ik heb een p1 200 mmx, type sl27j, hij is volgens mij gelockt, kan ik die op geen enkele andere manier sneller instellen (behalve de bussnelheid verhogen dan) ?
Verwijderd
Ha, dat heb ik ook. Krijg mijn P75 niet sneller dan 75MHz, wel langzamer. Die van mijn broerje kreeg ik op max 90 MHz, en mijn Pentium 100 bakken kreeg ik niet sneller dan 100MHz, en wederom wel langzamer. Een van die P100's had vroeger een 75MHz CPU (die ook niet sneller wou). Maar na een major upgrade liep ie op 100. Die oude 75 is naar mijn broertje gegaan (die had nog een mobo) en daar loopt ie op 90 MHz. Snap jij hem of wordt ik nou gek?
zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi
ik haat dit soort topics
SLOTJUH!!!!!!!!!
ik haat dit soort topics
SLOTJUH!!!!!!!!!
Sommige mmx'jes zijn naar boven gelocked. (3.5x kan dus niet in jouw geval). Je kan wel naar bedenken multiplieren, dus als je een Super Socket 7 zou hebben, zou je 2.5x100 kunnen proberen (en sowieso 2x100).
En ik haat mensen die de hele dag niets beters te doen hebben dan roepen om slotjes.ik haat dit soort topics
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
en ik haat mensen die dit soort topics nog goedkeuren ook.
Ik zal het ff herhalen voor de mensen hier die niet zo op de hoogte zijn van overclocken.
unlocken kan je alleen met een AMD duron of Thunderbird (en de slot 1 p3's maar die laat ik buiten beschouwing). Dit doe je door de L1 bruggen te verbinden met bijvoorbeeld een potlood-streepje.
Bij p1's kan je alleen de FSB verhogen en bij de oude moet je zelfs de jumpers verzetten op het moederbord om daarom de UITGEGEVEN snelheden in te stellen. En dus geen p1 140 mhz, maar een 133 of een 150.
Ik zal het ff herhalen voor de mensen hier die niet zo op de hoogte zijn van overclocken.
unlocken kan je alleen met een AMD duron of Thunderbird (en de slot 1 p3's maar die laat ik buiten beschouwing). Dit doe je door de L1 bruggen te verbinden met bijvoorbeeld een potlood-streepje.
Bij p1's kan je alleen de FSB verhogen en bij de oude moet je zelfs de jumpers verzetten op het moederbord om daarom de UITGEGEVEN snelheden in te stellen. En dus geen p1 140 mhz, maar een 133 of een 150.
Verwijderd
En bedankt! Loop toch niet zo te zeuren om slotjes, als een mod vindt dat er een slot op moet doet ie het heus wel. Ook wel als jij er niet om vraagt.en ik haat mensen die dit soort topics nog goedkeuren ook.
k, ik geef het niet graag toe maar je hebt gelijk.
Ik kap met het gezeur.
Ik kap met het gezeur.
epsilon heeft in ieder geval gelijk dat dit topic nooit in DOC hoort, hoogstens in PM (&G), maar zelfs daar vind ik dat het wel op te zoeken is, en geen topic voor geopend hoeft te worden.
Het schijnt ook dat je buiten GoT kan zoeken, zo heeft THG alle oude reviews nog staan, zo ook: The Overclocking Guide
Waarbij dit als 'hoofdstuk' staat: Overclocking the Intel Pentium
Het schijnt ook dat je buiten GoT kan zoeken, zo heeft THG alle oude reviews nog staan, zo ook: The Overclocking Guide
Waarbij dit als 'hoofdstuk' staat: Overclocking the Intel Pentium
Als jij mij kan vertellen hoe ik een SLOT 1 P3 kan unlocken zou ik je eeuwig dankbaar zijn...Volgens mij bedoel je iets anders.
Op dinsdag 17 juli 2001 14:16 schreef epsilon het volgende:
zou het niet kunnen dat Intel voor de 100 oorspronkelijk 2x50 in gedachten had?
Maar goed, dit doet me denken aan mijn oude P75. Ik had 1 van de allereerste (kwam uit een hele oude gekregen Escom
). Brakke Intel moederplank was stuk, dus had ik op de HCC dagen een leuke (voornamelijke goedkope) vervanging gekocht. Maximaal gedocumenteerde instelbare FSB hiermee was 75 MHz, dus na overklokken lieptie (voltage standaard) op 112,5 MHz. FF wat andere jumpersettings geprobeerd, en de 83 MHz instelling gevonden. Hoera, 124 MHz!
Helaas werd het systeempje bij extreme hitte (ik had een zolderkamer, dus dat werd wel een graadje of 30+) wat instabiel. Waren gegeugenerrors, aangezien bij normale kamertemperatuur geen problemen optraden, de het proccie nieteens heet werd (onderkant van het koellertje niet eens handwarm).
Kwam er later achter dat EDO maar gespect is tot 66 MHz, en dat als je goede hebt 75 MHz mogelijk is. Geloof dat het siemens spul was.... Uiteindelijk bakje verkocht (wel weer even teruggeklokt naar 1,5x75 voor de stabiliteit), en voor zo ver ik weet draait tie nu nog steeds.
<toevoeging>
Oh, ja, door de 83 MHz FSB was hij nog sneller dan de P133 van mijn pa ook
</toevoeging>
Maar goed, dit doet me denken aan mijn oude P75. Ik had 1 van de allereerste (kwam uit een hele oude gekregen Escom
Helaas werd het systeempje bij extreme hitte (ik had een zolderkamer, dus dat werd wel een graadje of 30+) wat instabiel. Waren gegeugenerrors, aangezien bij normale kamertemperatuur geen problemen optraden, de het proccie nieteens heet werd (onderkant van het koellertje niet eens handwarm).
Kwam er later achter dat EDO maar gespect is tot 66 MHz, en dat als je goede hebt 75 MHz mogelijk is. Geloof dat het siemens spul was.... Uiteindelijk bakje verkocht (wel weer even teruggeklokt naar 1,5x75 voor de stabiliteit), en voor zo ver ik weet draait tie nu nog steeds.
<toevoeging>
Oh, ja, door de 83 MHz FSB was hij nog sneller dan de P133 van mijn pa ook
</toevoeging>
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
oh ja, met een goldfingerdevice kan je de MP veranderen.Op dinsdag 17 juli 2001 14:48 schreef Razkin het volgende:
Als jij mij kan vertellen hoe ik een SLOT 1 P3 kan unlocken zou ik je eeuwig dankbaar zijn...Volgens mij bedoel je iets anders.
[..]
Nee dat is een Slot A Athlon.Op dinsdag 17 juli 2001 17:31 schreef epsilon het volgende:
[..]
oh ja, met een goldfingerdevice kan je de MP veranderen.
Ik heb hier nog een P75 liggen die op 133 loopt! was ik toen ff blij zeg die p133jes waren toen 1400 piek ahah ik draaide de zelfde snelheid alvoor de 100Mhz versie uitwas
niks
Verwijderd
jij mag dit wel en ik mag dit:Op dinsdag 17 juli 2001 17:38 schreef VlasBaard het volgende:
[..]
Nee dat is een Slot A Athlon.
niet
doe er iets aan admin
volgens mij klopt hier niet veel van.Op dinsdag 17 juli 2001 14:16 schreef epsilon het volgende:
ZIe mijn signature. Jij hebt een vies plaatje, ik niet
mmmm de 486 kun je ookoverclocken en de cyrix 6x86 kun je overklocken en ik dacht de amd K5 en K6 ook de k6-2 heeft mijn maat overgeclocket (en nu is ie kapoten ik haat mensen die dit soort topics nog goedkeuren ook.
AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |
Verwijderd
DAMN die is goedOp donderdag 19 juli 2001 21:20 schreef VlasBaard het volgende:
ZIe mijn signature. Jij hebt een vies plaatje, ik niet
Verwijderd
De multiplierlock is er pas opgekomen bij de p2's. er zijn zelf nog p2's zonder lock.
Dus de p1 en de pMMX kan je overclocken dmv de multiplier.
Erm, niet helemaal- Intel is pas bij de Deschutes PII echt consequent geweest De eerste multiplier gelockte Intel chip was de P54C 133 (non-MMX), althans in sommige versies. De P54C 150-200 waren meestal niet gelockt. De meeste P55C (MMX chips) waren gelockt, vooral de 200 is berucht.Op donderdag 19 juli 2001 22:30 schreef MrK het volgende:
De multiplierlock is er pas opgekomen bij de p2's. er zijn zelf nog p2's zonder lock.
Voorzover ik weet was de PPro nooit gelockt, en idd, veel Klamath (66MHz FSB) PIIs waren ook lock-vrij.
Maar goed, die P200MMX is hoogstwaarschijnlijk (net zoals de mijne) gelockt. Wat betreft de P75 miserie- dat is gewoon dat het een hele oude brakke was- hij had op 2x50=100 gekund als de temperatuur niet veel te hoog was geworden. Bovendien is 2x50 slomer dan 1.5x60 (laat staan 1.5x66), dus bij een P75 heeft het weinig zin aan de multiplier te sleutelen.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Unlockte Pentiums 2... Ik had een Pentium 2 -233 Mhz... en een Intel moederbord.. Wat houdt dat in ?? Nou, fsb tot 66 Mhz.. dus ik proberen de multiplier te veranderen... toen liep tie opeens op 300 Mhz...
Andere processors uit de zelfde serie (Pc's) deden het geen van allen..
.............gewoon verkocht als een P2-300....
Andere processors uit de zelfde serie (Pc's) deden het geen van allen..
.............gewoon verkocht als een P2-300....
Pagina: 1