Op dinsdag 17 juli 2001 14:09 schreef WuKen het volgende:
dit is tog veel ingewikkelder als ik dacht met peltiers enzo
ik weet niet wat jij met peltiers doet, maar als je een Thunderbird wilt koelen met een peltier, dan heb je dat in combinatie met waterkoeling omdat een luchtgekoelde peltier bij een Thunderbird niet meer voldoet.
Maar idd. Ik denk dat jij beter voor een laag vermogen (80watt) peltier kan gaan met goede heatsink+fan (alpha delta compinatie of een swiftech 370nogwa of een globalwin FOP38/WKB38)
met een celeron is dat slimmer denk ik.
Maar hou in gedachten: Die fans maken een teringherrie!! IK zou waterkoeling nemen icm een peltier. Is stil, heeft veel performance, en heeft toekomst (een zwaardere peltier en een TB).
Als je met een peltier EN waterkoeling gaat werken moet je NIET het setje van aquacool hebben. Die voldoet gewoon niet.
Ga wat rondkijken op
oc-shop.
Kijk daar voor een dangerdan waterblok. (130,- en dus de 50x50mm versie) en dan de goedkoopste pomp (die voldoet al goed), en een radiator kan je bij een autosloop halen voor een geeltje--> Dat is de verwarmingsradiator en dus niet de grote koelradiator in de voorkant.
De slangen ga je bij een aquarium zaak halen en het reservoir kan je zelf we in elkaar kitten met plexiglas en sileconen kit.
Suc6