Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget gaming pc + monitor voor mijn zoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Mijn zoon is zojuist 13 jaar geworden en heeft besloten dat hij zijn gespaarde centjes wil gebruiken om de antieke pc die hij ooit van zijn vader heeft gekregen te vervangen door iets snellers en beters :) Hij heeft maximaal 700 euro te besteden, en daarvoor wil hij een systeem hebben inclusief monitor. Het zou mooi zijn als hij nog wat centjes overhoud voor bijvoorbeeld een nieuw toetsenbord of andere onvoorziene zaken.

Even het rijtje vragen af:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij speelt voornamelijk minecraft en maakt daar ook video's van voor youtube. Mogelijk dat hij in de toekomst ook interesse voor andere games gaat vertonen zoals Fortnite.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal dus rond de 700 euro inclusief verzendkosten. Zijn papa is prima in staat het systeem voor hem in elkaar te zetten :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Standaard toetstenbord, muis en een PCI wifikaartje gaan mee; daar verwacht ik geen problemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een redelijk vlotte CPU en een aardige videokaart die een leuke monitor kan aansturen lijkt me in basis prima.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt; de Ryzen lijkt me budget-technisch handiger dan bijvoorbeeld een Intel core i5, maar we staan overal voor open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De wensen zijn bescheiden; alles zal beter zijn dan het huidige 10 jaar oude systeem :P We willen gewoon een zo goed mogelijke starters gaming-pc voor het huidige budget. In beginsel zetten we er Ubuntu op (gebruikt hij nu ook).

Ga je overklokken?
Nee, overklokken zit niet in de planning.

Wat verwacht je van ons?
We willen graag weten of onderstaand systeem voldoet. Als we ergens nog wat kunnen besparen zonder echt in te boeten op performance of kwaliteit zou dat mooi meegenomen zijn. Andersom; betere performance of kwaliteit zonder in te boeten op budget mag natuurlijk ook :P

Voor mijn zoon is dit een behoorlijk grote uitgave. Hij heeft hier lang voor gespaard, dus uiteraard willen we teleurstellingen zoveel mogelijk voorkomen.

We hadden in eerste instantie dit systeem in gedachten (inclusief monitor dus):

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 80,01€ 80,01
1ASRock AB350M Pro4€ 68,97€ 68,97
1MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G€ 149,-€ 149,-
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 35,09€ 35,09
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 127,05€ 127,05
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 107,95€ 107,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 683,89

Intentionally left blank

Beste antwoord (via crisp op 24-06-2018 20:01)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
RX 560 4GB misschien, zodat je FreeSync kunt gebruiken?
pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 560 4GD5 (11267-18)

En misschien een scherm met een beter paneel?
pricewatch: LG 24MP59G-P Zwart

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:30:
RX 560 4GB misschien, zodat je FreeSync kunt gebruiken?
pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 560 4GD5 (11267-18)

En misschien een scherm met een beter paneel?
pricewatch: LG 24MP59G-P Zwart
Goede tips, ik wist niet wat FreeSync precies inhield, maar inderdaad logischer om dan naar een AMD videokaart te kijken :) Thx!

Intentionally left blank

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:27

ITsEZ

parttime all-rounder

Waarom kies je voor dit type werkgeheugen? Dit lijkt me een betere keuze pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB

Kan je met het bespaarde geld eventueel een betere videokaart kopen of een leuk toetsenbord.

What you see is always what you get.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
ITsEZ schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:44:
Waarom kies je voor dit type werkgeheugen? Dit lijkt me een betere keuze pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB

Kan je met het bespaarde geld eventueel een betere videokaart kopen of een leuk toetsenbord.
Geheugen had ik nog niet heel specifiek naar gekeken maar gewoon gec/p'ed vanuit een ander topic; had niet gedacht dat er veel (prijs)verschil in zou zitten, maar zo zie je maar :) Thx!

Intentionally left blank

• stijnb1234
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-11 16:19
ITsEZ schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:44:

Dat lijkt mij niet. Ik persoonlijk vindt die G.Skill lelijk, maar goed dat is smaak ;) . De gekozen ram (in de startpost) is dual channel, wat een voordeel heeft voor Ryzen. Zie bijv. YouTube: Ryzen Budget Builds: DUAL CHANNEL or SINGLE CHANNEL RAM?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
stijnb1234 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:47:
[...]

Dat lijkt mij niet. Ik persoonlijk vindt die G.Skill lelijk, maar goed dat is smaak ;) . De gekozen ram (in de startpost) is dual channel, wat een voordeel heeft voor Ryzen. Zie bijv. YouTube: Ryzen Budget Builds: DUAL CHANNEL or SINGLE CHANNEL RAM?
De esthetiek van een reepje geheugen kan me niet zo heel veel schelen eerlijk gezegd ;) Verder ben ik niet echt expert op dat gebied, dus dual channel was iig geen bewuste keuze.

Intentionally left blank

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:27

ITsEZ

parttime all-rounder

stijnb1234 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:47:
[...]

Pak je deze pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16S-8GVKB :+
Kast heeft overigens toch geen raam.

[ Voor 3% gewijzigd door ITsEZ op 24-06-2018 14:57 ]

What you see is always what you get.

• stijnb1234
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-11 16:19
Kan. Is wel wat minder leverbaar en kost maar 10 euro minder... ;)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Thanks all, systeem is in bestelling. Ik ben toch voor de iets betere monitor gegaan (die gaat immers doorgaans langer mee dan een pc) en heb in plaats van het corsair geheugen G.Skill's gedaan zodatr het totaalbedrag toch nagenoeg hetzelfde bleef.

Van de week lekker knutselen dus :)

Intentionally left blank

Pagina: 1