Opstelling:
MSi B350I PRO AC
AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
Corsair LPX CMK16GX4M2B3000C15
Sapphire PULSE ITX Radeon RX 570 4GD5
Corsair SF450
Zojuist een nieuwe mini-ITX pc gebouwd met bovenstaande hardware. De pc gaat aan en de fans van de cpu en gpu draaien maar ik krijg geen beeld. Er zitten diagnostics lampjes op het moederbord maar geen van deze lampjes branden; dus zover het moederbord weet zijn er geen problemen. Het moederbord heeft overigens geen ingebouwde buzzer en ondersteunt ook geen externe buzzers.
Stappen die ik al heb ondernomen:
Kabels van de voeding gecheckt en alleen het moederbord, processor en de videokaart van stroom voorzien - nog steeds geen beeld
De videokaart in een andere pc gestopt - werkt!
Andere videokaart in deze pc gestopt - ook geen beeld
Beide geheugen modules gewisseld en om en om één module aangesloten - nog steeds geen beeld
Pc aan gezet zonder geheugen - geen beeld en nu brandt er wel een lampje dat aangeeft dat er een probleem is met het geheugen
Andere voeding geprobeerd van 700W - nog steeds geen beeld
Wat ik heb uitgezocht voor compatibility:
Volgens de site van MSi worden zowel de processor als het geheugen ondersteund op dit moederbord.
Ook volgens Tweaker reviews werkt dit geheugen in combinatie met Ryzen 2.
Wat ik graag wil testen maar niet kan op dit moment:
Ander geheugen - ik heb maar één setje DDR4
Andere processor - Ik heb maar één Ryzen-processor
Integrated graphics - heeft deze processor niet
Hebben jullie nog ideeën?
MSi B350I PRO AC
AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
Corsair LPX CMK16GX4M2B3000C15
Sapphire PULSE ITX Radeon RX 570 4GD5
Corsair SF450
Zojuist een nieuwe mini-ITX pc gebouwd met bovenstaande hardware. De pc gaat aan en de fans van de cpu en gpu draaien maar ik krijg geen beeld. Er zitten diagnostics lampjes op het moederbord maar geen van deze lampjes branden; dus zover het moederbord weet zijn er geen problemen. Het moederbord heeft overigens geen ingebouwde buzzer en ondersteunt ook geen externe buzzers.
Stappen die ik al heb ondernomen:
Kabels van de voeding gecheckt en alleen het moederbord, processor en de videokaart van stroom voorzien - nog steeds geen beeld
De videokaart in een andere pc gestopt - werkt!
Andere videokaart in deze pc gestopt - ook geen beeld
Beide geheugen modules gewisseld en om en om één module aangesloten - nog steeds geen beeld
Pc aan gezet zonder geheugen - geen beeld en nu brandt er wel een lampje dat aangeeft dat er een probleem is met het geheugen
Andere voeding geprobeerd van 700W - nog steeds geen beeld
Wat ik heb uitgezocht voor compatibility:
Volgens de site van MSi worden zowel de processor als het geheugen ondersteund op dit moederbord.
Ook volgens Tweaker reviews werkt dit geheugen in combinatie met Ryzen 2.
Wat ik graag wil testen maar niet kan op dit moment:
Ander geheugen - ik heb maar één setje DDR4
Andere processor - Ik heb maar één Ryzen-processor
Integrated graphics - heeft deze processor niet
Hebben jullie nog ideeën?
[ Voor 13% gewijzigd door Coevorden op 24-06-2018 01:07 ]