One connect box icm ziggo horizon mediabox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Hi, ik overweeg een Samsung qled tv, waar je een one connect box (ocb) bij krijgt. Verkoper van mediamarkt zegt dat er een IR blaster inzit waar je de horizon mediabox (hmb) van ziggo mee kunt bedienen, zodat je alleen de samsung remote nodig hebt voor de meeste acties op je hbm.

Deze stelling heb ik ook voorgelegd aan een coolblue medewerker en deze zegt dat dit niet klopt, dat de ocb alleen voor kabels is en dat andersom de tv wel door de afstandsbediening van de hmb aan te sturen is, op de smart TV functies na.

Dit is tegenstrijdig en vroeg me af of er hier gebruikers zijn met de combinatie ocb hmb die mij kunnen vertellen wat er nu wel en niet kan.

Bedankt!

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 25-06 14:47
Klopt niet helemaal, omdat de horizon box een RF signaal nodig heeft voor sommige commando’s.

Ik heb een harmony hub die hetzelfde kunstje doet via IR, maar niet alle opties van de HB werken feilloos. Prima werkbaar overigens met en harmony hub.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 24-06-2018 19:58 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
Oké, dus je zou moeten kunnen zappen met de Samsung remote? Dat is het meest essentiële. TV gids enzo zou leuk zijn, maar dat zal dan wel niet werken, of wel?

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 25-06 14:47
Zappen werkt idd met de Harmony hub. Je kunt ook het menu van de HB benaderen en vanuit daar de tv gids om op te nemen, kanalen te selecteren etc. De tv gids knop werkt inderdaad niet, want die commando wordt via RF verzonden aan de HB.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 12:15
Dr_Dirk schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:10:
Oké, dus je zou moeten kunnen zappen met de Samsung remote? Dat is het meest essentiële. TV gids enzo zou leuk zijn, maar dat zal dan wel niet werken, of wel?
Ik heb geen idee of een horizon met HDMI-CEC werkt (ik lees verhalen dat het zou moeten werken maar helaas niet altijd werkt)
Dan zou het namelijk gewoon kunnen werken met de afstandsbediening van je TV.
Ik heb helaas geen horizon box om het te testen voor je op de QLED, ik gebruik een CI+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
Thanks, maar dat is de harmony box, de vraag ging over de ocb. Of gaan we er vanuit dat die identiek werken?

Curiousity is a bitch

Pagina: 1