Niet alle bestanden terug te vinden op omgebouwde ext schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1004347

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb het volgende probleem:

Mijn oude PC (nog met Windows XP) is uiteindelijk toch gesneuveld. Bij de pc-shop nog getest met een andere voeding maar een rookwolkje gaf het eindsignaal...
De harde schijf was al wel verwijderd en deze is nu opgemaakt tot een externe harde schijf.
Ik heb een andere PC gekocht met Windows 10. Deze doet het prima en ik heb de externe harde schijf (dus mijn oude harde schijf) er op aangesloten.
Veel bestanden kan ik terugvinden, heb veel foto's, muziek en beeld kunnen kopiëren en ook wat tekstbestandjes.
Maar ik had ook veel administratie en Pdf's van instanties Deze had ik in mappen op het bureaublad van XP staan. Deze kan ik nergens meer vinden.
Heeft iemand een idee waarom ik zoveel kan herleiden, maar enkele zaken niet?
Heeft dit met een conflict tussen XP en Windows 10 te maken? Of met instellingen (bijvoorbeeld betreffende gebruikersrechten of iets?).
Ik waardeer alle hulp en jullie reacties!
Alvast bedankt!

Frenk

Beste antwoord (via Anoniem: 1004347 op 23-06-2018 22:18)

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Rechten aanpassen kan ik ook niet uit mijn hoofd.Op internet is wel uitleg te vinden. Mijn eerste hit op youtube:

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Windows 10 zou er ook bij moeten kunnen komen. Kan wel zijn dat je eigenaar moet worden van die mappen/bestanden. Bureaublad staat in X:\Users(Gebruikers)\<gebruikersnaam>\Desktop(Bureaublad). Ga daar met de verkenner heen en als de toegang geweigerd wordt bij een map/bestand, dan moet je daar de rechten van aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor de reactie!

Ik denk dat het inderdaad met aanpassen van rechten te maken heeft, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen …
Ik krijg een melding dat ik geen toegang heb tot deze map, een optie 'Doorgaan' en dan kom ik bij machtiging en rechten uit waar ik een beetje de weg in kwijtraak...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Rechten aanpassen kan ik ook niet uit mijn hoofd.Op internet is wel uitleg te vinden. Mijn eerste hit op youtube:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het werkt!!
Fantastisch!

Ik moet de procedure helaas wel per map en vervolgens per bestand uitvoeren. Dat is gezien het aantal mappen en bestanden een behoorlijk tijdrovend klusje. Dus als er iemand is die weet hoe je dit voor meerdere bestanden en mappen tegelijkertijd kunt doen dan hoor ik dat heel graag!
Maar desnoods doe ik het per bestand, zolang ik alles maar weer terugkrijg ben ik happy!
Ik heb morgen iets te doen in dat geval :)

Nogmaals dank!

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:41
De hardeschijf clonen naar een VM, en die in vmware opstarten?

Dan ben je in principe gewoon op je windows XP machine aan het werken, en zou je direct de goede machtigingen moeten hebben..

Of je backup terug zetten ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
- De hardeschijf clonen naar een VM, en die in vmware opstarten?-

Voor mij als PC leek is dat nogal abracadabra ;-))

Een back-up had ik niet, vandaar mijn probleem... Ik weet het: dom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is allemaal gelukt. Dank voor alle hulp!
Dit topic kan gesloten worden :)
Pagina: 1