Naar aanleiding van een vraag van een medetweaker in het LG oled topic plaats ik nu ook hier maar even een vraag, gezien dat topic eigenlijk niet echt de juiste plek is.
Iemand enig idee waar dit probleem door komt en hoe het te verhelpen is?
Bij het kijken van films en op Netflix heb ik het probleem niet met Auto Motion Plus aan. Het enige wat lijkt te helpen is om de Auto Motion bij tv kijken uit te zetten. Weet iemand wat dit kan zijn en of er toch een manier is om wel met Auto Motion aan tv te kunnen kijken zonder de lag?
Iemand enig idee waar dit probleem door komt en hoe het te verhelpen is?
Bij mijn net nieuwe UE50MU6100 ervaar ik hetzelfde probleem bij digitale tv kijken. Ik kijk ook via CI+ module van Ziggo. Met de Auto Motion Plus setting aan (Auto of Custom, maakt voor het probleem niet uit) heb ik inderdaad ook bij wisselende beelden dat regelmatig het beeld 'lagt'. Na een paar seconden is het dan weer soepel. En even later 'lagt' het weer en dan weer soepel.AjaxArena schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:41:
[...]
Ah, verschil kende ik nog niet. Wat ik dan toch niet begrijp is dat hetgeen wat je noemt eigenlijk constant zou moeten gebeuren. Als je er goed op let. Hetgeen waar ik last heb komt eens in de zoveel minuten. Dat houdt dan 1-2 seconden aan en best te omschrijven alsof de spelers in de stroop lopen, zo vertraagd lijkt het even en vervolgens weer "los". Iets wat overigens helemaal niet voorkomt bij bijvoorbeeld het kijken van een film via mediaplayer of kijken van Netflix. Het gebeurt alleen bij tv kijken (ci+ module, 1080i).
Om niet helemaal off topic te gaan ben ik dus benieuwd of dit iets is wat je bij een C8 kan gaan verwachten. Het lijkt me namelijk sterk...
[...]
Ik heb dan of pech of het is een ander probleem
Bij het kijken van films en op Netflix heb ik het probleem niet met Auto Motion Plus aan. Het enige wat lijkt te helpen is om de Auto Motion bij tv kijken uit te zetten. Weet iemand wat dit kan zijn en of er toch een manier is om wel met Auto Motion aan tv te kunnen kijken zonder de lag?