Flikkerend Scherm problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-10 10:32
Goedemorgen,

Sinds gister heb ik een heel vervelend issue met mijn gaming rig.
Zie bijgevoegde video https://youtu.be/JlIwJV_lDHY

Het probleem en wat achtergrond informatie over mijn systeem:

Specs and information;
3x 27inch 75hz 1080p Freesync monitors
3x DP 1.2 cables (2x2M + 1x1M)
Rx580 8gb aorus (stock speeds)
Fx8350 (stock speeds)
16gb ram (stock speeds)

GPU temps rond de 74 degrees on load
CPU temps rond de 55 degrees on load

Probleem deed zich voor wanneer ik 1 monitor vervangen heb wegens een dode pixel. Overigens zijn alle schermen 3 weken geleden besteld dus allemaal 'nieuw'
Sinds het vervangen van dit scherm, deze problemen...

*zaterdagavond nog gegamed met het dodepixel scherm, alles werkte perfect
*zondag alles weer aangezet, toen het flikkeren uit de video.

Het probleem lijkt zich alleen voor te doen in het menu van de game (gister ook in Chrome iets lichtjes opgemerkt). Zodra de game daadwerkelijk start is het hele probleem weg en draait alles soepel op alle schermen. Zodra ik dan weer terug ga naar het menu begint het hele festijn weer. Sluit ik de game af en ga ik naar bureaublad is het ook weer weg.

Wanneer ik 1 single monitor aansluit (center screen) heb ik nergens last van. Zo lijkt het probleem zich dus op alle 3 de schermen voor te doen wanneer het draait in triple screen eyefinity setup.

Wat kan het zijn?! Ik heb geen idee meer wat het kan zijn en weet ook niet waar ik verder moet zoeken/troubleshooten. Misschien een fresh install doen en opnieuw beginnen wegens driver complicaties?

- DP 1.2 kabels defect (zijn net 5 dagen oud, en werkte dus eerst wel goed, na vervangen 1 scherm kwam het probleem...)?
- GPU ineens kapot ?
- Driver complicaties, ook na meedere keren drivers te hebben verwijderd etc.. ?
- PSU wellicht aan het eind van z'n latijn...?

Iemand hier die mij toevallig verder kan helpen? 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door MichaelJ op 25-06-2018 10:45 . Reden: Vertaling van engelse tekst ;) ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Neem nog even de tijd om de boel te vertalen naar Nederlands, anders krijg je ruzie met de modjes :+

Maar gebeurt het op alle displays? Staan alle displays hetzelfde ingesteld?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

SpamLame

niks

Simpele stappen die je nog nemen kan;
-Schuif de monitoren door, blijft het issue op de zelfde positie (mainscreen, left or right) of verhuist het issue mee (al dan niet na aanduiden in windows wat screen 1 is)?
-Schuif de kabels door
-Heb je de monitor met dode pixel nog, ja zet die eens terug.
-De monitor met issues, probeer die eens alleen (dus de rest disconnected), wat dan?
-De monitor met issues, probeer die in dual (dus de rest disconnected), wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
SpamLame schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:19:
Simpele stappen die je nog nemen kan;
1. Schuif de monitoren door, blijft het issue op de zelfde positie (mainscreen, left or right) of verhuist het issue mee (al dan niet na aanduiden in windows wat screen 1 is)?
2. Schuif de kabels door
3. Heb je de monitor met dode pixel nog, ja zet die eens terug.
4. De monitor met issues, probeer die eens alleen (dus de rest disconnected), wat dan?
5. De monitor met issues, probeer die in dual (dus de rest disconnected), wat dan?
1. Probleem doet zich dus voor op alle monitoren, niet alleen het center display
2. Dit heb ik nog niet geprobeerd, maar dat heeft imo niet veel effect omdat het screen flickering alleen optreed wanneer alles in triple screen setup staat. Doe ik alleen centre display aan heb ik nergens last van.
3. Die heb ik helaas weer terug gestuurd..
4. Zoals hierboven gezegd, geen problemen wanneer alles single screen draait.
5. Dual screen heb ik niet als eyefinity ingesteld gezet, wel met dual screen geprobeerd (dus het 'nieuwste' scherm losgekoppelt) Toen game gedraaid op centre display en toen nergens last van. Maar dan was resolutie dus gewoon 1080p...

Thanks voor je hulp :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Had niet gezien dat de flicker op alle 3 monitoren was.

De kabels kan je nog proberen (moven), verwacht niet dat het iets verhelpt, maar voor het uitsluiten handig.

Wbt je antwoord 5 dus eyefinity met 3 schermen geeft en er is flicker maar dual NON eyefinity is geen flicker?
If true, dan geeft dat al een beetje de richting aan.
Probeer eens eyefinity in dual (als dat kan) en/of triple maar NON-eyefinity.

Geen idee hoe Eyefinity werkt, maar je zou verwachten dat in een werkende setup (ongeacht sw/driver versies) een monitor swap hetzelfde resultaat moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
SpamLame schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:49:
Had niet gezien dat de flicker op alle 3 monitoren was.

De kabels kan je nog proberen (moven), verwacht niet dat het iets verhelpt, maar voor het uitsluiten handig.

Wbt je antwoord 5 dus eyefinity met 3 schermen geeft en er is flicker maar dual NON eyefinity is geen flicker?
If true, dan geeft dat al een beetje de richting aan.
Probeer eens eyefinity in dual (als dat kan) en/of triple maar NON-eyefinity.

Geen idee hoe Eyefinity werkt, maar je zou verwachten dat in een werkende setup (ongeacht sw/driver versies) een monitor swap hetzelfde resultaat moet geven.
Uitsluiten is altijd goed.

Met eyefinity zorg ik er voor dat alle 3 de schermen als 1 scherm functioneren en dus een resolutie van 5760x1080 haalbaar is. Als ik eyefinity niet in stel heb ik 1 game scherm van 1920x1080 en 2 schermen waar bureaublad op te zien is. Eyefinity is AMD bij Nvidia heet het Surround geloof ik.

En inderdaad, je zou verwachten dat een monitor swap (zeker gezien het een identiek scherm is...) geen enkel verschil zou moeten uit maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

MichaelJ schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:56:
[...]

Uitsluiten is altijd goed.

Met eyefinity zorg ik er voor dat alle 3 de schermen als 1 scherm functioneren en dus een resolutie van 5760x1080 haalbaar is. Als ik eyefinity niet in stel heb ik 1 game scherm van 1920x1080 en 2 schermen waar bureaublad op te zien is. Eyefinity is AMD bij Nvidia heet het Surround geloof ik.

En inderdaad, je zou verwachten dat een monitor swap (zeker gezien het een identiek scherm is...) geen enkel verschil zou moeten uit maken.
Als de kabels het verschil niet maken, dan je Eyefinity eens opnieuw instellen.
Pagina: 1