Goedemorgen,
Sinds gister heb ik een heel vervelend issue met mijn gaming rig.
Zie bijgevoegde video https://youtu.be/JlIwJV_lDHY
Het probleem en wat achtergrond informatie over mijn systeem:
Specs and information;
3x 27inch 75hz 1080p Freesync monitors
3x DP 1.2 cables (2x2M + 1x1M)
Rx580 8gb aorus (stock speeds)
Fx8350 (stock speeds)
16gb ram (stock speeds)
GPU temps rond de 74 degrees on load
CPU temps rond de 55 degrees on load
Probleem deed zich voor wanneer ik 1 monitor vervangen heb wegens een dode pixel. Overigens zijn alle schermen 3 weken geleden besteld dus allemaal 'nieuw'
Sinds het vervangen van dit scherm, deze problemen...
*zaterdagavond nog gegamed met het dodepixel scherm, alles werkte perfect
*zondag alles weer aangezet, toen het flikkeren uit de video.
Het probleem lijkt zich alleen voor te doen in het menu van de game (gister ook in Chrome iets lichtjes opgemerkt). Zodra de game daadwerkelijk start is het hele probleem weg en draait alles soepel op alle schermen. Zodra ik dan weer terug ga naar het menu begint het hele festijn weer. Sluit ik de game af en ga ik naar bureaublad is het ook weer weg.
Wanneer ik 1 single monitor aansluit (center screen) heb ik nergens last van. Zo lijkt het probleem zich dus op alle 3 de schermen voor te doen wanneer het draait in triple screen eyefinity setup.
Wat kan het zijn?! Ik heb geen idee meer wat het kan zijn en weet ook niet waar ik verder moet zoeken/troubleshooten. Misschien een fresh install doen en opnieuw beginnen wegens driver complicaties?
- DP 1.2 kabels defect (zijn net 5 dagen oud, en werkte dus eerst wel goed, na vervangen 1 scherm kwam het probleem...)?
- GPU ineens kapot ?
- Driver complicaties, ook na meedere keren drivers te hebben verwijderd etc.. ?
- PSU wellicht aan het eind van z'n latijn...?
Iemand hier die mij toevallig verder kan helpen?
Sinds gister heb ik een heel vervelend issue met mijn gaming rig.
Zie bijgevoegde video https://youtu.be/JlIwJV_lDHY
Het probleem en wat achtergrond informatie over mijn systeem:
Specs and information;
3x 27inch 75hz 1080p Freesync monitors
3x DP 1.2 cables (2x2M + 1x1M)
Rx580 8gb aorus (stock speeds)
Fx8350 (stock speeds)
16gb ram (stock speeds)
GPU temps rond de 74 degrees on load
CPU temps rond de 55 degrees on load
Probleem deed zich voor wanneer ik 1 monitor vervangen heb wegens een dode pixel. Overigens zijn alle schermen 3 weken geleden besteld dus allemaal 'nieuw'
Sinds het vervangen van dit scherm, deze problemen...
*zaterdagavond nog gegamed met het dodepixel scherm, alles werkte perfect
*zondag alles weer aangezet, toen het flikkeren uit de video.
Het probleem lijkt zich alleen voor te doen in het menu van de game (gister ook in Chrome iets lichtjes opgemerkt). Zodra de game daadwerkelijk start is het hele probleem weg en draait alles soepel op alle schermen. Zodra ik dan weer terug ga naar het menu begint het hele festijn weer. Sluit ik de game af en ga ik naar bureaublad is het ook weer weg.
Wanneer ik 1 single monitor aansluit (center screen) heb ik nergens last van. Zo lijkt het probleem zich dus op alle 3 de schermen voor te doen wanneer het draait in triple screen eyefinity setup.
Wat kan het zijn?! Ik heb geen idee meer wat het kan zijn en weet ook niet waar ik verder moet zoeken/troubleshooten. Misschien een fresh install doen en opnieuw beginnen wegens driver complicaties?
- DP 1.2 kabels defect (zijn net 5 dagen oud, en werkte dus eerst wel goed, na vervangen 1 scherm kwam het probleem...)?
- GPU ineens kapot ?
- Driver complicaties, ook na meedere keren drivers te hebben verwijderd etc.. ?
- PSU wellicht aan het eind van z'n latijn...?
Iemand hier die mij toevallig verder kan helpen?

[ Voor 47% gewijzigd door MichaelJ op 25-06-2018 10:45 . Reden: Vertaling van engelse tekst ;) ]