Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdwereld
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:27
Hallo Mensjes :D

Eigenlijk heb ik een hele simpele vraag,, Kan iemand mij vertellen wat een goede vervanger zou kunnen zijn voor mijn Corsair K70 Rapidfire.
Dit is nu al de 2e K70 in 1,5 jaar tijd die ik (nieuw) heb gekocht en die het alweer begint te begeven. (Key Chattering)

Key Chattering is namelijk wanneer je 1x een toets indrukt, dat hij meerdere keren wordt geregistreerd.
Erg vervelend als je een beginnende programmeur bent :D

Begrijp me niet verkeerd of negatief omdat ik wat anders wil dan Corsair. Persoonlijk ben ik echt tevreden over alle Corsair hardware. Maar dit wordt me nu een beetje te gek omdat ik altijd wel aan het gamen of typen ben.
( Goh lekker logisch ook 8)7 )

Wat sowieso op mijn nieuwe toetsenbord moet zitten zijn de volgende punten.
- Volume scrollwiel. ( Dus geen knop)
- Minimaal 1 led kleur.
- Toetsenbord moet mechanisch zijn.
- Het liefst een USB poort op de achterkant om af en toe mijn headset op te laden.

Ik ben over het algemeen echt tevreden over het toetsenbord en daarom vind ik het ook echt jammer dat dit nu voor de 2e keer Key Chattering is.

Alvast bedankt voor het meedenken. :)

Mvg,

Maarten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wellicht off-topic, maar waarom stuur je hem niet op ter garantie? Want dit klinkt gewoon als een defect(e switch).
Ik maak op uit je verhaal dat je een nieuwe hebt gekocht, omdat je dit probleem ervaart, en dat je dan een nieuwe koopt, ipv een reparatie/nieuw product aanvraagt?

Ik had zelf ook last van dit euvel bij m'n backspace toets na 2 maanden gebruik van mijn CM MK750. Heb dit aangegeven bij de webshop en binnen een week lag er een nieuw exemplaar op m'n deurmat.

Ik heb ergens ook gelezen dat je dit eventueel kunt oplossen met een heel klein beetje smeer of kruipolie in de switch, maar weet niet meer waar ik deze informatie vandaan had (volgens mij het mechanisch keyboard topic) en of dat ook helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdwereld
@Rutger
Dankje voor je reactie :D

Dit zal dan de 2e keer zijn dat ik hem dan ter reparatie opstuur en waarschijnlijk weer een nieuwe zal krijgen. ( degene die ik nu heb is een permanente vervanger van mijn vorige K70 )
Opzich niet echt een probleem hoor, maar ik zit niet echt op een 3e k70 te wachten :D

Ik heb al geprobeerd om de switches schoon te maken en met silicone vet in te smeren. Helaas geen resultaat. Er zijn ongeveer een stuk of 10 toetsen die meerdere keren worden geregistreerd.
Ik dacht dat het misschien tijd werd voor een vervangend merk =).
Mocht er niks aan mijn eisen voldoen dan zal ik hem wel ter reparatie opsturen maar ondertussen ben ik wel nieuwsgierig naar een ander mechanisch toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Fair enough, kan me voorstellen dat je er dan niet per se meer op zit te wachten :)
Wellicht kun je vragen of je je geld terug kan krijgen en dat besteden aan je nieuwe ramplank.

Ik heb verder niet echt advies, behalve dat de MK750 mij erg goed bevalt haha, maar die voldoet niet aan je eisen. Succes met de zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdwereld
@Rutger

Haha ramplank..
Yes dankje!. De MK750 ziet er goed uit trouwens. Het enige nadeel is die scrollwiel helaas =(

Maar bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:29
Naar aanleiding van je reactie in de mechanische toetsenborden poll... ;)

Ik heb een Logitech G810. Logitech heeft eigen switches die mij prima bevallen. Er zijn veel reviews over die switches te vinden, voor zover ik weet worden ze als erg goed beoordeeld. Verder een heel degelijk toetsenbord en niet duur.
Het voldoet ruim aan al je eisen, maar je kunt eventueel bij Logitech gaan rondkijken naar andere modellen.
Zelf moest ik een weekje wennen, maar daarna wou ik nooit meer anders. Ben benieuwd wat je van mijn suggestie vindt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdwereld
Ej Tjeerd, :P

Bedankt voor je reactie.

De Logitech G810 voldoet bijna aan al mijn eisen. Het enige wat ontbreekt is een USB poort aan de boven/achterkant van de G810. Maar dat terzijde, ik denk dat ik de G810 toch maar even ga proberen.
Logitech kennende is de bouwkwaliteit t.o.v. Corsair K70 wel minder, maar dat ga ik zelf wel ondervinden.
Al met al ziet dit toetsenbord er wel goed en degelijk uit. Ik ben benieuwd.

Bedankt voor je advies _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 16:15
Je zou de K70 voor garantie op kunnen vragen, en dan verkopen? Dan heb je meer geld voor je toetsenbord.

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sidohoi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 08:47
Je zou ook kunnen kiezen voor de HyperX alloy elite. Die voldoet geloof ik aan al je eisen :).

pricewatch: HyperX Alloy Elite (Qwerty US, Cherry MX Red)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdwereld
@iCore Inderdaad, dit was ik al van plan :9 . Thnx for the tip anyway !~

@sidohoi Oeh die ziet er ook goed uit. Deze is ook zeker de moeite waard om even te bestellen. Ook handig dat er een polssteun bij zit. Dit was ik namelijk vergeten te melden hehe.

Staat zeker op mijn lijst nu! Thnx for the tip :*)
Pagina: 1