Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-09 15:55
Tweakers,

Een M2 sata SSD van 256 GB is gecrashed. Bij het opstarten vanaf de SSD vraagt de computer om de bitlocker code en gaat vervolgens naar windows recovery die gelijk crashed.

Als ik de SSD als tweede schijf aansluit op een computer zie ik deze niet in windows verkenner, en als 2TB harddrive in schijfbeheer.

Via hirens boot CD zie ik de SSD als een schijf van 1000MB

Dus mijn vraag is: Hoe kun je de bitlocker uitschakelen van een SSD die niet word gezien in windows verkenner. ook niet via manage bde in CMD.

of, hoe kun je de data van een bitlocked m2 sata SSD afhalen?

[ Voor 5% gewijzigd door dm-dutchman op 25-06-2018 10:03 ]

Beste antwoord (via dm-dutchman op 26-06-2018 09:37)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:25

rdejongjr

Gnome

Op de originele machine starten vanaf een installatie medium en op de knietjes hopen dat hij de voorgaande installatie nog ziet, code ingeven en herstellen/data er af plukken.

Wil dat niet, ga dan niet verder klootviolen als de data erg veel waard is, code noteren en naar de data-recovery ermee.

Maar is het terugzetten van je back-up niet makkelijker? :P

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:25

rdejongjr

Gnome

Op de originele machine starten vanaf een installatie medium en op de knietjes hopen dat hij de voorgaande installatie nog ziet, code ingeven en herstellen/data er af plukken.

Wil dat niet, ga dan niet verder klootviolen als de data erg veel waard is, code noteren en naar de data-recovery ermee.

Maar is het terugzetten van je back-up niet makkelijker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-09 15:55
De gebruiker heeft geen backup gemaakt van zijn gegevens, de data is verloren en de ssd is aangemeld voor garantie.

@rdejongjr Bedankt voor je reactie.