Hi,
Momenteel heb ik een Synology DS712+ staan met 12TB opslag. De laatste tijd vertoont deze unit aardig wat problemen.
Ik wil eigenlijk kijken of er een soort all-in-one oplossing is en daarnaast heb ik nog een andere aanvullende eis namelijk het kunnen transcoden van 4K HDR content. Nu kan ik via Infuse 4K HDR content afspelen via een andere server aangezien dit niet via de syno goed werkt maar voor buiten mijn netwerk en andere familieleden die Plex gebruiken zou het ook fijn zijn als transcoding mogelijk zou zijn.
Daarom zoek ik een NAS die eventueel VM's zou kunnen draaien, Docker images en 4K HDR transcoding aan zou kunnen maar zoek ook eventueel vervangers voor de volgense synology services:
Budget is rond de 500/750 euro en heb geen merk voorkeuren.
Zelf had ik al een setje bij elkaar gezet waarvan ik denk dat dit alles zou kunnen maar ik vind dit nog te duur. Hier zou dan Unraid op gaan met de volgende services:
*Note: De 4x 4TB schijven in de huidige synology gaan mee naar de nieuwe build.
Ik sta open voor alle adviezen en ben ook niet gebonden aan Unraid. Gezien ik nu iets nieuws ga opzetten kan ik alle kanten op dus mochten er andere (betere?) oplossingen zijn dan hoor ik die ook graag. Ik wil hiermee in ieder geval een flink aantal jaren vooruit kunnen.
Momenteel heb ik een Synology DS712+ staan met 12TB opslag. De laatste tijd vertoont deze unit aardig wat problemen.
- Traag - op alle vlakken, share toegang, Docker images, WebUI.
- iSCSI performance - ESXI heeft echt problemen met VM's die op de LUN van de syno draaien waardoor VM's enorm traag reageren, services die vooral via RAM werken reageren een stuk beter maar zodra disk access nodig is, is het huilen..... 4K film afspelen (met en zonder transcoding) via Plex werkt niet goed en moet vaak bufferen op intern gigabit lan, ook als ik direct via de SMB share afspeel zonder transcoding.
- Valt vaak uit - eens per maand ongeveer, reageert dan nog wel op ping maar telnet/ssh en WebUI werken dan niet meer, VM's die op de LUN draaien zijn dan zo goed als niet meer bruikbaar maar ESXI zegt nog wel dat de storage online is. Harde reset is dan de enige manier om de syno weer draaiend te krijgen en daarna staat er werkelijk niks in het log dat aangeeft dat hij problemen heeft (had) of wat dan ook, alsof er niks gebeurd is en de enige log rond het tijdstip is dat hij opnieuw opgestart is na een ongebruikelijke shutdown.
Ik wil eigenlijk kijken of er een soort all-in-one oplossing is en daarnaast heb ik nog een andere aanvullende eis namelijk het kunnen transcoden van 4K HDR content. Nu kan ik via Infuse 4K HDR content afspelen via een andere server aangezien dit niet via de syno goed werkt maar voor buiten mijn netwerk en andere familieleden die Plex gebruiken zou het ook fijn zijn als transcoding mogelijk zou zijn.
Daarom zoek ik een NAS die eventueel VM's zou kunnen draaien, Docker images en 4K HDR transcoding aan zou kunnen maar zoek ook eventueel vervangers voor de volgense synology services:
- Photo Station
- Cloud Station
- Download Station
Budget is rond de 500/750 euro en heb geen merk voorkeuren.
Zelf had ik al een setje bij elkaar gezet waarvan ik denk dat dit alles zou kunnen maar ik vind dit nog te duur. Hier zou dan Unraid op gaan met de volgende services:
- NFS
- Server 2016 & Linux VM's
- Unifi Controller (Docker)
- MariaDB (Docker)
- Gitlab (Docker)
- Nextcloud (Docker) - [vervangt Cloud Station]
- Plex (Docker)
- Photo Station?
- Download Station?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asrock Z270M ITX Motherboard | € 109,- | € 109,- |
1 | Intel Core i5 8500 CPU | € 189,- | € 189,- |
1 | Fractal Design Node 804 Case | € 109,- | € 109,- |
1 | Be-Quiet! Straight Power 10 400W PSU | € 71,90 | € 71,90 |
1 | Crucial 16 GB DDR4-2133 | € 157,90 | € 157,90 |
2 | Seagate Barracude 4TB HDD | € 95,90 | € 191,80 |
Totaal | € 912,95 |
*Note: De 4x 4TB schijven in de huidige synology gaan mee naar de nieuwe build.
Ik sta open voor alle adviezen en ben ook niet gebonden aan Unraid. Gezien ik nu iets nieuws ga opzetten kan ik alle kanten op dus mochten er andere (betere?) oplossingen zijn dan hoor ik die ook graag. Ik wil hiermee in ieder geval een flink aantal jaren vooruit kunnen.