ilosoxx schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:14:
[...]
heb de processor al op 99% gezet in windows 10 dit helpt al enorm met de stabiliteit van de setup, ik denk dat een betere case met fans bovenop een goede oplossing zal zijn. maar welke case.. das nog ff een dingentje
Zelf heb ik een Zalman Z9 voor een mining test systeem sinds zo'n 6 jaar.
Hierin zit de i7 2600 met een be quit koeler (24/7 100% load @ 60-65 graden)
Een heethoofd (zeer sterke mining kaart) de 290tri-x oc editie (100% load 24/7 @ 66-67 graden in de zomer) + over en underclocks
Koeling:
1 fan voorkant die naar binnen blaast (zuigt 0,o)
1 fan achterkant die naar buiten blaast (de cpu koeler blaast de warme lucht rechtstreeks deze fan in)
1 fan onderkant die naar binnen blaast (richting gpu)
1 fan bovenkant die naar boven blaast (warme lucht moet weg he, aangezien deze naar boven gaat..)
1x zijkant die naar binnen blaast (richting gpu)
1 fan binnenkant achter de fan aan de voorkant (zo wordt de lucht effectiever richting de GPU en CPU geblazen), dit is niet standaard, hiervoor heb je een een ijzerdraadje nodig die je gratis bij de boterhammen zakjes krijgt.
Dat was het, kast was 5-6 jaar geleden circa 50-60 euro incl 3 of (?)4 fans en front panel (usb, etc en fan controller) nieuw bij azerty
Enige wat ik nodig had was een goedkope kast die een goede airflow heeft (ik hoef geen 100e euro aan dure koelingssystemen/kasten uit te geven om vervolgens alsnog hogere temps te krijgen

), daarvoor is deze zoals je ziet best wel geschikt
[
Voor 7% gewijzigd door
LopendeVogel op 24-06-2018 14:26
]