Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze computer zal allereerst worden ingezet om Unifi Video te draaien voor een drietal camera's (later uit te breiden tot 6) Daarnaast wil ik mijn Unifi Controller erop draaien.
In de toekomst wil ik hem ook gebruiken als HTPC/Download PC/NAS
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefste ben ik voor ongeveer €350,- klaar. Dit is exclusief kast en Windows 10 Pro licentie
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een oude processorkoeler die ik kan gebruiken voor een 1151 socket.
Verder heb ik al een kast op de kop getikt via V&A:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik voor het NVR/Unifi gedeelte de PC aardig op orde heb.
De SSD is om Windows te draaien, en ik heb een WD Purple voor de recording van de camera's.
Schijven voor het HTPC/NAS gedeelte wil ik nu nog niet aanschaffen.
Ik twijfel met name over het moederbord en de processor. Qua prijs is mijn huidige selectie erg gunstig, maar ik betwijfel of deze genoeg performance heeft voor gebruik als HTPC/NAS.
Ik heb een Apple TV staan thuis, en zal dan ook het liefste via dit apparaat evt films/series kijken in de toekomst.
Verder heb ik in de kast ruimte voor 6 schijven, maar heeft het moederbord wat ik nu heb gekozen maar 4 SATA poorten. Dit met name om het budget een beetje in de hand te houden. Een bord met 6 is fors duurder op dit formaat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig nu naar een Intel processor, maar met de nieuwste generatie AMD heb ik ook wel goede ervaringen. Die AM4 bordjes zijn alleen fors duurder dan de (wat oudere) 1151 bordjes.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet niet al teveel stroom verbruiken, want hij gaat 24/7 draaien. Enigszins stil is prettig, maar hij komt niet in de woonkamer, dus geruisloos hoeft ook weer niet.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd of de keuze voor deze processor en dit moederbord een goede is mbt wat ik met deze computer wil gaan doen. Verder kan ik natuurlijk altijd iets over het hoofd hebben gezien in de rest van de onderdelen, dan hoor ik dit graag!
Deze computer zal allereerst worden ingezet om Unifi Video te draaien voor een drietal camera's (later uit te breiden tot 6) Daarnaast wil ik mijn Unifi Controller erop draaien.
In de toekomst wil ik hem ook gebruiken als HTPC/Download PC/NAS
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefste ben ik voor ongeveer €350,- klaar. Dit is exclusief kast en Windows 10 Pro licentie
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een oude processorkoeler die ik kan gebruiken voor een 1151 socket.
Verder heb ik al een kast op de kop getikt via V&A:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 75,50 | € 75,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 75,50 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik voor het NVR/Unifi gedeelte de PC aardig op orde heb.
De SSD is om Windows te draaien, en ik heb een WD Purple voor de recording van de camera's.
Schijven voor het HTPC/NAS gedeelte wil ik nu nog niet aanschaffen.
Ik twijfel met name over het moederbord en de processor. Qua prijs is mijn huidige selectie erg gunstig, maar ik betwijfel of deze genoeg performance heeft voor gebruik als HTPC/NAS.
Ik heb een Apple TV staan thuis, en zal dan ook het liefste via dit apparaat evt films/series kijken in de toekomst.
Verder heb ik in de kast ruimte voor 6 schijven, maar heeft het moederbord wat ik nu heb gekozen maar 4 SATA poorten. Dit met name om het budget een beetje in de hand te houden. Een bord met 6 is fors duurder op dit formaat.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Pentium G4560 Boxed | € 51,- | € 51,- |
1 | ASRock H110M-ITX | € 56,46 | € 56,46 |
1 | WD Purple (2017), 2TB | € 64,13 | € 64,13 |
1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS4G4D26BFSB | € 44,50 | € 44,50 |
1 | Corsair VS450 (2018) | € 36,45 | € 36,45 |
1 | WD Green SSD 2,5" (WDS120G2G0A) 120GB | € 33,- | € 33,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 285,54 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig nu naar een Intel processor, maar met de nieuwste generatie AMD heb ik ook wel goede ervaringen. Die AM4 bordjes zijn alleen fors duurder dan de (wat oudere) 1151 bordjes.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet niet al teveel stroom verbruiken, want hij gaat 24/7 draaien. Enigszins stil is prettig, maar hij komt niet in de woonkamer, dus geruisloos hoeft ook weer niet.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd of de keuze voor deze processor en dit moederbord een goede is mbt wat ik met deze computer wil gaan doen. Verder kan ik natuurlijk altijd iets over het hoofd hebben gezien in de rest van de onderdelen, dan hoor ik dit graag!