Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil Windows 10 draaien. Daarop wordt via NPO.nl tv gekeken en netflix gestreamt. Nu is dat nog op fHD. Later misschien 4K. De pc komt aan de tv te hangen en met een bluetooth toetsenbordje bedienen we hem vanaf de bank.
Daarbij wonen we nu nog all in maar eind dit jaar betalen we waarschijnlijk de rekening zelf. Daarom is zuinigheid ook wel een fijne.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het zo rond de 400,- houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een SSD liggen die er in gaat. Randapparatuur heb ik ook al.
Antec 3Speed ventilatoren heb ik liggen. (zijn er aanzienlijk stillere dan hoor ik dat graag).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een zuinig systeem dat voor langere tijd mee kan.
WiFi is een must. Op de plek waar de tv komt te staan hebben we hoogswaarschijnlijk geen netwerkkabel.
Zuinige componenten zijn dus wel een pré.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet direct. Ik ben iets meer thuis in de ryzen serie omdat ik daar een game pc van heb. Meer niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
WiFi
Vlekkeloos/soepel werken
Snel opstarten (SSD is er al)
4K is een pré. Helaas heb je hier HDMI 2.0 voor nodig. Dat valt buiten budget.
Ik wil de pc graag stil hebben.
Een mooie kast omdat hij in beeld staat.
Ga je overklokken?
Nee, misschien underklocken. Zorgen dat de boel zuinig loopt.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag mijn setup gechecked hebben op Bang for buck. Efficientie, kwalitatief goede onderdelen, zuinigheid en compatibility.
Verantwoording voor de keuze tot nu toe:
De Ryzen heeft wat overhead. Hierdoor hoeft hij nooit op vol vermogen te draaien en kan hij misschien wat geoptimaliseerd worden in verbruik. Het is een stevige CPU met een goede iGP.
Werkgeheugen is gewoon goedkoop. 4gb lijkt me voldoende voor deze taken. Blijkt dat niet zo te zijn is een tweede stripje plaatsen makkelijk.
Behuizing vind ik (en mijn vriendin) een mooie. Hij is ruim genoeg en heeft koelingsopties te over. Zijn er kleinere behuizingen die ook goed presteren sta ik daar voor open.
Moederbord heb ik gekozen omdat:
1: Er HDMI op zit. Dit is de aansluiting die mijn tv nu ook heeft.
2: Kleine formfactor
3: Goede geluidschip
4: Goede WiFi chip
PSU is een platinum. Daar kan je een hoge efficiëntie van verwachten.
Ik wil Windows 10 draaien. Daarop wordt via NPO.nl tv gekeken en netflix gestreamt. Nu is dat nog op fHD. Later misschien 4K. De pc komt aan de tv te hangen en met een bluetooth toetsenbordje bedienen we hem vanaf de bank.
Daarbij wonen we nu nog all in maar eind dit jaar betalen we waarschijnlijk de rekening zelf. Daarom is zuinigheid ook wel een fijne.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het zo rond de 400,- houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een SSD liggen die er in gaat. Randapparatuur heb ik ook al.
Antec 3Speed ventilatoren heb ik liggen. (zijn er aanzienlijk stillere dan hoor ik dat graag).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een zuinig systeem dat voor langere tijd mee kan.
WiFi is een must. Op de plek waar de tv komt te staan hebben we hoogswaarschijnlijk geen netwerkkabel.
Zuinige componenten zijn dus wel een pré.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet direct. Ik ben iets meer thuis in de ryzen serie omdat ik daar een game pc van heb. Meer niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
WiFi
Vlekkeloos/soepel werken
Snel opstarten (SSD is er al)
4K is een pré. Helaas heb je hier HDMI 2.0 voor nodig. Dat valt buiten budget.
Ik wil de pc graag stil hebben.
Een mooie kast omdat hij in beeld staat.
Ga je overklokken?
Nee, misschien underklocken. Zorgen dat de boel zuinig loopt.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag mijn setup gechecked hebben op Bang for buck. Efficientie, kwalitatief goede onderdelen, zuinigheid en compatibility.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 93,- | € 93,- |
| 1 | ASRock Fatal1ty X370 Gaming-ITX/ac | € 148,95 | € 148,95 |
| 1 | Cooltek G3 | € 68,50 | € 68,50 |
| 1 | G.Skill Value F4-2133C15S-4GNT | € 41,45 | € 41,45 |
| 1 | Super Flower Platinum King 450W | € 65,- | € 65,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 416,90 | |
Verantwoording voor de keuze tot nu toe:
De Ryzen heeft wat overhead. Hierdoor hoeft hij nooit op vol vermogen te draaien en kan hij misschien wat geoptimaliseerd worden in verbruik. Het is een stevige CPU met een goede iGP.
Werkgeheugen is gewoon goedkoop. 4gb lijkt me voldoende voor deze taken. Blijkt dat niet zo te zijn is een tweede stripje plaatsen makkelijk.
Behuizing vind ik (en mijn vriendin) een mooie. Hij is ruim genoeg en heeft koelingsopties te over. Zijn er kleinere behuizingen die ook goed presteren sta ik daar voor open.
Moederbord heb ik gekozen omdat:
1: Er HDMI op zit. Dit is de aansluiting die mijn tv nu ook heeft.
2: Kleine formfactor
3: Goede geluidschip
4: Goede WiFi chip
PSU is een platinum. Daar kan je een hoge efficiëntie van verwachten.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/