de mensen weet of niet wat kodi is of weet er genoeg van om het 'gewoon' op een htpc of AiO te draaien. :)
Ook niet echt ene verkoopargument.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:04:
Hebben meer mensen ervaring dat de Mediamarkt continue Philips afkraakt?
Philips maakt ook geen televisies meer, is allemaal branded Chinees onder licentie! Dus.
Ik geloof dat Funai ze tegenwoordig maakt, dus eigenlijk heb je dan een Funai tv in huis.
Daarom zou ik ook eerder gaan voor een Samsung bijv. die het wel allemaal zelf maakt.

[ Voor 25% gewijzigd door CyberMania op 25-06-2018 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31
2-3 jaar geleden waren de TV's van Philips wel degelijk ruk. Totaal onstabiele software die ze niet in orde kregen. Dat heb ik zelf meegemaakt, en ik heb die TV na een jaar ook gewoon teruggestuurd en geld terug gekregen.

En dat weten die verkopers ook nog wel.
Philips is gewoon vis nog vlees. Niet super in kwaliteit, niet echt goedkoper...
Het enige wat ze nog onderscheidt is de ambilight, maar zo lang gaat dat niet meer duren eer dat patent af loopt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Mijn eerste HD tv was een Philips, ook nog eentje met Ambilight.
Dat zal ergens in 2007 zijn geweest, top ding hoor word niet vaak meer gebruikt maar doet het nog steeds zonder problemen :)

Zo heeft elk merk wel zijn horror verhalen.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy

Ja, het is natuurlijk de schuld van de Mediamarkt dat jouw ouders twee televisies uitkiezen die blijkbaar binnen het budget passen. Waarschijnlijk waren je ouders ook blij geweest met twee modellen van 700,- per stuk. De onwetende consument mag zelf ook best wat onderzoek verrichten alvorens ze dit soort aankopen gaan doen. Als verkoper ben ik er ook achter gekomen dat geld niet voor iedereen dezelfde waarde heeft; er waren genoeg ouders die het niet erg vonden om een nieuwe Macbook Pro aan te schaffen voor kinderen als ze gingen studeren, ook als er andere goedkopere alternatieven zijn.

Ik zeg nu ook niet dat alle verkopers verstand van zake hadden, maar er liepen genoeg mede-Tweakers rond bij ons. Vooral de studenten kunnen je vaak beter helpen dan de fulltime krachten. De studenten zijn minder aan het targetjagen over het algemeen, wetende dat hun carrière hoogstwaarschijnlijk toch niet in de verkoop ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Royenroy schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:17:
[...]

Ja, het is natuurlijk de schuld van de Mediamarkt dat jouw ouders twee televisies uitkiezen die blijkbaar binnen het budget passen. Waarschijnlijk waren je ouders ook blij geweest met twee modellen van 700,- per stuk. De onwetende consument mag zelf ook best wat onderzoek verrichten alvorens ze dit soort aankopen gaan doen. Als verkoper ben ik er ook achter gekomen dat geld niet voor iedereen dezelfde waarde heeft; er waren genoeg ouders die het niet erg vonden om een nieuwe Macbook Pro aan te schaffen voor kinderen als ze gingen studeren, ook als er andere goedkopere alternatieven zijn.

Ik zeg nu ook niet dat alle verkopers verstand van zake hadden, maar er liepen genoeg mede-Tweakers rond bij ons. Vooral de studenten kunnen je vaak beter helpen dan de fulltime krachten. De studenten zijn minder aan het targetjagen over het algemeen, wetende dat hun carrière hoogstwaarschijnlijk toch niet in de verkoop ligt.
Misschien ben ik van de oude stempel, als ik het de taak van een verkoper vind om onwetende consumenten te helpen met hun aankoop. Daarbij hoort soms het advies dat goedkopere alternatieven prima bij de wensen van de klant passen, maar ook dat de klant de wensen bij moet stellen of het budget groter moet maken.

In dit geval zijn mijn schoonouders naar de MM gegaan om TV’s te kopen voor in de woonkamer en in de slaapkamer. Ze hadden geen idee wat een fatsoenlijke TV moest kosten. Ze waren idd onwetend, maar dat vind ik geen reden voor een verkoper om als een jager zijn prooi te bespringen.

[ Voor 9% gewijzigd door Joris748 op 25-06-2018 19:28 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
En als ze dan thuis komen met een laptop van 300,- zijn de poppen ook weer aan het dansen omdat er een traag rotding verkocht is. De verkoper heeft waarschijnlijk geen cent verdient aan de verkoop van die televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Vind iemand het gek? Voor zoveel jobs moet je gestudeerd hebben, en voor in de MediaMarkt te werken moet je nog niet eens een diploma voortgezet onderwijs.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 08:42
Ik ben overigens prima geholpen bij de mediamarkt toen ik een strijkijzer wilde kopen. Heb totaal geen verstand van die dingen, en werd zelfs geadviseerd om een goedkoper model te nemen omdat het duurdere model niet zo heel veel beter was…
Toen ik vroeg waar de verkoper zijn informatie vandaan haalde, zei hij dat hij wel eens zijn eigen blouse streek :+ en dat hij cursus heeft gehad.

Volgens mij is het sterk afhankelijk van welk MediaMarkt filiaal je binnen loopt, en wie je daar tegen komt, of je wel of geen goed advies krijgt.

Overigens zou ik nóóit een Philips TV kopen of aanraden; de software is echt hopeloos: zenders die verdwijnen, EPG die het soms niet doet, TV die spontaan aan gaat, etc. Misschien is dat inmiddels verbeterd, maar vertrouwen komt te voet en gaat te paard…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig zo'n topic. Binnen de kortste keren wordt het een Mediamarkt afzeik topic... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit begint nu meer een MediaMarkt-ervaringen topic te worden, wat we niet willen op het forum. Ervaringen mogen, zoals gewoonlijk, via https://tweakers.net/shopreview/6897/mediamarkt.html gedeeld worden. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.