2e videokaart probs

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25
Ik heb sinds kort een 2e videokaart in m'n pc gezet, dat werkt goed.

Als ik nu een spel wil gaan doen, (bijv HL)
dan kan ik geen OPENGL meer kiezen, ja het kan wel, maar dan speel ik op het simpele kaartje, = 4mb, en ik wil op m'n GeForce spelen, die ook onder OPENGL draait.

Hoe kan ik dit fixen..

Er is toch een progje om te kiezen welke videokaart je wilt gebruiken??

Thnx

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Tsja, er is bv. wel een Glideswitcher... dus zou dat er zeker ook voor OpenGL moeten zijn... Ik heb net effe gekeken op www.3dfiles.com , maar daar kan ik alleen die Glideswitcher vinden, sorry...

Als ik iets gevonden heb laat ik het je weten... :)

Suc6!

• Hoyden
Ik kan alleen op direct3d spelen, en ik wil op opengl met geforce spelen, ik moet dat dus ergens kunnen selecteren, of een progje!!

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als ik het goed begrijp wordt je PCI videokaart als primary gezien en je GeForce als secondary videokaart gezien. Welke als primary en welke als secondary gebruikt wordt kun je zien. Op het moment dat je je pc aanzet en je de bios gegevens in beeld krijgt is de monitor waarop die gegevens staan je primary.

Het progje dat jij wilt heet BIOS. In je BIOS kun je als het goed is instellen:

Primary display -> PCI of AGP. Op AGP zetten dus.

Als het goed is

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Noodoplossing: als je in windows de optie 'expand desktop on this monitor' uitschakeld dan pakt ie automatisch je geforce

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Hoyden
GeForce wordt wel herkend als Primary, alleen in opengl pakt bijv. HL (waar je niet je videokaart kunt kiezen, alleen de modus, dus direct3d of opengl in tegenstelling tot bijv. fifa2000 waarin je kunt kiezen welke videokaart je wilt gebruiken) de pci videokaart.
Dat moet dus niet.
Ik zal eens proberen de optie desktop uitbreiden naar monitor o.i.d uit te schakelen..

more soon..
Pagina: 1