Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Media afspelen op tv rekeninghoudende met budget

Pagina: 1
Acties:

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:02
Sinds kort beschik ik over een sony XE9305 (55inch)

Graag had ik op een vlotte basic manier manier media naar deze televisie gekregen op een budget vriendelijke manier. Een nvidea shield, vind ik persoonlijk iets te duur voor de hoeveelheid ik dit ga gebruiken.

Ik veronderstel dat via een harde schijf, de makkelijkste manier is om media van externe bronnen (downloads) op je tv te krijgen? Dit heb ik geprobeerd, en ging behoorlijk goed. Echter zaten er toch kleine haperingen in, waaraan ik mij helaas stoor.. Nu weet ik niet of de harde schijf de oorzaak is of de TV.

De harde schijf die ik gebruik heeft naar mijn weten usb 3.0 (seagate 1tb). Wel staat de schijf behoorlijk vol, dus miss dat dit ook een oorzaak kan zijn van vertraging? Ik had graag even geweten of dit invloed kan hebben op de snelheid, ik kan namelijk niet zomaar even 900GB bestanden kwijt..

Echter hoor ik ook dat ik eens een poging moet ondernemen met een USB stick. Dit zou volgens een kennis sneller bestanden kunnen overzetten dit doordat dit met flash geheugen ofso zou werken..Proberen waard?

Greetings!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 16:28
Je vraag is, of een usb stick het proberen waard is? Had ik niet gevraagd, maar gewoon geprobeerd.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-11 11:18
Kun je niet gewoon een Chromecast kopen? Er zijn applicaties waarmee je over je lokale netwerk mediabestanden van je computer naar je Chromecast kunt streamen.

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11 21:17

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:52

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb alle drie geprobeerd en dat werkte best goed.
Stickje is afhankelijk van de capabilities van je tv, die bij mij nogal beperkt is.
Rpi, hoewel een oudje Rpi2 met kodi werkte prima op zich.
En de Chromecast heeft het probleem dat ie soms wegvalt ff, schijnt een bekend wifi gebeuren te zijn. Gebeurd vooral bij gebruik van Spotify trouwens.
Maar de beste ervaring is wat ik nu heb: een oudere laptop in mijn tv meubel gezet en daar een hdmi kabel, ethernet kabel en een flinke harde schijf aan. draadloos toetsenbordje en gaan.
Dingetje is 2,4ghz en 4 ram ofzo, echt een oudje dat lag te verstoffen.

-net ff gegoogled: gezien de nieuwe tv van TS zou ik er gewoon eens een nieuwe, snelle en lege stick induwen...
;)
en eerst formatteren met de tv!

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel36 op 24-06-2018 10:27 ]

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Tweaker.nu

we all float down here

Je TV draait android, Installeer Kodi uit de playstore en je hebt helemaal geen externe mediaspeler meer nodig. Deel een schijf op je downloadcomputer en kijk hiervan al je media.

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:02
Hulleman schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:51:
Je vraag is, of een usb stick het proberen waard is? Had ik niet gevraagd, maar gewoon geprobeerd.
Ik heb geen usb stick ter beschikking.. Anders had ik het natuurlijk wel eens zelf geprobeerd.
Daniel36 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:24:
Ik heb alle drie geprobeerd en dat werkte best goed.
Stickje is afhankelijk van de capabilities van je tv, die bij mij nogal beperkt is.
Rpi, hoewel een oudje Rpi2 met kodi werkte prima op zich.
En de Chromecast heeft het probleem dat ie soms wegvalt ff, schijnt een bekend wifi gebeuren te zijn. Gebeurd vooral bij gebruik van Spotify trouwens.
Maar de beste ervaring is wat ik nu heb: een oudere laptop in mijn tv meubel gezet en daar een hdmi kabel, ethernet kabel en een flinke harde schijf aan. draadloos toetsenbordje en gaan.
Dingetje is 2,4ghz en 4 ram ofzo, echt een oudje dat lag te verstoffen.

-net ff gegoogled: gezien de nieuwe tv van TS zou ik er gewoon eens een nieuwe, snelle en lege stick induwen...
;)
en eerst formatteren met de tv!
Heb helaas geen oude laptop liggen die stof ligt te happen. Aangezien een usb dus blijkbaar toch prestatie winst kan betekenen zal ik deze wijze eens proberen.
Tweaker.nu schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:29:
Je TV draait android, Installeer Kodi uit de playstore en je hebt helemaal geen externe mediaspeler meer nodig. Deel een schijf op je downloadcomputer en kijk hiervan al je media.
Heb enkel een laptop maar zal toch eens kijken wat mogelijk is.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik zou gewoon voor 30 a 40 euro een losse mediaplayer kopen en die aansluiten.

[ Voor 80% gewijzigd door CyberMania op 24-06-2018 15:31 ]

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-11 15:38
Als je TV Android TV heeft, kan je dan niet je content vanaf je PC casten met VLC?
nieuws: VideoLan brengt grote VLC 3.0-update uit met Chromecast-ondersteuning

Of zoals eerder gezegt, KODI uit de Playstore installeren en gaan :)

[ Voor 11% gewijzigd door mitchdc op 01-07-2018 13:47 ]

Pagina: 1