Audio streamen in auto?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• s_amoraal87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 14:43
Hallo,

Ik heb net een nieuwe auto uit 2006.
Er zit bluetooth op als functie. Deze krijg ik alleen aan de praat voor telefoongesprekken. Ik heb geen aux aansluiting.
Is het mogelijk om een verbinding te (laten) leggen tussen het systeem van de telefoongesprekkem en het systeem waarlangs ik audio kan streamen (via bluetooth)?

Ik heb wel eens met een fm transmitter (via 12v aansluiting en 3,5mm jack) gewerkt maar die kwaliteit was slecht. Mogelijk dat iemand anders andere ervaringen heeft met andere fm transmitters?

Mijn voorkeur gaat uit om het via de eerste mogelijkheid te regelen omdat ik denk dat de kwaliteit dan het beste is.

Bedankt voor het meedenken!

Groeten, Simon

Alle reacties

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Belangrijkste vraag is, welke auto is het en wat voor radio zit erin? :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• s_amoraal87

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je (herhaaldelijk) op de "mode" knop drukt, komt er dan ook iets van AUX of Bluetooth of USB of SD-card voorbij?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Nee, die heeft geen a2dp.

Kan wel met een app, maar is MONO audio in bar slechte kwaliteit.

Wat je wel kan doen in die laguna is de CD wisselaar (als die er al in zit) verwisselen voor een aux interface, zijn ook kastjes met USB en SD card die je kan gebruiken.

Je verliest dan wel je wisselaarfunctionaliteit. Als je geen wisselaar hebt is dat geen probleem natuurlijk.

• s_amoraal87
Die wisselaar kan me gestolen worden als ik kan streamen;)
Enig idee wat de kosten zijn voor het laten verwisselen van de interface?

Bedankt voor jullie moeite!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 14:29

cdoens

Peugeot-gek

Je hebt kastjes, bijvoorbeeld van Yatour. Dan heb je het over een kastje van rond de 60 a 70 euro. Komen misschien nog wat extra kabeltjes bij. Ik lees uit je opmerking dat de CD wisselaar al aanwezig is, dus zou de dealer de poort ook niet vrij hoeven te geven in de computer van de radio. Dat scheelt weer wat kosten.

Kastje kan je zelf wel inbouwen. Zit meestal een duidelijke beschrijving bij

[ Voor 11% gewijzigd door cdoens op 24-06-2018 22:12 ]

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

cdoens schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:12:
Je hebt kastjes, bijvoorbeeld van Yatour. Dan heb je het over een kastje van rond de 60 a 70 euro. Komen misschien nog wat extra kabeltjes bij. Ik lees uit je opmerking dat de CD wisselaar al aanwezig is, dus zou de dealer de poort ook niet vrij hoeven te geven in de computer van de radio. Dat scheelt weer wat kosten.

Kastje kan je zelf wel inbouwen. Zit meestal een duidelijke beschrijving bij
Ik zit net te kijken op de website van Dension en als ik zoek op Bluetooth voor de Renault laguna van 2005 tot 2007 zie ik deze staan:

https://www.dension.com/a...ateway-lite-bt#car-brands

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 14:29

cdoens

Peugeot-gek

Die is al weer bijna 2 keer zo duur als een Yatour. Ik ken echter niet het kwaliteitsverschil tussen de 2 merken. Ik heb een Parrot carkit die al deze functies voor audio ook overneemt maar ik begrijp dat de TS al BT op de radio heeft voor de telefoon. Dan zou dat dubbelop zijn.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• s_amoraal87
Ik zal eens onderzoek doen naar de verschillende kastjes.
Begrijp ik het goed dat zo'n parrot carkit ook een optie zou zijn? Dan moet je alleen ook een vergelijkbare installatie uitvoeren? Het nadeel is dat je dan nóg een accessoire in je auto hebt.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

In elk geval geen oplossing met FM-zender/bluetooth. Ik heb goede dingen over yatour gehoord.

Zelf de Riodmi S3 oid en hoewel het 1 van de betere schijnt te zijn vind ik de geluidskwaliteit tegenvallen qua helderheid en ook het afstemmen op een bruikbare frequentie is vrij lastig.

Van de parrot kits heb ik vaak gehoord dat de geluidskwaliteit ook beter kan voor muziek overigens.

[ Voor 15% gewijzigd door Daniel36 op 24-06-2018 22:46 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zo'n Parrot heeft een eigen (klasse D) versterkerje, als je een beetje een deftige radio in je auto hebt zitten is dat een slechte keuze.
Beter zou zijn om zoals geopperd, voor iets van een Yatour of GROM te gaan, of een merkloze China variant van AliExpress (had zoiets in mijn oude Avensis gebouwd, kostte maar 30 euro, dan heb je bluetooth, aux en USB mogelijkheden)

Vaak bu'j te bang!

• s_amoraal87
Zoiets?
http://s.aliexpress.com/auErIVnI

Ze geven 12 pins aan of ISO, welke moet ik dan hebben?

• pretpik
  • Laatst online: 11:37

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

s_amoraal87 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:00:
Zoiets?
http://s.aliexpress.com/auErIVnI

Ze geven 12 pins aan of ISO, welke moet ik dan hebben?
Nee, dit is gewoon een China autoradio zonder versterker.
Je hebt zoiets nodig als @pretpik post, alleen vaak kan je een vergelijkbaar merkloos kastje ook uit China halen

Vaak bu'j te bang!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-11 17:16
Dit is een Carminat Communication and Navigation apparaat. Met de Renault CLIP kan je op de versterker hiervan gewoon een AUX aansluiting activeren. Kabeltje aansluiten en klaar. Yatour etc heb je niet nodig.

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 19:03
s_amoraal87 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:28:
Ik heb wel eens met een fm transmitter (via 12v aansluiting en 3,5mm jack) gewerkt maar die kwaliteit was slecht. Mogelijk dat iemand anders andere ervaringen heeft met andere fm transmitters?
De kastjes die hierboven genoemd staan zijn natuurlijk een veel nettere oplossing dan een FM transmitter.
Mocht je om wat voor reden dan ook toch nog een FM transmitter willen overwegen dan kan ik de Roidmi 2S van harte aanbevelen (3S is de nieuwere versie die in meer auto's past).

De bouwkwaliteit is uitstekend en over het geluid ben ik ook tevreden. Soms rij je een gebied in waarin een radiostation "in jouw frequentie" zit, en dan ruist hij een beetje, maar in 99,9% van de gevallen kun je 1 frequentie aanhouden.
De app die erbij zit is ook prima.
Ik denk wel dat je je carkit mogelijkheden verliest als je via Bluetooth er verbinding mee maakt.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:45

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

-tom-562 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:25:
[...]

Nee, dit is gewoon een China autoradio zonder versterker.
Je hebt zoiets nodig als @pretpik post, alleen vaak kan je een vergelijkbaar merkloos kastje ook uit China halen
Volgens de specs zou er een 4 x 60W versterker inzitten. Nu zal dat sowieso nooit het geval zijn (4 x 10W is reëler) en de kwaliteit zal echt lik-me-vestje zijn. Dit soort radio's zou ik persoonlijk echt links laten liggen.

@s_amoraal87
Je vragen zijn van een bijzonder basaal niveau die doorgaans met een simpele zoekactie wel te beantwoorden zijn. Je topic-start is ook erg mager, essentiële info zoals over welke auto we het hebben en welk audio-systeem, ontbreekt en moest eerst naar gevraagd worden.

Let hier in het vervolg op, als je een nieuw topic start staan er hints om je te helpen een goede startpost te maken, gebruik deze hints en tips ook.

Inmiddels zijn de belangrijkste punten wel aangevuld en kan het topic open blijven, maar let hier in het vervolg wel op.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Dit is ook iets dat ik tegenkom als optie, je moet dan alleen je wisselaar opofferen.
https://www.bas-cbe.nl/We...-functie-&-AUX-optie.html

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Voor 62 euro ben je klaar
http://www.carinterface.n...ult-autoradios_ytm06-ren8

Ik heb zelf een Fiat Grande Punto en ook hier heb ik een yatour ingezet omdat mijn OEM radio drie keer niets was. Er zit ruimte voor een SD en USB en AUX aan en ik gebruik alleen de AUX functie. Werkt prima.
Dit is plug en play (tenminste was op mijn Punto zo) ding word herkent als een CD wisselaar.

Je kan er een Bluetooth versie aanhangen. Die is wat duurder:
http://www.carinterface.n...lt-autoradios_yt-bta-ren8

[ Voor 18% gewijzigd door Mrjraider op 26-06-2018 07:33 ]

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-11 09:20
Als ik de foto van TS bekijk en de site van Yatour geraadpleegd dan past de Yatour toch niet?
"Past niet op CABASSE AUDITORIUM TRONIC met rechte sleufjes voor ontgrendeling"

Life is too short to drive boring cars

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-11 17:16
Nee, de enige oplossing is die die ik genoemd heb. Alle Yatours etc zijn voor de standaard tuner list/update list radio’s
Pagina: 1