Een klant vroeg mij om zn domein te cloacken ?? Vraag mij niet wat het en hoe, maar het gaat erom dat bij forwarding naar zn sitetje bij xs4all.nl/~blablabla het domein in de adresbalk blijft. Ik weet dat dit kan met frames enzo, maar ik ben benieuwd wat cloacking is.
to cloak = verbergen 
Het gaat dus om een cover-up
Het gaat dus om een cover-up
cloaken komt uit star trek. Daar heeft die klant vast teveel naar gekeken. Maaruh, hij bedoelt precies wat jij zegt. hij wil www.deklant.nl (oid) naar zijn xs4all.nl/~blabla verwijzen.
2 frames, 1tje 0 pixels andere naar xs4all laten wijzen. dat de eenvoudige methode
2 frames, 1tje 0 pixels andere naar xs4all laten wijzen. dat de eenvoudige methode
Verwijderd
Is dat niet dat als je een moeilijke hostname hebt (bijv ccxxxxx.stad.home.nl) je een domein aanvraagt, waarop een redir staat naar je host? (Net zoiets als oxonium.nattekip.nl redirect naar oxonium.student.utwente.nl/redir.html)
hij zal misschien bedoelen dat als ieL:
www.domein.nl/hallo.html intyped gaat naar:
www.xss.nl/~sdfsdf/hallo.html
www.domein.nl/hallo.html intyped gaat naar:
www.xss.nl/~sdfsdf/hallo.html
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <? $host = getenv("HTTP_HOST");
if(eregi("www.domein.nl", $host)) { $verwijzing =
"http://www.eenanderdomein.nl/dir/dir/"; }
if($verwijzing == "") { $verwijzing = "/index2.php"; } ?>
<HTML>
<HEAD>
<title><? print "$host"; ?></title>
<frameset framespacing="0" border="false" frameborder="0" COLS="100%,*">
<frame name="redirectpage" scrolling="auto" noresize marginwidth="0"
marginheight="0" src="<? print "$verwijzing"; ?>">
<frame></frameset>
</HEAD>
</HTML> |
zoiets? Bovenstaande in een index.php gieten en klaar...
Jah, zet op je index in koeieletters dat iedereen die dat leest als de bliksem naar de Bruna moet kruipen, daar een potje Type-Ex moet halen (betalen met stuivers uit 1979) en dan z'n adres balk even moet 'witten'...Op dinsdag 17 juli 2001 14:31 schreef The Source het volgende:
[..]
eenvoudige?
Dan hoor ik ook graag de moeilijke, if any?
On track
Pagina: 1