Harry Potter Kaarsen aan het plafond...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vorig jaar in het kader van Halloween, Harry Potter kaarsen gemaakt aan het plafond (zie: http://halloweenforum.nl/2017/10/27/harry-potter-candles/

Hartstikke goed gelukt. Op het zwarte doek wat glitter haarlak gespoten en 's nachts glittert alles je tegemoet. So far, so good.

In de 'kaarsen' branden waxinelichtjes. De kaarsen hangen met visdraad (onzichtbaar dus) aan het plafond.
De batterijtjes zijn echter op en nu ben ik op zoek naar een manier, waarop ik gemakkelijk de waxinelichtjes kan herladen/stroom kan geven, zonder telkens de ladder erbij te pakken (plafond is hier meer dan 3 meter).

Iemand een creatieve oplossing? Telkens de ladder erbij om ledjes aan/uit te zetten (meer dan 24 stuks!) is wat lastig...

Hoe kan ik ze van stroom voorzien, zonder dat draden zichtbaar zijn... iemand een ideetje???

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Wat je zou kunnen doen is de zwarte verf wat verder doortrekken naar beneden en dan gelijk gekleurde stroomkabels kunnen gebruiken om ze aan op te hangen?

Het zal nooit zo perfect zijn als de vislijntjes maar het is iig betaalbaar en goed te doen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:04
weet je wat die kaarsen aan vermogen opnemen :? Zal niet veel zijn maar toch...
Of het werkt, geen idee, en het is wat vergezocht misschien, maar er zijn van die stiften waarmee je een geleidend pad kan tekenen op papier en daarmee ook een led kan laten branden. De kaarsen aan 2 visdraden ophangen en daar flink met de stift op kladderen en dat als voeding voor de leds gebruiken :?
Eerst 1 proberen en kijken of het werkt voor langere tijd, want al zou het in eerste instantie werken, geen idee hoelang of het pad van zo'n stift geleidend blijft :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 08:10

Glewellyn

is er ook weer.

ybos schreef op zondag 24 juni 2018 @ 06:58:
weet je wat die kaarsen aan vermogen opnemen :? Zal niet veel zijn maar toch...
Of het werkt, geen idee, en het is wat vergezocht misschien, maar er zijn van die stiften waarmee je een geleidend pad kan tekenen op papier en daarmee ook een led kan laten branden. De kaarsen aan 2 visdraden ophangen en daar flink met de stift op kladderen en dat als voeding voor de leds gebruiken :?
Eerst 1 proberen en kijken of het werkt voor langere tijd, want al zou het in eerste instantie werken, geen idee hoelang of het pad van zo'n stift geleidend blijft :X
Of je hangt de kaarsjes op met dunne koper- of ijzerdraadjes die je zwart schildert of kleurt.

*zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-08 10:11
Om het "ladder pakken om aan en uit te zetten" probleem op te lossen zou ik een set van die lampjes kopen met een afstandsbediening. Dat je dan nog 1x per zoveel dagen (geen idee hoelang de batterijtjes mee gaan) die ladder moet pakken zou ik dan voor lief nemen..

https://www.aliexpress.co...ae803_2&priceBeautifyAB=0

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik weet niet hoe je ze hebt vastgemaakt, maar als je ze nou eens met een magneet ipv schroeven aan het plafond maakt en vervolgens een lange stok pakt met een grijper/houder eraan. Dan haal je ze er makkelijk af, en plak je ze er makkelijk op, zonder ladder.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quark-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-05 20:58
Of alle visdraadjes niet vast maar door gaatjes in triplex plaat, in bundel laten samenkomen waarmee je alle kaarsjes tegelijk tot werkhoogte kan laten vieren.
Denk touwtje trekjen op de kermis maar dan omgekeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 13:53
https://www.conrad.nl/p/c...d-gelakt-1-x-450-m-605090
Zijn 0.10mm dik. Hang een kaars aan 2 draadjes en je hebt een stroomkring.
Als ze te zichtbaar zijn, kan je de draadjes eventueel zwart verven of voor de 0.05mm draad gaan (al zou ik daar persoonlijk geen zwaar gewicht aan hangen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Idee: Maak onderin elke kaars een magsafe connector en gebruik een lange USB kabel met magsafe connector om ze op te laden.
Met een lange stok met een haakje of eventueel een grijpertje oid kan je de kabels dan even er aan hangen of er weer af plukken zonder dat je daarbij heel precies een USB stekkertje moet zien in te prikken.
Dat magnetische spul klikt vanzelf goed als je een beetje in de buurt komt.

Die magsafe USB conversies zijn ook niet gek duur meer tegenwoordig.
Moet je wel een oplaadcircuit+batterij in elke kaars hebben zitten, ofcourse.
Als je daar voor al van die LED theekaarsjes gebruikt met zo'n draadloos opladen bodemplaat, dan kan je voor elke kaars gewoon dat oplaadpaneeltje onder de kaars bouwen in de grotere kaars.

Zulke kabels, handje vol er van om een paar tegelijk op te kunnen laden, en voor elke kaars zo'n USB/magsafe conversie plugje.
https://www.aliexpress.co...ae803_1&priceBeautifyAB=0

En een stok met een grijpertje er aan:
https://www.bol.com/nl/p/...BEgIdl_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Edit: Waarom denk ik zo moeilijk...
Maak gewoon een metalen schroefje in de bovenkant van de kaars en een klein neodimium (rare earth) magneetje aan het einde van de visdraad.
Dan met zo'n grijper van t plafond plukken, aan zetten (of batterij wisselen, of opladen) en terug hangen.
bonzz.netninja schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:20:
Ik weet niet hoe je ze hebt vastgemaakt, maar als je ze nou eens met een magneet ipv schroeven aan het plafond maakt en vervolgens een lange stok pakt met een grijper/houder eraan. Dan haal je ze er makkelijk af, en plak je ze er makkelijk op, zonder ladder.
Die had ik niet eens gelezen. Inderdaad, dat dus :P

Edit: @ topicstarter: Wel gaaf idee trouwens :) Denk dat ik ook wel iemand een lol kan doen met dit idee :)

[ Voor 38% gewijzigd door McKaamos op 24-06-2018 12:08 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow! Wat een boel reacties! Super, dank jullie wel!!!

Ik ga er eens over denken... eens even een proefopstelling maken, waarbij bijvoorbeeld dun draad inderdaad zwart geverfd wordt... kijken of dat nog opvalt...
Oplossing met oplader in de kaars en zo lijkt mij ook wel wat, mmm... ik ga mij er eens in verdiepen!

Hartelijk dank voor het meedenken, als ik eruit ben, zal ik laten zien wat het geworden is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon vervangen die handel
https://www.bol.com/nl/p/...terijen/9200000084570565/ oops... niet leverbaar... dan maar deze:
https://www.bol.com/nl/c/...ht/12441462/?lastId=30280

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2018 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor het meedenken, maar ik zoek juist een oplossing om niet telkens de ladder op te moeten om kaarsjes te vervangen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon zorgen dat je touwtjes via een katrolsysteem beneden uitkomen, kun je ze vanaf beneden laten zakken en weer ophangen. Katrolletjes haal je bij de bouwmarkt en werk je achter het doek weg. Evt zwartspuiten voor nog minder opvallen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:52

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Pagina: 1