Hey tweakers,
Ik heb vandaag SLI draaiend proberen te krijgen op mijn systeem maar 1 van de twee GPU's wordt niet gedetecteerd door Bios en windows.
Hardware specs:
i7 6700k
16 GB ram HyperX
Moederbord: Asus z170 pro gaming
Corsair RM650 watt
2x Asus strix 970 gtx GPU's
Observaties:
Beide GPU's functioneren.
PCIE slot 1 en 2 werken.
De GPU in PCIE_1 slot werkt wel tijdens SLI set-up, PCIE_2 wordt niet gedetecteerd door Bios/windows. Dit geldt ook voor SLI setup in PCIE_2 en PCIE_3 (2 werkt dan, 3 niet)
Volgens de handleiding moeten de kaarten in slot 1 en 2 zitten. en dan zou in bios PCIE_1 en PCIE_2 naar 8x gezet moeten worden. Dit gebeurd niet. slot 1 blijft op 16x staan en slot 2 is "not in use"
Handelingen:
Bios update
driver update
SLI kabel op beide connectors uitgeprobeerd
Update: 2de PSU erbij gepakt en daar een van de kaarten op aangesloten, had geen baat.
Update2: 2de PSU op beide kaarten aangesloten, 1 kaart wordt maar herkend, situatie niet verandert.
Weet een van jullie wat het probleem zou kunnen zijn? Bij voorbaat dank!
Ik heb vandaag SLI draaiend proberen te krijgen op mijn systeem maar 1 van de twee GPU's wordt niet gedetecteerd door Bios en windows.
Hardware specs:
i7 6700k
16 GB ram HyperX
Moederbord: Asus z170 pro gaming
Corsair RM650 watt
2x Asus strix 970 gtx GPU's
Observaties:
Beide GPU's functioneren.
PCIE slot 1 en 2 werken.
De GPU in PCIE_1 slot werkt wel tijdens SLI set-up, PCIE_2 wordt niet gedetecteerd door Bios/windows. Dit geldt ook voor SLI setup in PCIE_2 en PCIE_3 (2 werkt dan, 3 niet)
Volgens de handleiding moeten de kaarten in slot 1 en 2 zitten. en dan zou in bios PCIE_1 en PCIE_2 naar 8x gezet moeten worden. Dit gebeurd niet. slot 1 blijft op 16x staan en slot 2 is "not in use"
Handelingen:
Bios update
driver update
SLI kabel op beide connectors uitgeprobeerd
Update: 2de PSU erbij gepakt en daar een van de kaarten op aangesloten, had geen baat.
Update2: 2de PSU op beide kaarten aangesloten, 1 kaart wordt maar herkend, situatie niet verandert.
Weet een van jullie wat het probleem zou kunnen zijn? Bij voorbaat dank!
[ Voor 8% gewijzigd door BdCubber op 23-06-2018 20:57 ]