Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Via een iPhone Hotspot over een VPN nar FTP fotos versturen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:01
Met mijn beperkte kennis van netwerken en routing kom ik er niet uit en google kan ik niet duidelijk maken wat ik nou wil ;)

Even een korte inleiding:

Ik heb een iPhone 6 en kan daar een hotspot op draaien.

Ik gebruik OpenVPN om met mijn iPhone 6 verbinding te maken naar mijn thuis network. Ik kan dan met de locale ip range thuis vanaf de iPhone webinterfaces gewoon benaderen (als ook mijn nas met de bijgeleverde QNAP software

Ik heb een NAS, daar draait nu een ftp server op, Verbonden met het thuisnetwerk kan ik die prima benaderen

Op mijn Router draait OpenVPN, alle traffic (local en internet) wordt over de VPN gestuurd.

Ik heb een WIfI functie op mijn foto camera (Canon WTF-E3(A)) Deze kan na elke foto de foto naar de ftp sturen. Verbonden met het LAN of WiFi thuis werkt dit prima.

Wat ik nu wil: Buitenshuis de Camera laten verbinden met de hotspot. Dan de openVPN verbinding gebruiken om de foto's op te slaan op mijn NAS.

Het verbinden van de foto camera naar de telefoon werkt. Als ik de VPN aan zet lijkt dit ook te werken (op de telefoon). Echter de Camera geeft een error dat de FTP server niet bereikt kan worden.

De camera krijgt van de hotspot een ip in de range 172.20.10.x en subnet 255.255.255.240 gateway 172.20.10.1 terwijl het thuisnetwerk 192.168.0.x heft en subnet 255.255.255.0

De camera maakt verbinding met de telefoon. Op de telefoon zelf werkt de VPN prima, maar de camera kan niet verbinden met de ftp in de 192.168.0.x range.

Ik doe iets verkeerd maar met mijn beperkte kennis van VPN's en routing kom ik er niet uit. Wie kan me wat wijsheid aanreiken?

-------

Beste antwoord (via mjl op 24-06-2018 23:38)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:20
Standaard kan het niet met android, met root wel

https://android.stackexch...nection-over-wifi-hotspot

Alternatief is
- een wisp router meesleuren met openvpn
- ftp naar internet open zetten
- een flashair kopen ( heb m zelf ook). Die kan dan geen vpn maar wel secure file transfer (itt ftp)

[ Voor 37% gewijzigd door laurens0619 op 24-06-2018 20:18 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-11 22:14
Heb je bij VPN settings op je iPhone “send al traffic” aan staan?

• laurens0619

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ok hoe leuk het ook lijkt maar dat gaat je niet lukken heel simpel gezegd is waarschijnlijk de configureerbaarheid van je camera te beperkt voor complexe verbindingen. (lees kost teveel processor capaciteit etc.Los daarvan mijn ervaring is dat het leuk werkt wifi op de camera als remote maar zelfs een foto overzetten naar de telefoon gaat traag. Kortom het idee is leuk maar je zal snel merken dat het te traag is en je accu's leeg trekt. En dan waarom zou je het willen?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• mjl
Frogmen schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:00:
Ok hoe leuk het ook lijkt maar dat gaat je niet lukken heel simpel gezegd is waarschijnlijk de configureerbaarheid van je camera te beperkt voor complexe verbindingen. (lees kost teveel processor capaciteit etc.Los daarvan mijn ervaring is dat het leuk werkt wifi op de camera als remote maar zelfs een foto overzetten naar de telefoon gaat traag. Kortom het idee is leuk maar je zal snel merken dat het te traag is en je accu's leeg trekt. En dan waarom zou je het willen?
In huis gaat dat prima, qua specs zou ik zeker 1000 foto’s op 1 accu lading kunnen doen.

De configuratie in de camera is vrij basaal. WiFi connect wpa2 AES met als enige mogelijkheid een proxy invullen. Daarom wilde ik het voor remote via een iPhone proberen maar dat wordt dus lastig aangezien ik in de iPhone te weinig controle heb?

En waarom: omdat het kan, we zijn Tweakers of we zij het niet ;)
The Fatal schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:01:
Heb je bij VPN settings op je iPhone “send al traffic” aan staan?
De iPhone lijkt dus de vpn connectie niet te gebruiken icm met clients die verbonden zijn met de hotspot....

Luie vraag: zou het met een simpele Android wel lukken?

[ Voor 15% gewijzigd door mjl op 24-06-2018 15:12 ]

-------

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat je nodig hebt op de telefoon is een software matige router die het verkeer naar de vpn verbinding stuurt. Als je je verdiept in de apps van Apple dan weet je dat de mogelijkheid van verkeer tussen apps erg beperkt is. Vandaar.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • Beste antwoord

• laurens0619
Standaard kan het niet met android, met root wel

https://android.stackexch...nection-over-wifi-hotspot

Alternatief is
- een wisp router meesleuren met openvpn
- ftp naar internet open zetten
- een flashair kopen ( heb m zelf ook). Die kan dan geen vpn maar wel secure file transfer (itt ftp)

[ Voor 37% gewijzigd door laurens0619 op 24-06-2018 20:18 ]

• mjl
Ftp naar internet naar buiten openzetten doe ik liever niet...

Wisp router en flashair ken ik niet, zal het wens googlen.

Hmm ik ga me ook eens verdiepen in een Raspberry Pi 3 B een Powerbank en een usb 4g dongel. Heb de spullen liggen nu eens kijken of ik het aan de praat krijg. Kan er meteen ook een bridge routerje voor op de camping van maken ;)

-------

Pagina: 1