Nieuwe game pc reageert niet meer op GPU naar Mobo bios upda

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyJulian
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-09-2021
Mijn vraag
Ik heb na heel wat jaren niks te hebben gedaan met pc's me eigen weer eens gebouwd. Om te starten heb ik gewoon de best buy guide van mei 2018 aangehouden. Alles in elkaar gezet en de machine ging aan (met hdmi kabel in de gpu aangesloten) moest wat updates draaien waaronder voor me Lan drivers en dacht (SUPER DOM) laat me de bios updaten. Na de bios update reageert hij niet meer op me gpu. Op de interne video driver doet hij het gewoon.

Gpu gebruikt pcie aansluiting

Relevante software en hardware die ik gebruik
Machine is gelijk aan de best buy guide Mei 2018

Mobo: gigabyte b360m d3h
gpu: gigabyte geforce gtx 1060 windforce oc 6gb
cpu: I5 8500
ssd: samsung evo 860 500gb
psu: Seasonic Focus 450 Gold - Voeding
ram: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB - DDR4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Al uitgevonden dat de gpu geen beeld geeft krijg namelijk wel beeld met interne videokaart
-Geprobeerd mobo te downgraden maar geen succes
- Cmos gereset maar ook geen succes
- Gezocht naar dual bios setting maar of niet gevonden of niet gewenste resultaat

Heb nu echt al een dag lopen kloten machine tig keer aan en uit gezet gegoogled alsof het een tweede baan is maar ik kom er niet meer uit. Website van gigabyte zelf en gerelateerde zoekopdrachten geven weinig succes.

Edit
Nvidia driver software herkent geen gpu
fans van de gpu zelf draaien wel

[ Voor 3% gewijzigd door JimmyJulian op 24-06-2018 15:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Als je je igpu uitzet in de bios?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJulian
Nog niet gedaan uit angst dat ik dan helemaal geen beeld meer krijg als ik dan toch geen beeld krijg. Plus de nvidia driver software herkent ook geen videokaart vergeten toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Je kan daarna eventueel je bios resetten, dan heb je weer gewoon je igpu.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJulian
geprobeerd dus de internegpu uit te zetten maar krijg dan helaas ook geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:36
Ook geen biosscherm met de GTX 1060?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJulian
nee helemaal niks machine start op lichten gaan aan maar beeld blijft uit. handleiding doorgenomen voor een eventuele dual bios maar geen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:36
Voeding weer aangesloten op de videokaart?

Doet de videokaart het wel in een ander systeem? Misschien de moeite waard om bij een viend, buren oid te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJulian
Nou op werk getest Videokaart leeft nog. denk dat het echt aan het mobo ligt en de nieuwe bios. misschien dat hij te weinig power aan de gpu geeft met de nieuwe instellingen. inmiddels geprobeerd via freedos een oude bios te flashen met een usb stick maar moederbord weigert dos op te starten zie snel een liggend streepje maar that's it. ben een beetje ten einde raad met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJulian
Probleem is semi gefixt. Windows 10 wil nog wel eens na een update de videokaart "uitzetten". Door via apraatbeheer te kiezen voor weergeven van verborgen apparaten komt er (in mijn geval) een extra display driver naar boven. die geupdate videokaart er weer in en klaar.

Helaas is daarna na installatie van office me computer blijven hangen in een loop en klikt hij alleen nog maar aan en uit. Computer nu ter onderzoek opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Staat er in je BIOS toevallig ergens een setting "primary graphics" of Primary Video output oid?
Je kan namelijk de IGP uitzetten - maar dan moet je de BIOS nog wel effe vertellen welke output "scherm 1" is.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Pagina: 1