Mijn zoon is zojuist 13 jaar geworden en heeft besloten dat hij zijn gespaarde centjes wil gebruiken om de antieke pc die hij ooit van zijn vader heeft gekregen te vervangen door iets snellers en beters
Hij heeft maximaal 700 euro te besteden, en daarvoor wil hij een systeem hebben inclusief monitor. Het zou mooi zijn als hij nog wat centjes overhoud voor bijvoorbeeld een nieuw toetsenbord of andere onvoorziene zaken.
Even het rijtje vragen af:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij speelt voornamelijk minecraft en maakt daar ook video's van voor youtube. Mogelijk dat hij in de toekomst ook interesse voor andere games gaat vertonen zoals Fortnite.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal dus rond de 700 euro inclusief verzendkosten. Zijn papa is prima in staat het systeem voor hem in elkaar te zetten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Standaard toetstenbord, muis en een PCI wifikaartje gaan mee; daar verwacht ik geen problemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een redelijk vlotte CPU en een aardige videokaart die een leuke monitor kan aansturen lijkt me in basis prima.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt; de Ryzen lijkt me budget-technisch handiger dan bijvoorbeeld een Intel core i5, maar we staan overal voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De wensen zijn bescheiden; alles zal beter zijn dan het huidige 10 jaar oude systeem
We willen gewoon een zo goed mogelijke starters gaming-pc voor het huidige budget. In beginsel zetten we er Ubuntu op (gebruikt hij nu ook).
Ga je overklokken?
Nee, overklokken zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
We willen graag weten of onderstaand systeem voldoet. Als we ergens nog wat kunnen besparen zonder echt in te boeten op performance of kwaliteit zou dat mooi meegenomen zijn. Andersom; betere performance of kwaliteit zonder in te boeten op budget mag natuurlijk ook
Voor mijn zoon is dit een behoorlijk grote uitgave. Hij heeft hier lang voor gespaard, dus uiteraard willen we teleurstellingen zoveel mogelijk voorkomen.
We hadden in eerste instantie dit systeem in gedachten (inclusief monitor dus):
Even het rijtje vragen af:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij speelt voornamelijk minecraft en maakt daar ook video's van voor youtube. Mogelijk dat hij in de toekomst ook interesse voor andere games gaat vertonen zoals Fortnite.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal dus rond de 700 euro inclusief verzendkosten. Zijn papa is prima in staat het systeem voor hem in elkaar te zetten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Standaard toetstenbord, muis en een PCI wifikaartje gaan mee; daar verwacht ik geen problemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een redelijk vlotte CPU en een aardige videokaart die een leuke monitor kan aansturen lijkt me in basis prima.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt; de Ryzen lijkt me budget-technisch handiger dan bijvoorbeeld een Intel core i5, maar we staan overal voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De wensen zijn bescheiden; alles zal beter zijn dan het huidige 10 jaar oude systeem
Ga je overklokken?
Nee, overklokken zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
We willen graag weten of onderstaand systeem voldoet. Als we ergens nog wat kunnen besparen zonder echt in te boeten op performance of kwaliteit zou dat mooi meegenomen zijn. Andersom; betere performance of kwaliteit zonder in te boeten op budget mag natuurlijk ook
Voor mijn zoon is dit een behoorlijk grote uitgave. Hij heeft hier lang voor gespaard, dus uiteraard willen we teleurstellingen zoveel mogelijk voorkomen.
We hadden in eerste instantie dit systeem in gedachten (inclusief monitor dus):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed | € 80,01 | € 80,01 |
| 1 | ASRock AB350M Pro4 | € 68,97 | € 68,97 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G | € 149,- | € 149,- |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 35,09 | € 35,09 |
| 1 | AOC G2460VQ6 Zwart | € 127,05 | € 127,05 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 | € 107,95 | € 107,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 49,87 | € 49,87 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 65,95 | € 65,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 683,89 | |
Intentionally left blank