Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:08
Naar aanleiding van een vraag van een medetweaker in het LG oled topic plaats ik nu ook hier maar even een vraag, gezien dat topic eigenlijk niet echt de juiste plek is.

Iemand enig idee waar dit probleem door komt en hoe het te verhelpen is?
AjaxArena schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:41:
[...]

Ah, verschil kende ik nog niet. Wat ik dan toch niet begrijp is dat hetgeen wat je noemt eigenlijk constant zou moeten gebeuren. Als je er goed op let. Hetgeen waar ik last heb komt eens in de zoveel minuten. Dat houdt dan 1-2 seconden aan en best te omschrijven alsof de spelers in de stroop lopen, zo vertraagd lijkt het even en vervolgens weer "los". Iets wat overigens helemaal niet voorkomt bij bijvoorbeeld het kijken van een film via mediaplayer of kijken van Netflix. Het gebeurt alleen bij tv kijken (ci+ module, 1080i).

Om niet helemaal off topic te gaan ben ik dus benieuwd of dit iets is wat je bij een C8 kan gaan verwachten. Het lijkt me namelijk sterk...

[...]

Ik heb dan of pech of het is een ander probleem :p
Bij mijn net nieuwe UE50MU6100 ervaar ik hetzelfde probleem bij digitale tv kijken. Ik kijk ook via CI+ module van Ziggo. Met de Auto Motion Plus setting aan (Auto of Custom, maakt voor het probleem niet uit) heb ik inderdaad ook bij wisselende beelden dat regelmatig het beeld 'lagt'. Na een paar seconden is het dan weer soepel. En even later 'lagt' het weer en dan weer soepel.
Bij het kijken van films en op Netflix heb ik het probleem niet met Auto Motion Plus aan. Het enige wat lijkt te helpen is om de Auto Motion bij tv kijken uit te zetten. Weet iemand wat dit kan zijn en of er toch een manier is om wel met Auto Motion aan tv te kunnen kijken zonder de lag?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:32
Zet hem eens op de 'film' stand?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Bedoel je dan de 'picture mode' op film of bij de 'film mode instelling' film1 of film2?

Die film1 en film2 setting heb ik al een geprobeerd. Dit leek toen geen effect te hebben.
En picture mode film vind ik er niet zo mooi uitzien voor regulier tv kijken, die heb ik dus op standaard. Maar dit zorgt dan dus misschien voor het probleem? Ik zie niet precies in hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:24
Klinkt als het probleem dat al jaren speelt bij de KS serie uit 2016 in combinatie met CI+ van Ziggo (wat ik zelf ondervonden heb bij de ks9000 die ik getest heb).
Daar is ergens een oud topic van hier.

Zover ik begrijp wordt het veroorzaakt door de tv die het 1080i signaal van Ziggo omzet naar 1080p. Bij een losse decoder speelt dit niet.

Ben bang dat je er weinig aan kan doen en dat Samsung het ook niet opgelost krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door Arjant2 op 24-06-2018 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Dus als ik bij Ziggo mijn CI+ kaart inwissel voor een losse decoder zou het verholpen moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Hangt ervan af welke decoder je neemt.
Het gaat erom dat niet de tv maar de decor het signaal omzet van 1080i naar 1080p.

Alleen de horizon box heeft deze optie.
Doet dus 1080p.

Standaard humax kastje gaat tot 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:55
De C7140 heeft ook een meer dan uitstekende deïnterlacer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Dus als de decoder het signaal 1080i laat, blijft het probleem gewoon aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:55
Dat is de aanname van Arjant2, of dat ook echt zo is durf in niet te zeggen. Vroeger had ik een LE40C750 met CI+, en daar had ik geen last met rare verstoringen, maar dat is alweer een paar generaties geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:24
Mijn 2013 F7000 had er ook geen problemen mee. Maar als je zoekt op micro stutter hier op tweakers vind je ook meerdere mensen met die issues.
Pagina: 1