Oude drives in nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mynameisrampage
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-12 11:18
(weet niet of dit de goede plek is om het te vragen)

Mijn vraag:
Is het mogelijk om mijn drives (SSD met OS+bestanden en een HDD met games/saves) in mijn nieuwe PC te gebruiken zonder dat ik deze hoeft te wipen? Of kan ik ze zo aansluiten en met driver updates weer verder zo'n beetje plug and play?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10 pro 64-bit, Samsung 850 EVO SSD, 1TB Seagate HDD

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik weet dat ik de drives zeker kan gebruiken, maar ik heb gelezen dat je om compatibiliteitsproblemen te voorkomen het beste bij een nieuwe pc (nieuw moederbord/ram/processor) een clean installatie kan doen.
Nu vind ik het nog niet zo'n probleem om mijn nieuwe PC te upgraden en dan via een USB-stick opnieuw Windows op mijn SSD te installeren, maar vind ik het wel vervelend als ik ook mijn hele drive van mijn SSD(en HDD?) moet wipen.

Graag antwoord op deze vraag of eventueel een uitleg wat ik het beste kan doen!

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mynameisrampage schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:48:
Graag antwoord op deze vraag of eventueel een uitleg wat ik het beste kan doen!
Je weet dat je dit op een discussieforum plaatst en niet de helpdesk, hè? :?

Je moet je OS (in het geval van Windows) waarschijnlijk opnieuw installeren. Dus als je zorgt dat alle systeembestanden uit de weg zijn, kun je de oude disks gebruiken. Maar zorg dat alles van Windows (incl. C:\Users\) weg is. Een backup is overigens sowieso vereist.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:28

rjong5

?

Met windows 10 eigenlijk nog niet meegemaakt dat het overzetten van een disk niet werkt, of dat slim is om te doen is een andere vraag natuurlijk.

schone installatie is altijd beter. Een disk waar enkel data opstaat is sowieso geen probleem

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:53

OgWok

U.N.C.L.E.

Als je wilt dat je nieuwe PC lekker snel werkt is een schone install van Windows wel aan te raden. Of je HDD met games en saves gaat werken; kleine kans vermoed ik.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:47

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Je bent een tweaker, toch? Dus je maakt een backup (dat doe je zowiezo al regelmatig) en probeert het gewoon...

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl