Toon posts:

hoe kan je een monitor op 12v laten werken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan je een computer en monitor op 12v laten werken?
voor op de camping (op een accu dus)
en maakt dus een monitor er misschien eerst nog 12v van voordat ie omhoog gaat?

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
niet... je kan wel een omvormer tussen je accu en je pc inbouwen... maar dan is je accu snel (lees: heel snel) leeg, trouwens dat trekt die accu waarschijnlij niet.
No offence hoor, maar je pc mee op vakantie nemen? Get a live man! Er is meer dan alleen je pc!
sorry, is compleet offtopic,flame,troll whatever maar het moest er even uit...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46
Op een accu heeft idd weinig zin. Beetje accu van 100-250 Watt is in 1 uurtje (of minder) leeg.
Daarvoor zijn laptops uitgevonden :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

neem een plaats met stroom aansluiting en verder sluit ik me aan bij de eerste opmerking (tenzij jij een speciale reden hebt offcourse)

Verwijderd

TFT's vreten minder stroom dan een monitor, dan zou het wel kunnen met een omvormer. Die CRT monitor eet zo 250Watt. 250Watt moet ook op 12V geleverd worden dus reken (met een beetje overhead) maar op zo'n 30Amp dat je accu moet leveren. Dat trekt je accu niet, althans niet zo lang om een beetje te surfen. Regel dus een LCD of TFT of beter nog, een laptop.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03
250W voor een monitor? Lijkt mij een beetje veel. Volgens de specs van Iiyama gebruikt m'n 22" 'slechts' 130W en m'n 19" iets van 110W.

Als je een kruiwagen met accu's meeneemt kan je volgens mij wel eventjes vooruit als je er een 12V DC -> 230V AC converter tussen zet.

Maar als je slim bent neem je een notebook...

Verwijderd

250W voor een monitor? Lijkt mij een beetje veel. Volgens de specs van Iiyama gebruikt m'n 22" 'slechts' 130W en m'n 19" iets van 110W.
Ah, ik gokte maar wat(t). Maar op 150W (worst-case) plus een PC (die zo'n 200W eet) trek je 350W, dus ongeveer 30-35 Ampere uit je Accu. Stel die accu kan 40Ah aan, kun je je PCtje precies een uur aan laten staan, en dan kan de accu weer een nachtje laden. Als je geen PC aansluit (dus enkel de monitor) houdt de accu hhet zo'n 2.5 uur uit schat ik. Suc6!
Pagina: 1