Laptop scherm valt uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Dag,

Ik heb ongeveer een maand geleden een splinternieuwe HP laptop gekocht bij de mediamarkt.
Het betreft een HP Pavilion die ik gebruik voor wat simpele dingetjes zoals netflixen, internetten en soms wat word documentjes maken.

Nu is het zo dat sinds vorige week deze laptop telkens spontaan leek uit te vallen. In de zin van: het scherm gaat soms ineens op zwart. De laptop lijkt dan nog wel aan te staan (je hoort de fan blazen en het lampje van aan/uit blijft branden.

Ik ben er mee terug gegaan naar de mediamarkt en daar zeggen ze dat ik 2 weken de tijd had, maar dat deze nu buiten de garantie valt. Ze hebben hem vervolgens opgestuurd naar HP en deze hebben hem terug gezet naar de basisinstellingen.

Ik heb zojuist de laptop opnieuw opgestart en de configuratie doorlopen, maar binnen 3 minuten viel de laptop weer op zwart.
Dit gebeurd wanneer ik hem aan de lader heb, maar ook wanneer ik hem zonder oplader gebruik.

Wat een ellende... Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Beste antwoord (via Yogibeer op 25-06-2018 09:48)

• stijnb1234
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-09 09:40
Yogibeer schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:27:
Bedankt voor je reactie.

Ga ik doen! Echter merk ik niet dat hij heel warm word. Toch best vreemd, maar wie weet is dat de oplossing.
Probeer ook even alle drivers te updaten. Het kan zijn dat er een driverfout is.

Welke HP laptop is het precies?

[ Voor 5% gewijzigd door stijnb1234 op 25-06-2018 09:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnb1234
Heb je al een apart scherm geprobeerd? Of bijvoorbeeld een tv.
Als hij gewoon werkt dan is het iets met het scherm.
Als het scherm ook niet werkt dan is het waarschijnlijk een ander onderdeel, zoals het moederbord.

[ Voor 93% gewijzigd door stijnb1234 op 25-06-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Nee, dat nog niet.

Wat ik nu wel zie is dat HP Coolsense aan staat. Eens kijken wat het doet als ik die uit zet.
Misschien sluit de laptop zich af vanwege temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnb1234
Yogibeer schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:11:
Nee, dat nog niet.

Wat ik nu wel zie is dat HP Coolsense aan staat. Eens kijken wat het doet als ik die uit zet.
Misschien sluit de laptop zich af vanwege temperatuur?
Dat zou kunnen. Kijk eens met een programma zoals CPU-Z en GPU-Z naar de temperaturen. Als die te hoog zijn, dan zou het kunnen dat hij daardoor uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Bedankt voor je reactie.

Ga ik doen! Echter merk ik niet dat hij heel warm word. Toch best vreemd, maar wie weet is dat de oplossing.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• stijnb1234
Yogibeer schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:27:
Bedankt voor je reactie.

Probeer ook even alle drivers te updaten. Het kan zijn dat er een driverfout is.

Welke HP laptop is het precies?

[ Voor 5% gewijzigd door stijnb1234 op 25-06-2018 09:29 ]

Pagina: 1