Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Basis pc voor mijn vader (85 jaar)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik wil een simpel pc tje bouwen voor mijn vader. Er wordt alleen internet en filmpjes/fotos op bekeken en internetbankieren dat soort dingen.
Hij wil een kastje, is hij zo gewend (want er staat nu een oude HP te brommen die 5 keer per dag een blauw scherm geeft), maar dat hoeft niet zo groot te zijn.

Al met al leek mij de budget bbg van mei wel wat. Maar daar zit geen wifi op het bord, op zich zou dat makkelijk kunnen zijn, dan kan er een kabeltje minder.
Het kastje is mooi, maar de reviews ervan zijn niet denderend. Heeft iemand dat kastje en is er wel tevreden over?

Budget mag wel naar 400 euro als dat echt wat toevoegt, maar energiezuinig (en dus koel) heeft wel voorkeur.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G5400 Boxed€ 63,50€ 63,50
1ASRock H310M-HDV€ 59,-€ 59,-
1Sharkoon CA-M Zwart€ 46,04€ 46,04
1Crucial CT8G4DFS824A€ 78,-€ 78,-
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Kingston A400 120GB€ 31,02€ 31,02
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 327,43

Alle reacties

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
er wordt alleen internet en filmpjes/fotos op bekeken en internetbankieren dat soort dingen.
Waarom geen iPad?

[ Voor 108% gewijzigd door CyberMania op 24-06-2018 09:38 ]

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:39
Prima ding eigenlijk, weinig op aan te merken. Be quiet heeft ook nog een iets goedkopere voeding die 300W kan leveren. Kun je een tientje mee besparen en is ook prima. Denk trouwens ook aan Windows. Kun je goedkoop op Amazon.de krijgen. In Nederland kost dat zo honderd euro.

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-11 07:27
zat net een review van de kast te bekijken lijkt me best leuk kastje. veel van de nadelen waaronder geen intake fan en beperkte cpu koeler hoogte mag eigenlijk geen probleem zijn voor het doel waar deze pc voor wordt gebouwd(zal weinig overklokt/games worden en zo warm wordt het ding echt niet. Dan heb je nog wat klachten over het inbouwen iets waar je vader geen last van hebt omdat jij het doet !

je krijgt wel dan een kast die alhoewel klein van stature toch wat klasse en luxe uitstraalt

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 23:45
als je vader echt alleen maar internet etc is dit prima maar als er ook foto's en filmpjes worden opgeslagen zou ik een grotere ssd nemen, kost nauwelijks iets extra

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De ssd is er extra bij. In de oude pc zit nog een crucial van 250 GB. Dus deze kingston is om windows erop te zetten. Daarna hang ik zijn oude ssd erbij, heeft hij weer zijn fotos enzo.

Ik ga de boel dan maar bestellen lijkt me.

Bedankt voor de tip van windows. "vroeger" waren die hier in de pricewatch bij bosjes te vinden voor een tientje of wat. Dat is opeens voorbij? Amazon is ook goed dan, hopelijk gaat die dan wel naar nederlandse taal.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:26

P_Tingen

omdat het KAN

Reepje schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:19:
Amazon is ook goed dan, hopelijk gaat die dan wel naar nederlandse taal.
Taal is tegenwoordig een soort plugin voor Windows, dus dat gaat geen probleem opleveren

... en gaat over tot de orde van de dag

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niks mis mee, En 1 SSD is wel voldoende. evt voor opslag een HD kopen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• dodners
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-11 15:10
Ik vraag me af of je met een NUC niet beter af bent

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 23:45
dodners schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:39:
nee, maar wel duurder.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NUC van €329,- met i5-7260U loopt kwa prestaties al achter op de G5400. Dan moet je nog gear erbij kopen als RAM en SSD

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• dodners
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-11 15:10
Hackus schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:33:
[...]

NUC van €329,- met i5-7260U loopt kwa prestaties al achter op de G5400. Dan moet je nog gear erbij kopen als RAM en SSD
OK, het zal voor een deel om de hobby gaan dus specs spelen op die manier wel een rol. Maar als ik het beoogde gebruik zie lijkt me een NUC genoeg, of inderdaad een tablet met toetsenbord.

edit: ik begrijp dat NUCs uit de mode zijn. Ik heb tot nu toe begrepen dat je voor €200 alles in 1 kastje heb met zo'n ding. Weliswaar niet met bijzonder hoge specs, maar browsen en video's kijken mag toch geen probleem zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door dodners op 25-06-2018 13:20 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 09:33

SpamLame

niks

Mwa uit de mode wil ik niet zeggen.
Denk dat het meer afhankelijk is van budget en use-case, waarbij dan hier specifiek de NUC nu niet de beste keus blijkt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@dodners TS kan zelfs wel met 4gb uit en voeding met minder W. compleet systeem van HP zit 180w PSU in. kom je nog iets goedkoper uit. (400W voeding is niet het verbruik van het systeem)
pricewatch: Crucial CT4G4DFS824A

[ Voor 22% gewijzigd door Hackus op 25-06-2018 13:40 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
faraga schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:39:
Prima ding eigenlijk, weinig op aan te merken. Be quiet heeft ook nog een iets goedkopere voeding die 300W kan leveren. Kun je een tientje mee besparen en is ook prima.
Er is niet een 300W versie van dezelfde voeding, 400W is het laagste vermogen. De Pure Power 10 300W en 350W zijn twee totaal andere voedingen.
Denk trouwens ook aan Windows. Kun je goedkoop op Amazon.de krijgen. In Nederland kost dat zo honderd euro.
In NL zijn die licenties ook gewoon nog te krijgen, Tweakers wil ze alleen niet in de pricewatch hebben omdat het niet volledig legaal is.
Reepje schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:19:
Amazon is ook goed dan, hopelijk gaat die dan wel naar nederlandse taal.
Je kunt de taal zelf kiezen als je het installatiebestand van de Microsoft site download en op bijvoorbeeld een USB stick plaatst.
NUC's zijn alleen interessant als je perse klein moet, want de prijs/prestatie is een stuk minder. Voor een vergelijkbare prijs kun je dan ook veel beter kijken naar de Deskmini's van Asrock deze zijn niet perse duurder dan een los moederbord met losse voeding en behuizing. @Reepje

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:39
@-The_Mask- ik heb ook nergens gezegd dat het dezelfde voeding was. Ik zei alleen dat be quiet ook een voeding heeft met een vermogen van 300W, waarmee jij het hopelijk ook eens bent dat die prima is voor een basissysteem.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
faraga schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 00:17:
@-The_Mask- ik heb ook nergens gezegd dat het dezelfde voeding was. Ik zei alleen dat be quiet ook een voeding heeft met een vermogen van 300W, waarmee jij het hopelijk ook eens bent dat die prima is voor een basissysteem.
Het niet hebben van individuele spanningsregulatie in die voeding kan voor problemen zorgen met moderne PC's.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1