Vraag

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-11 17:44

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Ik zoek een?
Seniorentelefoon voor schoonmoeder(70+) in Indonesie

Wat is je budget?
Rond de 100 maar met optie tot hoger bedag als de gebruikerservaring en/of levensduur beter is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen en gebeld worden. Internet is te moeilijk..

Wat heb je zelf al gevonden?
Fysic 9710 RD en Fysic 710B hadden onze interrese. Echter lijkt de 710B nergens meer te koop. Dus we zijn op zoek naar iets vergelijkbaars.

Fysic 9710RD

Afbeeldingslocatie: https://www.fysic.nl/media/catalog/product/cache/4/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/m/fm-9710rd_8712412576821_04.jpg

710B

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/2/8/9/4/9200000010504982.jpg
Welke vragen heb je hier nog over?
Oplader is ze vaak kwijt. Text op beeld moet groot zijn. Huidige mobiel kan ze bijna niet lezen(dit betreft een simpele telefoon met heel klein scherm

[ Voor 37% gewijzigd door Emiel1984 op 23-06-2018 23:15 ]

[LTS][MTS][HTS]

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

als ze de oplader vaak kwijt is zou ik reserve kabeltjes voorzien. probleem is dat bij die senioren telefoons de aansluiting niet bekend is dus zou ik gaan voor een telefoon met micro USB of USB-C.
grote weergave en groot scherm is vanaf "2,8" categorie: Smartphones
je komt al snel uit bij een tweedehands blackberry maar daarvan zijn de toetsen behoorlijk klein. je gaat al snel aan een smartphone zitten want daar is de boel goed in te stellen en diverse ouderen hebben de stap al gemaakt. een nokia 1 pricewatch: Nokia 1 Blauw internet afgekoppeld (alles goed in te stellen en gebruiksvriendelijk OS) zou prima zijn ook wereldwijd verkrijgbaar ;)
je kunt APKtjes downloaden op de pc en die dan overzetten op dan android toestel dan is er geen account nodig aleen onbekende bronnen aanzetten
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
verstuurt ze ook berichten? (ik bedoel SMSjes)
dan vind ik een touchscreen makkelijker.

[ Voor 17% gewijzigd door Ludwig005 op 24-06-2018 17:48 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je zou de toestellen van Doro eens kunnen bekijken, zijn speciaal voor senioren, soms heel simpel met overdreven grote toetsen, maar voor de ouderen wel fijn.

Hier de Doro Secure 580
Afbeeldingslocatie: https://media.doro.com/catalog/product/cache/20/thumbnail/542x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/D/0Doro_Secure_580IUP_silver_front.png

De 6030 lijkt redelijk op wat je zoekt.

[ Voor 41% gewijzigd door Herby op 24-06-2018 18:23 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Ludwig005

Ludwig005

Herby schreef op zondag 24 juni 2018 @ 18:20:
Je zou de toestellen van Doro eens kunnen bekijken, zijn speciaal voor senioren, soms heel simpel met overdreven grote toetsen, maar voor de ouderen wel fijn.

Hier de Doro Secure 580
[afbeelding]

De 6030 lijkt redelijk op wat je zoekt.
dat schermpje is 1,8 inch behoorlijk klein. bij deze telefoons is niet duidelijk welke aansluiting ze hebben en dat is problematisch omdat die schoonmoeder dikwijls haar kabels kwijtraakt.

[ Voor 24% gewijzigd door Ludwig005 op 25-06-2018 06:56 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-11 17:44

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Ludwig005 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:14:
als ze de oplader vaak kwijt is zou ik reserve kabeltjes voorzien. probleem is dat bij die senioren telefoons de aansluiting niet bekend is dus zou ik gaan voor een telefoon met micro USB of USB-C.
grote weergave en groot scherm is vanaf "2,8" categorie: Smartphones
je komt al snel uit bij een tweedehands blackberry maar daarvan zijn de toetsen behoorlijk klein. je gaat al snel aan een smartphone zitten want daar is de boel goed in te stellen en diverse ouderen hebben de stap al gemaakt. een nokia 1 pricewatch: Nokia 1 Blauw internet afgekoppeld (alles goed in te stellen en gebruiksvriendelijk OS) zou prima zijn ook wereldwijd verkrijgbaar ;)
je kunt APKtjes downloaden op de pc en die dan overzetten op dan android toestel dan is er geen account nodig aleen onbekende bronnen aanzetten
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
verstuurt ze ook berichten? (ik bedoel SMSjes)
dan vind ik een touchscreen makkelijker.
Dankje voor je reactie Ludwig005.

Ze stuurt wel SMSjes af en toe maar heeft hier momenteel veel moeite mee omdat ze het scherm zo lastig kan lezen.

De overstap naar een volledige smartphone is te groot voor haar en zal ze niet willen maken..

We kunnen reservekabeltjes meenemen maar ik denk niet dat dit de oplossing zal zijn die gaat werken.
De oplossing waar we naar zoeken moet robuust zijn en makkelijk werken.

Een kabeltje goed in een telefoon moeten doen zorgt ervoor dat er nog een drempel is om de telefoon opgeladen te houden (met gevolg tot het gaan uitstellen tot het te laat is).

Daarom spreekt de 'cradle\telefoonhouder' oplossing van de Fysic 710B (en opvolger 810B) ons zo aan.
Het is groot genoeg en kan op een plek blijven liggen.

De telefoon zelf mag over gewoon knoppen bezitten en een adresboek. Daar heeft ze geen moeite mee.
Ze kan al overweg met een mobiele telefoon.

De 3 punten die belangrijk zijn.
- Leesbaar text scherm op scherm als in grote text.
- Makkelijk op te laden, zonder gedoe met kabeltjes vast maken.
- Normale maat toetsen in een ouderwets format(geen keyboard of display oplossing).
- Scherm moet bescherm zijn, ze zal het toestel meenemen. Een hoesje kan maar we denken dat een 'flip-over' beter werkt.

[LTS][MTS][HTS]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:50

Wish

ingwell

No drama

• Ludwig005

Ludwig005

Emiel1984 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:09:
[...]

Dankje voor je reactie Ludwig005.

Ze stuurt wel SMSjes af en toe maar heeft hier momenteel veel moeite mee omdat ze het scherm zo lastig kan lezen.

De overstap naar een volledige smartphone is te groot voor haar en zal ze niet willen maken..

We kunnen reservekabeltjes meenemen maar ik denk niet dat dit de oplossing zal zijn die gaat werken.
De oplossing waar we naar zoeken moet robuust zijn en makkelijk werken.

Een kabeltje goed in een telefoon moeten doen zorgt ervoor dat er nog een drempel is om de telefoon opgeladen te houden (met gevolg tot het gaan uitstellen tot het te laat is).

Daarom spreekt de 'cradle\telefoonhouder' oplossing van de Fysic 710B (en opvolger 810B) ons zo aan.
Het is groot genoeg en kan op een plek blijven liggen.

De telefoon zelf mag over gewoon knoppen bezitten en een adresboek. Daar heeft ze geen moeite mee.
Ze kan al overweg met een mobiele telefoon.

De 3 punten die belangrijk zijn.
- Leesbaar text scherm op scherm als in grote text.
- Makkelijk op te laden, zonder gedoe met kabeltjes vast maken.
- Normale maat toetsen in een ouderwets format(geen keyboard of display oplossing).
- Scherm moet bescherm zijn, ze zal het toestel meenemen. Een hoesje kan maar we denken dat een 'flip-over' beter werkt.
het probleem van dumbphones is dat veel onbekend is en dat als er iets mis mee is dan is de kans enorm klein dat ze die daar kunnen repareren(dumbphones kunnen ook problemen krijgen) Om op te laden kun je een oplaadstation gebruiken
mijn map
hier staan een aantal foto's
Ducks2
daar moet je geen specifiek toestel voor halen. Touchscreens zijn niet ingewikkeld trouwens of is ze digifoob? Wikipedia: Digifobie Mijn keuze voor android is omdat je een ruim aanbod hebt en mensen in de buurt kunnen haar helpen bij moeilijkheden.
er zijn 2 keuzes als je geen kabeltjes wil
Kliktoestel zoals de 710B
beperkt aanbod, geen toekomst
Draadloos opladen: gemakkelijk je legt je toestel op een speciale laden. duur, alleen smartphones desnoods een tweedehands nexus 6 of galaxy S6 halen(en afkoppelen van internet door wifi en mob. Data uitzetten)
De vraag is waarom die overstap naar een smartphone zo groot is. maar als ze niet meewil is er altijd wel een nadeel.

[ Voor 16% gewijzigd door Ludwig005 op 26-06-2018 07:01 ]

• Ludwig005

Ludwig005

je kunt een nokia 1 halen met oplaadstation en daarop een big button launcher zetten à la simphone lekker simpel en je kunt dan haar leren met een touchscreen omgaan dat gaat relatief snel.
https://www.simpc.nl/wp-c...nd_hold_straight_shop.png
een voorbeeld van een big button launcher
hoesje voor nokia 1 https://www.gsmpunt.nl/ho...1-hoesje-book-cover-zwart beter dan dit wordt het niet. denk ook na over die seniorentelefoons die zijn immers niet toekomstbestendig omdat ze nog op het oude 2G of 3G zitten

[ Voor 26% gewijzigd door Ludwig005 op 26-06-2018 18:41 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Zoals iemand al eerder schreef, heeft Doro ook echte seniorentelefoons, vergelijkbaar met de modellen van Fysic https://www.doronederland.nl/
De Doro 1361 is eigenlijk, wat je zoekt, want hij heeft een oplaadstation, maar die heeft dan weer geen flip... En het model met flip heeft geen oplaadstation...
De Doro 1361 is o.a. bij Wehkamp te koop: https://www.wehkamp.nl/Zo...aspx?ArtikelNummer=556493

Er is ook nog Emporia http://www.emporia.eu/nl/producten/overzicht/ , modellen met en zonder flip, volgens mij minder algemeen verkrijgbaar, dan Doro, maar o.a. bij CoolBlue te koop: https://www.coolblue.nl/m...sms/senioren-gsms/emporia

[ Voor 53% gewijzigd door Marly op 26-06-2018 23:16 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1